العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 01-11-2012, 06:12 AM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المفيد فى عزل السياره الآكيد بالصور

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عصام باشا
الموضوع بتاعك خلاني ادور ع النت عن ال ارما فلكس وانا بدور لقيت ماده تانيه عبارة عن الواح بيوتومين اعتقد انها زي البلاستيك الخفيف كده ودي بيستخدموها كماده لعزل الارضيات وفي منها عليه طبقه المونيوم ودي استخدموها ف السقف شوف الرابط ده كده
http://bitumensheets.blogspot.com/
فلو نعرف هل الماده دي متوفره ف مصر وفين
وبكده نبقى قللنا شوية من اثار المياه والبارومه ف العربية
بص يا صاحبى

مش كل عازل ينفع فى العربيه

ليه ؟

لأن العربيه كتله متحركه وتتعرض للكثير من الضغوط التى تؤدى الى تحرك اجزائها على بعض

لو مواد الأجزاء دى مش متناسقه معبعضها تبدأ فى اصدار اصوات مزعجه مجهولة المصدر

لذلك انا لا اؤيد نهائى فكرة البوتامين او الواح البلاك بوش معدنى لأنها تصدر اصوات خرفشه اثناء حركة السياره

لذلك لو تلاحظ لما حط الواح البوتامين ذات الظهر المعدنى تحت فرش الأبواب عزلهم تانى بطبقه رقيقه من الأرما فليكس او من ماده مشابهه حتى يتجنب الأصوات

بالنسبه للعنوان

السبتيه \ ميدان الحنفيه \ خلف الجنينه \ شركة العوازل الحديثه

والمكان ده فيه كذا شركه شغاله فى مواد العزل بجميع انواعها ممكن تختار من هناك اللى يناسبك

اى خدمه وتحت امرك فى اى استفسار

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 01-11-2012, 02:03 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of

كنت عاوز استغل البتومين المفضض ف عزل حوض الماتور من ناحيه الصالون عوضا عن العازل الاصلي التالف
والسقف ممكن نحط فيه الارما فلكس بسمك اقل
صح كده
انا مدي للموضوع اهتمام علشان عاوز اجدد العربية ومش هفتح فيها الا لما اوفر الحاجه بتاعتها علشان سفر مصر من غير العربية هيكون بهدله

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 02-11-2012, 03:47 PM
الصورة الرمزية عصام غنايم
عصام غنايم عصام غنايم غير متواجد حالياً
من انا؟: حاصل علي ليسانس الآداب والتربية ودبلومة الدراسات العليا فى الاداره و متزوج ومعايا فارس ومريم وزينه
التخصص العملى: تصميم الموبليا
هواياتي: صيانة وتعديل السيارات

عصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond reputeعصام غنايم has a reputation beyond repute

كنت عاوز استغل البتومين المفضض ف عزل حوض الماتور من ناحيه الصالون عوضا عن العازل الاصلي التالف
والسقف ممكن نحط فيه الارما فلكس بسمك اقل
صح كده
انا مدي للموضوع اهتمام علشان عاوز اجدد العربية ومش هفتح فيها الا لما اوفر الحاجه بتاعتها علشان سفر مصر من غير العربية هيكون بهدله
انا لا اظن انه هيقدر يمسك نفسه مع الحراره العاليه بتاعت حوض الموتور

على العموم ربنا يوفقك

وانا معاك

ابو فارس
01006898520
شاهدوا كل جديد على قناتى على اليوتيوب من هنا
قديم 02-11-2012, 06:03 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام غنايم مشاهدة المشاركة

انا لا اظن انه هيقدر يمسك نفسه مع الحراره العاليه بتاعت حوض الموتور

على العموم ربنا يوفقك

وانا معاك
مش البتومين بيتلزق بالحرارة يعني نسخنه و نسخن المكان اللي هنزلق عليه ف كده هو مع حرارة الموتور المفروض يزداد التصاق
حاليا مستخدم كبديل للعازل الاصلي للموتور لباد حراري و لازقة بكله ورا الموتور

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 02-11-2012, 06:43 PM
الصورة الرمزية nawwara
nawwara nawwara غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خريجة أصول الدين - جامعة الأزهر - senior fitness trainer
هواياتي: الرياضة ، القراءة ، الأعمال الفنية

nawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond reputenawwara has a reputation beyond repute

جزاك الله خيرا
الموضوع مفيد وجميل جدا
انا حفظته على جهازى
ربنا يبارك فيك

الكلمات الدليلية
لانوس, العزم, عزل الحراره, عزل الصوت, كورى