العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > كلاسيك

كلاسيك السيارات القديمة والكلاسيكية Classic Car

قديم 09-08-2012, 07:32 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ندرة الحديث عن البيجو 504

موتور 2000 سى سى
اتنين كامه

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 09-08-2012, 10:37 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

هو فعلا الدربكوس الأربع غيار رزلته فى كده أنا معايا لادا 2106 مو 83 أربعة غيار بتجيب معايا 140 وببقى مسيس الدوسة على الآخر بس برده الماكينة بيبقى حسه عالى أوى وبعدين المشكلة مش الماكينة الرك على اللى سايق حتى لو كركة بس عارفها ودرسها ويعرف يسيسها يجرى بيها ويقفل أمبيرها لو عايز حتى لو 127 (900)سى.سى الرك على السائق.
أخوكو محمد
:Wkis s5:

قديم 10-08-2012, 02:41 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

حتى لو 127 (900)سى.سى الرك على السائق.

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 10-08-2012, 06:07 AM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light

فعلاً العربيه بالسواق مش بصحتها

بس مش ف كل الاوقات يعنى

هات واحد راكب حته موديل سنتها وواحد تانى راكب مثلاً موديل 90

طبعاً الحديث هيغلب

قديم 11-08-2012, 11:37 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

والله انا شايف ان البيجو ال504 عربية مش هتتكرر تاني كفاية انها الوحيدة اللي شغالة اجرة للسفر العمر ده ومفيش موديل تاني غيرها قدر يشتغل كده

انا كان معايا هوندا وكنت بحب اجري مع عربيات كتير بصراحة البيجو عليها عززززززززززم رهيب
لما كنت بشد معاها عمري ما اطلع منها لحد سرعة 60او 70 كم ، بس طبعا كنت بعد كده بشوفها في المرايا لحد ما تختفي عربية بقالها فوق التلاتين سنة

بس عايز اقول حاجة بصراحة انا من رابع المستحيل اني افكر اشتريها خلاص شكلها راحت عليه عربية بقالها فوق ال30 سنة يعني اتغير فيها كل حاجة قبل كده 100مرة واترشت واتمعجنت بالهيل واكيد هيكون فيها بارومة وحتي لو صاجها كويس العربية هتكون خلا استههههههههلكت في حاجة اسمها عمر افتراضي للعربية ( والعربية كتر الف خيرها مقصرتش بس متشكرين ليها ونفتكرها بالخير دايما ) وان كان ليا واحد صاحبي عندهم عربية بيجو 504 بتاعت جده الله يرحمه فبريكة بره وجوه الماتور عمره ما اتعمله عمرة قبل كده (بس ده استثناء) لان العربية ديه بيتعملها صيانة وهي تحت البيت وبتتدور يومين في الاسبوع وممكن تمشي نص ساعة في الشهر
وطبعا العربية دريكسيونها تقيل وفي الملفات الديقة رخخمة بجد

حاجة اخيرة احب اضيفها انا من بورسعيد وعندنا الللي بيركبها غالبيتهم ناس مش تمام ( بتوع مخدرات )و تلاقيه مسقط العربية وماشي ولا كان الشارع بتاعه
وركوبتها تعتبر شبهة عندنا واحد صاحبي ابوه معاه عربية بيجو كان لما ياخد العربية من ابوه وننزل نلف بيها مفيش كامين الا لما يوقفنا ويدقق في كل حاجة

بس بيتهيألي ده عندنا في بورسعيد بس