العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 22-07-2010, 01:35 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
Smile EX Saloon OR Super Saloon

ptmnlo123per1147 السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهptmnlo123per1147
بعد التحية على المنتدى كاملا وأعضاء ثسم النيسان خاصتا أنا أحب آخد رأيكوا في حاجة مهمة قوي.
أنا دلوقتي بعد مقارنات كتير قوي بين النيسان صني وحاجات تانية كتيييييييييير إستقريت إني الصني هيا فعلا إختياري.
هتقولولي جميل طيب وإيه مشكلتك هقولكوا أنا بقى إيه مشكلتي.
أنا دلوقتي إحتيااتي عربية معمرة إستهلاك الوقود مش مهم قوي بالنسبالي بس المهم إني العربية تكون بتستحمل الدعك بمعنى أصح.
عايز عربية تقيلة وراسية علشان أنا بعشق الجري زي عنية (بس في الطرق المفتوحة ماليش في الغرز الي في الزحمة في الكلام ده) لو عايز أأذي نفسي أنا حر بس على الأقل مايكونشي في ناس كتير معايا في حكاية الأذية دي ربنا يسترها علينا وعلى الناس أجمعين إنشاء الله.
عايز العربية تكون أوتوماتك ويهمن قوي حكاية الكماليات ياعني الإزاز كهربا الإنذار السنتر أهو بقى من نفسي.
أحب لما أركب العربية آجي أسافر بيها سفرية طويلة شوية ياعني من القاهرة لمطروح ولا لسوهاج أكون مطمنلها إنها مش هتموت مني في الطريق.
يهمني كمان حكاية التكييف بقى (مابستحملشي الحر إطلاقا)
..... كل دا خلاني أختار النيسان صني.......
طيب دلوقتي بقى نجي للمشكلة إني شاكك في وكيل نيسان وخايف من قطع الغيار؟
حاجة كمان حيرتني جدا أنا دلوقتي مش عارف أجيب السوبر صالون ولا الإي إكس صالون الفرق في العفشة والأبانوس الي في الصالون من الداخل وحكاية ضم المرايات كهربا.
أنا هشرح الوضع أكتر لما سألت وعرفت لقيت أعلى موديل من الإي إكس صالون الي هوا الأوتوماتك كامل ومعاه الإيبي إس ب 91500 عصرت نفسي وإتزنقت للآخر ووفرت المبلغ طيب هلى الفرق يستاهل إني أجيب السوبر صالون وأقصط المبلغ الي افضل عليها مع العلم إني مابكرهش في حياتي قد موضوع القصط دا دا غير بقى إنه هيدخلني في قصة تانية خالص أولا تأمين إجباري تقريبا 3.5 في المية دا غير فايدة القصط ياعني هلاقي نفسي لو قصط الي فاضل على سنتين هدفع زيهم أو أقل منه حاجة بسيطة طيب دا مش حرام؟
الي يعرف العربيتين وركب دي ودي يقولي ويفصفلي هل الفرق فعلا يسالهل الزنقة والفوايد دي كلها؟
ياريت تساعدوني ياجماعة لأني فعلا خلاص الحمد لله إستقريت على العربية ودي النقطة الأخيرة الي محيراني.

قديم 23-07-2010, 04:06 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about
افتراضي رد: EX Saloon OR Super Saloon

انا هنسحك نصيحة لله انا معايا السوبر صالون بتاعت والدى هى مريحة اكتر من جوة و العفشة بتاعتها جميلة جدا جدا جدا عشان رياضية و هو ده الفرق بين الاى اكس و السوبر صالو و ده فرق حوالى 10 تلاف باين بس مش متأكد
قديم 24-07-2010, 09:06 PM
acasper acasper غير متواجد حالياً

acasper will become famous soon enough

بص انا ماعايا EX Salon 2010 الكاملة اتوماتيك ABS العربية جميلة جدا .وموضوع التوكيل انا عملت صيانة 1000 في اسكندرية لاني كونت مسافر بها التوكيل ممتاز مستوي الخدمة ممتاز قطع الغيار اسعارها معقولة.واهم حاجة اهتمام الشركة الام نيسان بالعملاء .اول ماشتريت العربية اتصلو بيا وبعد اول صيانة بردو ولو في اي مشكلة ممكن تقول.المشكلة في استهلاك الوقود انتا لو ساكن في الزحمة استهلاكها عالي في المعتاد.اما لو سفريات ممتاز. اما ال ex ولا super salon دي معرفهاش لأني كنت بقارن نفس المقارنة انا كل الي اعرفة زيادة في السوبر صالون هو العفشة ويمكن دي اهم حاجة بس انا الي عايز اقوله ان عفشة ال ex ممتازة يمكن السوبر احسن بس الفرق 9000 جنية لو معاك الفرق ده توكل علي الله لو مش معاك اشتري ex .
قديم 24-07-2010, 10:58 PM
ابوزين ابوزين غير متواجد حالياً

ابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really nice

انا معايا ex
وندمت انى ماجبتش السوبر صالون
بالامانة الفرق يستاهل
وربنا يوفقك للخير

قديم 25-07-2010, 01:37 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

انا ركبت ال ex اليابانى والمصرى والاتنين مش ثابتين كفاية على السرعات واكتر اللى عرفتهم راكبين السوبر صالون بيأكدو ان الفرق يستاهل واداء العفشة افضل
اما عن التوكيل فهو ميخوفش وقطع الغيار متوفرة بكثرة سواء فى التوكيل او بره جديد واستيراد وغير مودرن موتورز فيه مركز خاص بنيسان خدمة وقطع غيار فى العبور مركز ممتاز وواخد المركز الاول فى افريقيا فمتقلقش من ناحية الصيانة وقطع الغيار خالص المهم تاخد القرار الصعب بخصوص الاختيار بين الموديلين

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش