العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-12-2009, 07:38 AM
Gamed Gamed غير متواجد حالياً

Gamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud of
افتراضي رد: مش ندمان لإختيار عربيتك؟؟

اى عربيه غير الالمانى ندمت انى ركبتها ودفعت فيها فلوس
قديم 03-12-2009, 02:29 PM
fezo fezo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Architect

fezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud of

رأيى انا ان المفروض أي حد مايندمش على أي عربية أنا اشتراها بعد ما صلى استخارة
لأن ربنا اللى اخترهاله
انا مش معايا عربية دلوقت و عاوز أشترى إبيزا و انشاء الله ماندمش ان انا اشتريتها
و طبعا اللى نفسى أشتريها أو تبقى معايا هى BMW 116i

التعديل الأخير تم بواسطة fezo ; 03-12-2009 الساعة 02:29 PM سبب آخر: كدة
قديم 03-12-2009, 02:52 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Gamed مشاهدة المشاركة

اى عربيه غير الالمانى ندمت انى ركبتها ودفعت فيها فلوس
يا عم حامد انت علطول ندمان على اى حاجه و كل حاجه و مفيش حاجه بتعجبك ptmnlo123per111

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 03-12-2009, 03:09 PM
ILOVE mitsubishi4ever
Guest

انا هقولقومن الاول اول عربيه جبناها كان ابيزا1400 ووالدتي كانت هي الي بتسوقها عشان بابا كان عنده عقده من السواقه وديه قعدت معانا6سنين بس مزعالتناش لاغيه لما بابا اقتنع بالسواقه جبنا كريستاله99 وساقها هو وانا ظبطهافي كتيرمنكم عارفنها وانا اتعلمت السواقه علي 128 بتاعت خالي ولما جبنا الابيزا كنت بلف بيها حوالين البيت كنت حاسس انها مرسيدس عشان الفرق بين الابيزا وال128 والكريستاله برضو مره خبطها بس قبل ماتتظبط والي عايز يشوف المرحومه الكريستاله هي موجوده في الصوره بتاعتي والعربيه الي انا زعلان اننا جبناها هي الاوبترا لان كان في عربيات حلوه في الفئه ديه
كان في لانسر بومه استعمال وكان في نيواكسنت 2010 موجوده وبرضو ابويا مرضيش يجيبها والعربيه الي عجبتني وقولتلو يجيبها bmw316iموديه1996 كانت متظبطه تظبيط جامد وكانت باب واحد وابواب لامبور جيني وكان فرق5الاف جنيه وقولتله اطلعهملق من البوسطه ومرضيش بس الحلو في الاوبترا انها سريعه وثابته والعربيه الي نفسي فيها فانتازيا او ايفو او ميني كوبر اس
قديم 03-12-2009, 03:17 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

كنت امتلك اكسنت موديل 2001 و 1300سى سى وطوال ال8 سنوات كانت ممتازة

ومقلتش باصلها معايا ( كانت الصيانة كلها فالتوكيل ودفعت الكثييييييييييييييييييييي ر جدا )

ودة طبعا علشان التوكيل وبعتها لانى كنت عايز اتوماتيك و1600 سى سى ونقدر نقول

زعلت عليها مش ندمت حتى انى انفعلت جدا على اللى اشتراها لانة اول ما ركبها مشى

وفرامل اليد مرفوعة وكانت ممتازة وقبل مابيعها مشيت بيها 180كم/ساعة لتجربتها

والان انا معى لانسر 2010 و 1600 سى سى والحمد لله رب العالمين

ونفسى اركب تيوتا كامرى ربنا يدينا واياكم ان شاء الله

دة موضوع وصور لانسر2010

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=15592

التعديل الأخير تم بواسطة mesho70 ; 03-12-2009 الساعة 03:42 PM