العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

موضوع مغلق

قديم 10-12-2010, 03:14 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صاحبى قرر يشترى جاك بى 15 ممكن مساعدة؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة otefa مشاهدة المشاركة

ممكن أعرف يعني أيه سعر ترويجي!
يعني ناس أشترتها فعليا بالسعر ده مش كدة ولا ليها معني تاني!
عرض ترويجى يعنى اول دفعه نزلت كان معمول لها تخفيض دعائى وتانى دفعه كان فى معرض اتوماك اخبار اليوم فى شهر 6 وكانت الجاك معروضه ب 70 الف وناس كتير اشترتها خلال تلك الفتره والناس نصحونا بان العرض ده خلال فتره المعرض فقط وبعد كده سعرها هيزيد وفعلا بعد المعرض ذادت 4 الاف وفى شهر 9 نزلت ضريبه على السيارات المستورده على موديلات 2011بنسبه 9 %وبالتالى سعر السياره ذاد تانى واصبح 78 الف وهذا ليس مقصورا على الجاك فقط ولكن الزياده على كل السيارات المستورده وهذا ما نلاحظه الان ان كل العربيات المستورده موديلات 2011 اسعارها ذادت

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 10-12-2010, 03:16 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

انا فعلا كنت مالك لسيارة صيني سببتلي خسارة فادحة و تعب و تضييع وقت !!!! و لو عايز اوريك الاوراق اللي تثبت كوني مالك سابق لسيارة صيني قابلني! انا لما كنت شغال في الامارات من 3 سنين السيارات الصيني كانت ابتدت تدخل على استحياء في مجال النقل الخفيف (ربع نقل) و اذكر سيارتين فقط جريتوول و جاك! و الشركة عندنا كان فيها جاك بيك اب و فعلا العربيه في خلال سنة كان اللون الخشبي في التابلوه اتمسح و الطاره اتمسح لونها و التكييف باظ و هوايات التكييف بتسقط لتحت (مش ثابته) و اوكرة الباب اتكسرت كذا مرة!!!! و العفشه اتغيرت خلال سنة دا غير انها كان اقصى حموله ليها 750 كيلو و تلاقي العربيه لامسة الارض!!!!! اقصى سرعه ليها كان لا يتجاوز ال 120!!! بأي حال و على طرق الامارات الناعمة السريعة! في المقابل كنت بركب التويوتا الهاي لوكس 2001!!!!! تكييف شغال و سرعات 180 - 185 بثبات عالي جدا و كل اكسسوارها زي الجديد و الحموله لحد طن و نص! انا بتكلم كل ده على الدوبل كابينه للعربيتين! و للعلم الهايلوكس جديد ب 56 الف درهم و الجاك ب 35 الف

التعديل الأخير تم بواسطة أحمد فاروق سيد ; 10-12-2010 الساعة 11:23 PM
قديم 10-12-2010, 03:19 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

ارائي نابعة عن تجربة (للصيني بشكل عام كملاكي و الجاك دوبل كابينه كربع نقل ) و معاينة ( و ان كانت محدوده)للجاك بي 15 و زي ما قلت ان الجاك B15 اعتراضي عليها مبالغة سعرها من قبل التوكيل

التعديل الأخير تم بواسطة أحمد فاروق سيد ; 10-12-2010 الساعة 11:24 PM
قديم 10-12-2010, 03:21 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

يا جماعة اسمحولى ارد باختصار شديد جدا على الخلافات فى الموضوع ده ......

الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية ..

ومش كل موضوع عن عربية صينى هنقعد نتخانق مع بعضنا فيه .. ولا ايه يا رجالة ..

احنا هنا بنساعد وبندعم بعض .. وكلنا اسرة واحدة وهو ده تميز منتدانا عن المنتديات المنافسة ..

وكل واحد من حقه يقول رأيه بحيادية تامة طالما كان فى حدود الادب والزوق ..

واحنا متميزين بالنقــــــــــاش فى المواضيع .. مش زى منتديات تانية اغلب الردود فيها (مشكوووووووووور) .. صح ولا كلامى غلط ..

وتقبلوا جميعا فائق احترامى وتقديرى ............

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 10-12-2010, 03:24 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة otefa مشاهدة المشاركة

عندي رأي في النقطة دي أسمحولي أوضحه
ضرورة فصل المواضيع عن بعضها بمعني مش أنا رأي في موضوع أن الصيني وحش علشان كذا وكذا
يبقي أتحط بلاك ليست في أي مشاركة أعملها بخصوص الصيني
زي ما وضح أخونا في الله أن سعر العربية تغير ومتوقع تغيره قريبا
ماهو كان الأسهل سؤاله عن أسباب توقعه بدلا من أفتراض سؤ النية بكلامه
والأختلاف في الأراء لا يفسد للود قضية
والله أعلم
........تحياتي
انت نفسك لو سألته عن سبب توقعه ان العربيه هتكون ب 90 الف ذى ما قال هيقولك عشان العربيه صينى والتوكيل جشع وبيستغل الناس ......

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله

التعديل الأخير تم بواسطة أحمد فاروق سيد ; 10-12-2010 الساعة 11:28 PM
موضوع مغلق