العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 17-03-2010, 07:21 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المرور : احذروا الكاميرات.. والعسكري دوره انتهى ( قديمة )

كده كده الحال مش هاينصلح فى مرور بلدنا ومن الاخر كده اللى ليه ضهر ماينضربش على بطنه واتحدى حد يكون له واسطه جامده او وكيل نيابه حتى فى بدايه حياته او امين شرطه سايق عربيه انه يدفع المخالفه
مش كده ولا ايييييييه؟
قديم 17-03-2010, 08:32 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

الموضوع فيه شيئ من الصحه, الكاميرات موجوده فعلاً فى روكسى و الناس اصبحت مجبره تحترم الإشاره و منطقة عبور المشاه

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 17-03-2010, 10:45 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

ربنا يكرمك ياعم كروزر بجد لانى شفت الموضوع ده على الصحراوى النهاردة وانا عارف فى بلدنا الغربال الجديدة له شدة وماشى98 على الصحراوى ورابط الحزام طول السكة مهو انا مش فاهم القضاء المستعجل المتمثل فى بتوع المرور هييجى منين وفعلا يابن عى على راى الصعايدة لقيت لجنة واقفة مصورين نص البنى ادمين فانا طبعا معملتش حاجة وداخل عليهم اسد ولاهاممنى لقيت امين الشرطة بيبص ورايا وبيقول لواحد// ده ؟؟؟ وبيشاور عليا واضرب عينى فى المراية الداخلية الاقى ورايا عربية نجدة طالع منها دماغ امين شرطة وظابط جنبه بيقول له وقف العربية الحمرا دى فانا عربيتى نيسان نبيتى قال له كان ماشى 111 فقال لى هات الرخص فبصيت للى ورايا قلتله مش انا قال له / مش النيسان الكورولا اللى جريت دى وفوجئت بيه وبيقول لللامين اللى جنبه ولا صلاح الدين فى معركة حطين /// هاته بسرعة وجريو وراه طاردوه و لحقوه ووقفوه واخدو الرخص ولمحتهم فى المرايه حمدت ربنا ولسه هجرى ولقيت عربية تانية طلعتلى لميت نفسى لحد اسكندرية
اتاارى بقى الموضوع ايه؟؟؟ فعلا بيبقى فيه على الطرق السريعة عربية نجدة تويوتا حديثة كحلى مستخبية وسط القهاوى او الورش اللى على الطريق وسعادتك طبعا مش شايف ولاواخد بالك غير من الطريق
واذ فجأتن على راى عمنا محمود السعدنى واللى لطشها منه بلال فضل /// يروح طالع وماشى وسط العربيات والظابط جواها ماسك الكاميرا ولا مدفع مضاد للسيارات وهات ياتصوير يمين وشمال وهو ماشى وسطيهم واول ميوصل اللجنة يلقط اللى يلقطه ويطارد اللى يطارده والباقى يحول اوراقه للمفتى قصدى للمرور و اخر السنة تكتشف ان عليك مخالفة تجاوز سرعة لانك كنت ما شي على اسكندرية الصحراوى بسرعة 103.5

ههههههههههههههه انا لو مكانك ساعتها كنت عملت زي فيلم اللي بالي بالك وهوه بيجري ورا اللمبي سيبوهولي انا هجيبه بنفسي
قديم 17-03-2010, 11:24 AM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

ياجماعه خدوا بالكم بجد من الكاميرات
حتى لو اشارة وصادف انك اول عربيه خد بالك واقف قبل الخط الابيض او قبل عيون القط ان وجدت
لان الكاميرا هتصورك لو وقفت بعديهم ويعتبروك كسرت الاشارة
والمشكله ان ماحدش هيكلمك ساعتها - لكن تفاجأ فى المرور وانت بتجدد تلاقى عليك مخالفات اد كده
وربنا يكفينا الشر

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 17-03-2010, 03:56 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههه انا لو مكانك ساعتها كنت عملت زي فيلم اللي بالي بالك وهوه بيجري ورا اللمبي سيبوهولي انا هجيبه بنفسي
دول بيجرو وراه لانه سايق 111 وانا طول السكة سايق 98 ومش واخد على كده طبعا واخد على الجرى نمت ييجى 4 مرات واضطريت نزلت مرتين شربت كوبايتين شاى تقيل عليه 3 معالق شاى علشان افوق وغسلت دماغى مرتين ولا كانى بقى لى 3 ايام منمتش ووصلت اسكندرية فى 4 ساعات وانا راجع بالليل والجو سقعة بقى وكله نااااااااااام والساعة1 وعينك متشوف اللا النور ساعة نص كنت فى الزيتون اصل بعد ارهاق الشغل مينفعش سواقة ال 100 دى هعمل مصيبة