العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 09-10-2012, 09:37 PM
محمود حسين المتحدة محمود حسين المتحدة غير متواجد حالياً
المصرية لصيانة السيارات الحديثة AMA

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all
افتراضي رد: م/احمد مهران

وممكن حالا ندى فكرة سريعة كدة عشان الناس تبسط معانا لغاية اما اجهز كشف كامل
بس فى الاول عايز اوضح حاجة مهمة اوى انه اللى هنقول عليه اصلى ده يعنى زيه زى بتاع العربية اللى بتيجى به من شرركة شيرى نفسها مع العربية واللى راكب العربية زيرو هيعرف معنى الكلام ده بنفسه
واللى هيتقال عليه الصفا ده يعنى حاجة هاى كوبى محترمة
اكصدام امامى فبر - الصفا 120 جنيه
اكصدام خلفى فبر - الصفا 150 جنيه
اسطوانة دبرياج - الصفا 150 جنيه
بلية دبرياج لوك اصلى 300 جنيه
حساس البيئة ( حساس الشكمان ) اصلى 190 جنيه
حساس البيئة ( حساس الشكمان ) الصفا 140 جنيه
صرة عجل امامى الصفا 275 جنيه
حساس سرعة اصلى 90 جنيه
صرة عجل خلفى الصفا 200 جنيه
طقم تيل فرامل امامى اصلى 110 جنيه
طقم تيل فرامل الصفا 70 جنيه
فلتر بنزين اسبرانزا اصلى 25 جنيه
فلتر بنزين اسبرانزا الصفا 15 جنيه
فلتر زيت اسبرانزا الصفا 20 جنيه
فلتر هواء اسبرانزا الصفا 15 جنيه
قديم 09-10-2012, 09:43 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق المحلاوى مشاهدة المشاركة

فعلا انا ملاحظ ان الأخ صاصا نازل نقد فى المتحدة ومقالش مرة واحدة انه عمل حاجة هناك ..امال المعلومات دى جايبها منين ..ولا كلام وخلاص..
بالنسبه لحضرتك ان انا نازل نقد فى المتحده انا ولا بفترى ولا بظلم
انا عملت حاجات كتيره اوى عندهم على فكره وفعلا شغلهم وكويس بس غلين مغلتيش انا يعنى كل واحد حر فى رأيوه ومش انا بس الى بقول انهم غلين يعنى فى ناس كتير وبذات فى قطع الغيار
يعنى مبتكلمش من فراغ حضرتك ويرت حضرتك تقولنا انتا عملت حاجه قبل كده هناك ولا بتنقد كلامى وخلااص

قديم 09-10-2012, 09:57 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود حسين المتحدة مشاهدة المشاركة

واما بالنسبة لسعر الكاتينة طبعا انا مش هقول احنا بنشتريه بكام لان ده مش من حق اى حد انه يسأل عليه ولكن عايز اقول حاجة الناس بتقول فى السوق ب 550 ج وفى التوكيل ب 630 وفى المتحدة 700 ماتيجى نحللها مع بعض
اللى ب550 ج مالوش ضمان خالص والتاجر اللى بيبيعه اكيد كسبان فيه وتركيبه ما بين 100 : 150 يعنى الطقم فى حدو 650 ال 700 ج
التوكيل ب630 ج سعره فعلا اقل من المتحدة وبردوا عليه ضمان رسمى ولكن تركيبه ب 350 ج
يعنى وقف الطقم بحوالى 1000 ج
المتحدة ب 700 ج واكيد احنا كسبانين فيه وتركيبه 150 ج يعنى الطقم واقف ب 850 ج وعليه ضمان رسمى .... هنا بئة كل واحد فينا ليه حق الاختيار
بس بردو كدة يبئة المتحدة بتثبت انها عند كلامها وان اسعارها وسط مابين التوكيلات والورش بس بامتيازات التوكيلات واعتقد بعد سنتين شغل باسم المتحدة اعتقد انه الحمد لله ناس كتير مش عايز اقول كل الناس اجمعت انه المتحدة احسن من التوكيل بشكل عام فى كل حاجة
وشكرا لحضراتكم جميعا واسف على الاطالة
اكلام حضرتك كويس جدااا وانا ولا مع حد ولا ضد حد الواحد الحمد لله اكبر من كده بكتير يعنى ولا حد مأجرنى عشان مثلا اقول كلام وحش فى حق المتحده او كده اقسم بالله العظيم ابداا
انتو شغكلم كويس وفعلا فى راحه فى التعامل معاكم بي اسعار قطع الغيار عندكم غاليه
ويعنى ابسطها لحضرتك يعنى اول مرهمثلا اروح فيها عندكم بتكونوا مهتمين انا اكون مروح مبسوط من الشغل الى فى العربيه و كمان الاسعار لكن بعد كده لأ وده الى انا لحظتوه انكم مبتقوش بتخافوا على زبنكم زى زمان

فى حاجه بردوه عايز استفسر عليها من حضرتك
دلوقتى حضرتك بتقول ان سعر الكاتينه ب 630 فى التوكيل وحضرتك 700 ممكن اعرف الفرق ده بيرجع لأيه وكمان عايز اسأل حضرتك نوع الكاتينه الى عندكم ومصنوعه فين ؟؟؟
عشان انا سمعت ان فى اطقم كاتينه كتير و مصنوعه فى دول مختلفه ..

اخر حاجه عشان مطولش اكتر من كده ارجو من حضرتك انك متخدش الكلام على انا بهجمكم او انا ضدكم او كده لا تماما خصوصا انا كنت زبنكم ودائم التردد علي المركز وربنا اعلم بكلامى بس لما لقيت الاسعار بدأت تزيد وكمان المصنيعه وكلام ده ده خلانى افكر مليووووووووووون مره قبل مرحلكم وربنا اعلم انا عندى شغل فى العربيه اد ايه ومرحتوش للمتحده عشان عارف اننى ممكن ادفع كتير وان على الرغم انى لو كنت عملت نفس الحاجات ديه زمان عندكم مكنتش هدفع نفس السعر وده مكنش نفس الاسلوب الى اتعملت معاكم بيه اول مره وعلى فكره انا معملتش الحاجات لى فى العربيه ديه لحد دلوقتى وبردوه ربنا اعلم بكلامى ولا عند مكانيكى ولا عند اى حد عشان حضرتك متقولش بس انا روحت لحد تانى او كده وبدأت اشوش على سمعتكم وده الى انا فهموه من كلام حضرتك ...ارجو الاستفاده من هذا النقد عشانك وعشنا احنا بردوه ...

التعديل الأخير تم بواسطة saasaa29 ; 09-10-2012 الساعة 10:46 PM
قديم 10-10-2012, 01:09 AM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough

نصيحه طقم الكاتينه فى التوكيل افضل مش مهم زياده 200 جنيه بس اكون فى السليم --صديق ليه استرخص وعمل بره مش عاوز اقولك ايه اللى حصل وش سلندر وبلاوى والسير قطع منه على الطريق
قديم 10-10-2012, 04:50 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aftr مشاهدة المشاركة

نصيحه طقم الكاتينه فى التوكيل افضل مش مهم زياده 200 جنيه بس اكون فى السليم --صديق ليه استرخص وعمل بره مش عاوز اقولك ايه اللى حصل وش سلندر وبلاوى والسير قطع منه على الطريق
والله قلنا كده من الاول لصاحب الموضوع وخصوصا لو العربيه فى الضمان