العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 07-03-2013, 06:46 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda310 مشاهدة المشاركة

5 لتر فى اليوم لا واللى فوق 1600 هياخد اللتر 6 جنيه
يعنى التانك ال60 لتر اللى كان بيتملى كل اسبوع ب111 جنيه
هيتملى ب360 فى الاسبوع يعنى تقريبا 1500 فى الشهر بنزين

حسبنا الله ونعم الوكيل

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 07-03-2013, 07:36 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

يا جدعان انتوا هتشتغلوا اهالينا اخوان مين اللي بتوع دين العبوا غيرها اقولكم علي بتوع الدين انا شغال مندوب دعايه ف شركه ادويه وفيه دكتور اخوانجي باروح له وتشوفه ده راجل سكره شيخ اصلي وهو اخواني ومن القيادات كمان اعتقد المهم الراجل طلب مني يحضر مؤتمر علي نفقه شركتي والمؤتمر اصلا احنا بنشترك فيه اغلب السنوات المهم وعدته ان الموضوع ده خلصان والراجل قعد يكتب لي الدواء بتاعي كويس جدا واشتغل ميه ميه المهم لقيت قبل المؤتمر باسبوع الورق بتاعه خلصان والدكتور الاخوانجي محجوز له ف المؤتمر بس للاسف محجوز له تسجيل بس يعني انه يحضر المؤتمر لكن للاسف مش محجوز له اقامه ف الفندق اللي فيه المؤتمر والمؤتمر كان ف القاهره والدكتور من الزقازيق تكلفه التسجيل ف المؤتمر اللي احنا عملناه له 1500 جنيه وتكلفه الاقامه ف الفندق 4 ايام اللي هي عدد ايام المؤتمر لن تقل عن 3000 جنيه
المهم انا بصراحه ما انزعجتش لما شركتي قالت لي انه الدكتور له يحضر المؤتمر والاقامه مالناش دعوه بيها ورحت للراجل عادي ولا كأن حاجه حصلت واعتزرت له عن ان مفيش تسجيل لقيته بيقولي لا خلاص كده المؤتمر ده مايلزمنيش نهيت معاه الموضوع بطريقه شيك وخرجت
بعدها بيومين قابلته ف المستشفي وكلمته عن الدواء بتاعي عشان افكره ليكون نسي لقيته بيقولي معدتش هاكتبه تاني خااااالص عشان مينفعش اللي حصل ده
طبعا انا استغربت جدا ان دواء هو جربه وكتبه ونتايجه كانت حلوه جدااا ويسيبه ويكتب منافس تاني علي الرغم ان الدوا بتاعي ارخص واحد ف البدايل اللي زيه والفرق ف السعر 23جنيه ف العلبه الواحده والمريض بيمشي عليه لمده طويله لا تقل عن 6 شهور لانه مرض مزمن والعلبه بتكفي 7 ايام

طبعا هي دي الناس بتاعت ربنا يكلف مريض طلعان عين اهله ف القرش 23جنيه اسبوعيا عشان هيطلع مؤتمر وينام ف فندق وياكل كباب وكفته ببلاش

بس بصراحه يومها انا هزقت ابوه بالزوق قلت له انت بتكتب الدوا ده عشان كنت عاوز تطلع مؤتمر ولا عشان مقتنع بيه ؟؟؟ مردش عليا واتهرب من الاجابه
طبعا ده اخوان زي ما قلت لكم ف الاول ومن القيادات بتاعتهم كمان وسلملي علي بتوع ربنا
قديم 07-03-2013, 10:51 PM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future

لا حول ولا قوة الا بالله دا البنزين بس دا التقيل جاى ورا
اصبروا بس اما الانتخابات تعدى ويعدوا هنتروق
قديم 19-03-2013, 12:50 AM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هل لاحظتم إخوانى الكرام زيادة فواتير الكهرباء والغاز والمياه من الشهر
اللى فات الكهرباء تقريبا زادت 30%

وهل لاحظتم زيادة سعر الأدوية
معظم الادوية سعرها زاد جدا

وطبعا كلنا لاحظنا زيادة اسعار السيارات الجنونى

يبدو ان النهضة معناها نهضة الاسعار للسلع وخلافه

كل يوم اكتشف انى كنت مش فاهمة مشروع النهضة خااااالص

البقية تأتى ولنا الله

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 19-03-2013, 04:07 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ايام المظاهرات كنا بنهتف ونقول كيلو العدس بعشرة جنية الغلابة تعمل ايه دلوقتى كيلو العدس بقى ب 18 جنية وممكن اكتر وكل حاجة يا ست الكل غليت السمك حتى غلى وكل حاجة فى السوق المدام يومياً بتقولى غليت والحجة دلوقتى علشان السولار وتكلفة نقل البضائع بقت اعلى
حتى من يومين كنت بتفق مع صنايعى على شغل رخام لقيت الاسعار هى كمان غليت والحجة برضو السولار طبعاً ازمة السولار كبيرة ومؤثر لكن مش بالشكل المباشر ده لكن هى العادة عندنا ان اى سلعة استراتيجية بتغلى بتشد معاها كل حاجة تانية وكل ده ولسه متوقع استمرار الزيادات لاخر السنة

انا بصراحة مشفق على الناس اللى كانت مصدقة ان فيه حاجة اسمها مشروع نهضة غير نهضة الجماعة نفسها ولحساب نفسها ان شاء الله يكون التمن ان البلد كلها تدفن بالحيا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش