العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 03-05-2014, 10:23 PM
الصورة الرمزية الفريد اوتشوب
الفريد اوتشوب الفريد اوتشوب غير متواجد حالياً

الفريد اوتشوب is on a distinguished road
للاهمية دايو لانوس 2006

السلام عليكم
انا اشتريت عربية دايو لانوس 2006 سماوي وطبعاً عن طريق تاجر وانا معنديش اى خبرة فى العربيات وطبعا شفت العربية كانت شبه الزيرو

ولما اشتريت وخلص بقراء التوكيل الاولانى اتضح ان العربية اجرة وطبعا الاجرة بتكون لونها احمر فى الزقازيق وقلبها ملاكي بالتوكيل اللى باع بيه لية وغير لونها الى سماوي اللى خلانى اشك فى الموضووع خدها ورحت على الميكانيكي وقال العربية عاوزه مصاريف قول الفين جنية وطبعا عرف ان العربية مغيره لون من غير ما اقولة

بس العربية ماشية كويس وعاوزة مصاريف الفين جنية بس

العربية دي اشترتها ب 47 الف انا دلوقتى عاوز ابيعها عرف ولا لااا
ولو هخسر فيها هخسر كام

طيب ممكن واحد يقلى بدل اتنصب عليك والعربية عاوزة الفين اصرف وتوكل انا كرهت العربية واتصدمت منها ولما رجعت لصاحبها قالى مش برجع وانت مش بتعرف تقراء وعملنا مشاكل كبيرة وشكلى ادبست

لو حد يقدر يساعدى فى الموضوع ده يتفضل ؟؟؟

أشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله
قديم 04-05-2014, 11:13 PM
الصورة الرمزية semmsem
semmsem semmsem غير متواجد حالياً

semmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of lightsemmsem is a glorious beacon of light
افتراضي رد: دايو لانوس 2006

ربنا يعوض عليك

لا تأسفـنّ على غـدر الزمان لطالما....رقصـت على جثث الأسود كلاب

لاتحسبن برقصها تعلو على أسيادها.....تبقى الأسود أسود وتبقى الكلاب كلاب
قديم 26-02-2015, 01:39 AM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دايو لانوس 2006

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الفريد اوتشوب مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا اشتريت عربية دايو لانوس 2006 سماوي وطبعاً عن طريق تاجر وانا معنديش اى خبرة فى العربيات وطبعا شفت العربية كانت شبه الزيرو

ولما اشتريت وخلص بقراء التوكيل الاولانى اتضح ان العربية اجرة وطبعا الاجرة بتكون لونها احمر فى الزقازيق وقلبها ملاكي بالتوكيل اللى باع بيه لية وغير لونها الى سماوي اللى خلانى اشك فى الموضووع خدها ورحت على الميكانيكي وقال العربية عاوزه مصاريف قول الفين جنية وطبعا عرف ان العربية مغيره لون من غير ما اقولة

بس العربية ماشية كويس وعاوزة مصاريف الفين جنية بس

العربية دي اشترتها ب 47 الف انا دلوقتى عاوز ابيعها عرف ولا لااا
ولو هخسر فيها هخسر كام

طيب ممكن واحد يقلى بدل اتنصب عليك والعربية عاوزة الفين اصرف وتوكل انا كرهت العربية واتصدمت منها ولما رجعت لصاحبها قالى مش برجع وانت مش بتعرف تقراء وعملنا مشاكل كبيرة وشكلى ادبست

لو حد يقدر يساعدى فى الموضوع ده يتفضل ؟؟؟
طبعا هتعرف تبيعها حتى لو خسرت فيها
فـ لو هتبيع و في احتمال تخسر...اركب العربية بالفلوس اللي هتخسرها
واعرضها للبيع...

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice