العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام > مراكز الصيانة

مراكز الصيانة كل ما يتعلق بمراكز الصيانة و ورش الإصلاح و تجارب الأعضاء معها

قديم 12-12-2012, 09:56 PM
eng_yeso eng_yeso غير متواجد حالياً

eng_yeso will become famous soon enougheng_yeso will become famous soon enough
افتراضي رد: تجرربتى مع مركز المتحدة وصيانة ال50 الف كم هاااااااام جدااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cmatcho مشاهدة المشاركة

اعتذر عن حكايه السير التاني في ال 113
لكن مصمم ان اسعار المتحده اغلي من التوكيل
والتعامل مع الاسبرانزا علي انها من السيرات الفارهه
الموضوع ببساطه استاذ محمود حسين
حضراتكم تقدمون خدمه تنافسيه مع وكيل السياره الاصلي
لما العميل يجد ان اسعاركم تتنافس بل وتتفوق علي اسعار التوكيل
في سياره اقتصاديه
صيني من الاخر
يبقي التوكيل هايكون افضل
علي الاقل حضراتكم يجب ان يكون لديكم ميزه تنافسيه بجانب الخدمه الجيده
وهي فرق السعر بينكم وبين التوكيل (يعنى مش كل ما اكلم حد عندكم يقولى اصل الخدمة كويسة )

وبجانب المدخل بتاع المركز عندكم المفروض تعملوا خصم 50% علشان الصعوبه في الوصول اليكم
ههههههههههه
(فى دى بقا معاك مليون حق ههههههههه)
اوعي تزعل ياباشا
حقيقي الامر عنكم محتاج مراجعه في الاسعار
لان حتي في منتدي الاسبرانزا كلوب
اعضاء كتير اشتكوا من موضوع السعر
بصراحة كلام اكتر من رائع من شخص واعى وفاهم (والله مش باقول كدة عشان انت متفق معابا فى الرأى لكن دة فعلا اللى انا شايفة) بجد ومش عارف اقول اية غير ربنا يهديهم ويكرمهم ويبصو للكلام دة بعين الاعتبار عشان ربنا يكرمهم فى المستقبل
قديم 12-12-2012, 11:05 PM
محمود حسين المتحدة محمود حسين المتحدة غير متواجد حالياً
المصرية لصيانة السيارات الحديثة AMA

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بناء على كلامى اللى قولته وزى ما وعدتكم بانى ارفع صورة امر الشغل واعلق على الموضوع واشرح للبشمهندس ياسر ليه هو دفع الفلوس دى وازاى انه لو له حق هياخده وبأكدها تانى يا بشمهندس ياسر .. انا ياباشا عند كلامى فى كل شىء وانا قد كلامى حضرتك انا راجل مسئول عن كل كلمة بكتبها والاكونت بتاعى هنا باسم المتحدة بشكل رسمى .. بس عايز استأذن حضرتك فى حاجة طبعا هيكون ليك حق الرد على كلامى وانا تحت امرك وصدقنى عمرى ما هانهى كلامى فى الموضوع ده معاك غير لما تقولى انا كدة معنديش مشكلة وتكون طالعة من قلبك بجد حتى لو هتوصل انى عشان اعرفك اد ايه احنا سمعتنا واسمنا يهمنا انى اعتبر كل اللى اتعمل فى عربيتك هدية منى انا شخصيا ليك وارد لحضرتك كل اللى انت دفعته حضرتك احنا ناس يهمها سمعتها . باختصار للنقطة دى بص يا جميل محدش يجى المتحدة ويمشى منها زعلان لآى سبب
المهم كنت عايز استأذنك فى عدم المقاطعة لانه زى ما قولت لحضرتك ولكل الناس انه الموضوع اللى حضرتك فاتحه كبيرواعتقد انى مش ببالغ فى ده . بس هو مش خناقة يعنى ولكنه محتاج شرح بالتفصيل ولو فضلنا كل لما اكتب حضرتك تعلق قبل لما اكمل كلامى تعلق- وبصراحة الطريقة مش مريحانى شوية - مش هنخلص واحتمال الموضوع يخرج عن قواعد واصول التعامل على المنتديات وانا بصراحة محبش كدة ولا هى تنفع تكون طريقة ناس متحضرين ومتعلمين زى حضرتك وانا وبالمناسبة انا حاصل على بكالريوس تجارة ادارة اعمال

اتمنى يكون طلبى مقبول ويكون لى الحق فى انى اخد فرصتى وهحاول اختصر الوقت بالكتير بكرة ياباشا هتكتب براحتك . زى ما هيكون ليك كل الحق فى التعليق على كلامى لما اقولك انى خلصت كلامى لان المقاطعة هتخرجنا من الموضوع وهاكون مضطر انى ارد على كل كلمة هتكتبها . وده غصب عنى بحكم شغلى مش دماغ صغيرة يعنى .... OK ؟

وعايز اطمنك مش هنقفل الموضوع غير وحضرتك راضى ومش بكلام دبلوماسى ولا حاجة . بس هو فعلا الموضوع محتاج توضيح شوية ورفع صورة على موقع واسكان . وبردوا هاكون راضى بحكمك فى الاخر بالنسبة للشغل بتاع عربيتك .

ارفع الصورة وارجع لحضرتك .. بعد اذنك

يتبع حالا ....
قديم 12-12-2012, 11:24 PM

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all

قديم 12-12-2012, 11:32 PM
eng_yeso eng_yeso غير متواجد حالياً

eng_yeso will become famous soon enougheng_yeso will become famous soon enough

احتراما منى لكلامك يا استاذ محمود انا هاسكت خاااااااااااالص لحد ما تخلص كل كلامك ولما تخلص بس قولى وانا هرد عليك ( وعلى فكرة انا باحترم اى حد واى حد على راسى من فوق حتى لو مش بيعرق يقرا اسمة اهم حاجة المعاملة ) وشىء يسعدنى انك تكون متعلم ومثقف وبكالوريوس تجارة ودة معناة ان الكلام هيكون على مستوى راقى لحين الوصول لحل
قديم 12-12-2012, 11:34 PM

تمام كدة يا بشمهندس ياسر عشان بس الشفافية تكون على اعلى مستوى دى صورة امر الشغل
وطبعا زى ماطلبت من حضرتك هاتسيبنى اتكلم بدون تعليق لغاية اما اقولك انى خلصت كلامى ... ده بعد اذنك يعنى وهو فى الاساس من حقى

شوف ياسيدى الفاضل الحقيقة انا محتار ابدأ معاك منين بالظبط بس انشاء الله هنوصل انا كنت المفروض انى ابدأ معاك من النقط اللى من وجهة نظرى شايف انها سبب سوء التفاهم اللى حاصل وبعد كدة اعلق على كلامك اللى قولته فى اول الموضوع اللى هو ملخص تجربتك مع المتحدة .. بس الحقيقة انا لازم اعلق بردوا على كلامك الاخير بتاع النهاردة وعشان كدة انا محتار بس ممكن ناخد النهاردة بسرعة كدة باستخدام طريقة الاقتباس عشان كمان فى ناس ردت على كلامك وده اللى انشاء الله هعمله وبعد كدة ارجع لاسباب سوء التفاهم من وجهة نظرى وتعليقى على كلامك الاصلى اللى فى اول صفحة

يتبع حالا ......

التعديل الأخير تم بواسطة محمود حسين المتحدة ; 13-12-2012 الساعة 12:10 AM