العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 04-03-2009, 05:32 PM
yoko
Guest

افتراضي رد: حكايتي مع الأفيو "وسوء التصنيع"

يا رب هو كنسول الهاند فوت وريحلهم لكن بسيطه دي تاني مره يعملها بس!!!!!!!!!!!!
قديم 04-03-2009, 05:42 PM
yoko
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toty_1500 مشاهدة المشاركة

1-للردعلى موضوع ال T B S الT B S موجود ومتوافر فى ابو غالى اوتو موتيف فرع العبور /

2- الموضوع بتاع ال T B S مش عيب بالسياره الكربون اللى فى البنزين هوه السبب الكربون اللى فى البنزين اللى فى مصر عالى جدا يتراكم على السينسور + وحده الحقن ثم تحدث هذه الظاهره مع استهلاك البنزين السئ

3 - وهذه الظاهره لا تظهر فى السياره الاوبترا لان الانجكشان كهرباء ولا يوجدبها T B S
معلش بس حضرتك رديت على موضوع الTPS ومتكلمتش عن بقيت المشاكل ليهptmnlo123per1127
وعلى فكره العيب مش في البنزين أنا عايش في السعوديه وليا ناس معاهم أفيو في السعوديه وبرده ظهر في بعض العربيات المشكاه دي لاكن في عربيات أأقل من كده بكتير
حكايه الكربون طب لزمه فلتر البنزين إيه؟؟؟
والمفروض هما عارفين حكايه الكربون دي إزاي التوكيل معملش حسابه في موضوع زي ده وبدام المشكله معروف سببها(على فكره في منصور قلولي مش معروف السبب)كانوا عرفوا يصلحوه من أول مره
ولو زي ما حضرتك بتقول يبقى مكانوش هيصلحوها تبع الضمان ولا إيه
ولو شايف إني غلطان فحاجه يا ريت تقول وفي الأخر الكام ده في مصلحة الجميع
قديم 07-03-2009, 12:24 PM
yoko
Guest

العربيه رحت بيها الصيانه دلوقتي في ياسين وعملت زوايا لقيت الزوايا كلها ملخبطه وقلتلهم إيه السبب قالولي مش عارفين كل حاجه سليمه
وأوا ما تسيب الدركسيون العربيه بتحود يمين جامد جدا والدركسيون بيلف
قديم 12-03-2009, 03:07 PM
essam275 essam275 غير متواجد حالياً

essam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond reputeessam275 has a reputation beyond repute

الاخ \يوكو

بعد السلام عليكم العربية دى ملهاش غير حل واحد انك تكون مأمن عليها و تروح راميها من فوق اى كوبرى بس تتاكد ان محدش شايفك و يكون التامين عند منصور انا سمعت ان عندهم تامين وتاخد غيرها و السلام
متزعلش انت فى مصر دى غلطتك انك جيت تتعلم فى مصر كنت رحت انجلترا او امريكا اولا تعليم محترم و شهادة معترف بيها و اللى صرفته على الافيو كنت اتعلمت بيه برة و ركبت كمان عربية محترمة و ربنا يصبرك على ما بلاك
قديم 12-03-2009, 09:01 PM
yoko
Guest

أنا روحت التوكيل عشان الحدفه أعدوا يظبطوها على جهاز الزوايا ساعتين وفي الأخر إستلمتها فيها حدفه بسيطة ورجعت زي ما كانت النهارده وهيا كانت عندهم يوم التلات وحكاية التأمين دي أنا مستحرمها وعارفها من ساعة ما كنت في السعوديه لكني مش قابل على نفسي فلوس فيها شبهة وريحلهم يوم السبت
وكفايه فيهم حسبي الله ونعم الوكيل وأنا مش هسيب حقي

الكلمات الدليلية
aveo, أفيو, منصور شيفرولية, شيفرولية