العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 26-11-2010, 03:29 AM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: بخصوص السياره جاك بى 15

وكنت عايز اعرف حاجه هو فى موديل 2011 الاكصام بس هو اللى متغير زى اللى فى الصوره اللى انت حاطينها
قديم 26-11-2010, 03:52 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

انشاء ربنا يفرجها وسألت فى موضوع التأمين سألت شيخ وقالى هو حرام بس لو مجبر عليه وهو النظام المتبع فى نظام التقسيط فهو جائز اما موضع الترخيص فهو فعلا سنه بسنه زى ماكنت مقسط الفيرنا وكمان بيقى مكتوب حظر بيع وده لصالح البنك او المعرض بالنسبه للاباظه فهو مش بيشتغل فيهم اما بقى بالنسبه للاستاذ تيمو ربنا يارب يكرمه وبإذن الله حسأل عند المعارض اللى كتبها وكنت عايز اعرف ايه اخبار العربيه معاك وايه اخبار توكيل الصيانه مستوى جيد فى الخدمه ولا ايه وهل لما تكون مركب الاسره معاك .. العربيه بتحك لما بتيجى تاخد مطب صناعى عالى ولا ..لا
مش كل اللى بيبيعوا العربيات بيعملوا حظر بيع . فى اعلانات بتنزل فى الجرائد حاليا بيكتبوا فيها بدون حظر بيع . بس بالنسبه لعربيتنا هنا الوضع مش سهل شويه لأنها اصلا مش متوفره اوى . فماعرفش نظم المعارض اللى بتشتغل فيها ايه .
وبالنسبه للعربيه معايا الحمد لله ربنا يحميها ويكفيها شر العين والطريق . وهى ما بتحكش فى المطبات الصناعيه لأنها اصلا عربيه عاليه عن الأرض . مش زى الكورى عربياته واطيه .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

وكنت عايز اعرف حاجه هو فى موديل 2011 الاكصام بس هو اللى متغير زى اللى فى الصوره اللى انت حاطينها
مافيش اى فرق بين 2010 و2011 خالص . غير وجود مخرج باور زى بتاع الولاعه تحت فتحة التكيف الخلفى اللى بين الكرسيين الأماميين . ودى عشان ولاعه او شاحن موبايل او اى شيئ محتاج لباور فى الجزء الخلفى . اما باقى السياره . فهى زى ما هى . الموديلين واحد .

Saif El Deen
قديم 26-11-2010, 04:20 AM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا إنشاء الله نوي أجيب BYD F3 ، و حجبها تقسيط إسلامي تبع كونتاكت ، هما عندهم أربع طرق للتقسيط و واحد فيهم بس هو إلي إسلامي و التأمين مش إجباري ، فحضرتك ممكن تقسط معاهم، أنا كنت هقسط مع بنك أبو ظبي الإسلامي بس لقت إن فيه تأمين إجباري فعشان كدا إنشاء الله هقسط مع كونتاكت إسلامي و أنا كلمتهم و فعلاً الموضوع إسلامي لأنه بيشتري العربية و بعد كدا يبعهلك

حضرتك إدخل على الموقع بتاعهم و شوف التقسيط الإسلامي و اه شروطه، و بالمناسبة أي عربية صيني لازم تدفع مقدم 30% أو أكتر
قديم 26-11-2010, 04:36 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

أنا إنشاء الله نوي أجيب BYD F3 ، و حجبها تقسيط إسلامي تبع كونتاكت ، هما عندهم أربع طرق للتقسيط و واحد فيهم بس هو إلي إسلامي و التأمين مش إجباري ، فحضرتك ممكن تقسط معاهم، أنا كنت هقسط مع بنك أبو ظبي الإسلامي بس لقت إن فيه تأمين إجباري فعشان كدا إنشاء الله هقسط مع كونتاكت إسلامي و أنا كلمتهم و فعلاً الموضوع إسلامي لأنه بيشتري العربية و بعد كدا يبعهلك

حضرتك إدخل على الموقع بتاعهم و شوف التقسيط الإسلامي و اه شروطه، و بالمناسبة أي عربية صيني لازم تدفع مقدم 30% أو أكتر
ماشى . هو الراجل مستعد يدفع لغاية 40% ماعندهوش مانع .
بس لو سمحت ابعتله رابط الموقع بتاعهم . واذا كنت حضرتك من سكان اسكندريه . اعتقد ان ممكن تتقابلوا وتتعرفوا على بعض وتساعده فى الموضوع دا . ومبدئيا حضرتك اكتبله هنا رابط الموقع بتاعهم .
وكتر الف خيرك والله ربنا يباركلك ومبروك عربيتك مقدما ياباشا ربنا يكفيك ويكفيها شر العين والطريق .

Saif El Deen
قديم 26-11-2010, 02:30 PM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

اخى الفاضل موقع كونتاكت انا شوفته وهما بيقولوا التقسيط الاسلامى بدون تأمين ولكن حقيقا هو فى تأمين وبيئمنوا من ورا العميل بمعنى بيضيفوا التأمين لمبلغ القسط من غير ما انت تحس وبنسبه عاليه كمان