العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 19-03-2012, 04:07 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز نصيحة فى المقلب اللى أخذته

حاجتها كلها موجودة فى الحرفيين بس معرفش الاسعار بصراحة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 20-03-2012, 07:08 PM
الصورة الرمزية shedo6
shedo6 shedo6 غير متواجد حالياً

shedo6 is just really niceshedo6 is just really niceshedo6 is just really niceshedo6 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

متشكر للرد. بس حضرتك فرضت ان العربية كلها بارومة. طبعا انا مش عارف اللى مسخبى ايه
عموما لو انت جايب العربيه وناوي تقعدها معاك مده كبيره يبقي اعملها كلها عشان تستريح نفسيا وماديا فيما بعد

ولو ناوي تغيرها في مده صغيره يبقي اعمل اللي يظهر فيها اول بأول
قديم 20-03-2012, 08:00 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
اخى العزيز انا كان عندى المشكله دى قبل كدة وسمعت كلام الورشة وهى مكان كبير بصلح حتى سيارات التامين وللاسف بعد سنة ظهرت تانى بعض اثار البارومة مع انه قال انه حرق وصنفر ومش عارف ايه طالما الحديد عندك اتفشفش انا من راى تبيع احسن والله اعلم
قديم 20-03-2012, 08:02 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

خصوصا موديا عربيتك مش قديم وتقريبا فى السنين دى العربيت معظمها كانت بتنزل متجلفنة بالزنك تماما يعنى الواضح انها فيها مشكله والله اعلم وربنا يعينك
قديم 21-03-2012, 01:16 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

السمكرى بيقول لى المنطقة دى اكثر السيارات بتصاب بالصداء فى المنطقة دى اللى هى حولين الكوتشات نتيجة ترطشة الماية فى الشتاء. وتراكم الطين والماية هى اللى بتسبب الصداء والبارومة. انا مش غسلت العربية خالص فى المنطقة دى وفيها شوية طين. انا مش عارف ايه السبب فى البارومة دى وخاصة ان العربية 2001 ووارد كوريا وكل حاجة فيها كويسة ولكن الخبطة فى الحته الرفيعة دى فوق الكاوتش بالضبط كشفت الصداء والهيكل كان زى البسكوت انا هعمل اللى باين وخلاص ولما تظهر حاجة ابقى اغير الجنب كلة فى المستقبل

انا خايف من حاجة واحدة وهو الدهان. العربية ميتالك فستقى ومش عارف الراجل هيضبط اللون ازاى وهل هيكون هناك اختلاف؟؟