العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 18-04-2012, 06:22 AM
الصورة الرمزية أحمد عثمان محمد
أحمد عثمان محمد أحمد عثمان محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: بكالوريوس المعهد العالى لعلوم الكمبيوتر و تكنولوجيا الإدارة بسوهاج و معادل ببكالوريوس تجارة
التخصص العملى: مجال الكمبيوتر
هواياتي: السيارات ، الكمبيوتر

أحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant future
افتراضي رد: زيت "ليكوي مولي"بالفيديو أداء سلبي وغير متوقع عند السرعات العالية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

أولا حمدا لله على سلامتك وقدر الله وماشاء فعل
ليكوى مولى جميل جدا ، بس فى بلدهم و ظروفهم
طيب و لما هو كده حلو فى بلدهم و ظروفهم إيه اللى جابو بلدنا؟؟؟؟
تحياتى للجميع
: 140109~347:
قديم 18-04-2012, 11:09 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: زيت "ليكوي مولي"بالفيديو أداء سلبي وغير متوقع عند السرعات العالية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة

نرجو التوضيح من الإدارة هل حجب العضوية نتيجه مشاكل إدارية ام مشاكل واجهت الأعضاء من المنتجات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

الاغرب مفيش رد من الشركة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

انا من اكتر محبين زيوت شل بصراحه وبحط شل الاصفر في الالنترا وبنزله كل 4000 كم وبينزل زي الفل
كل التقدير صراحه لزيوت شل
زيت شل الأصفر كنت بغيره على طول ولمدة سنتين لكن موضوع إرتفاع سعره المستمر غير مريح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Payoo مشاهدة المشاركة

الفلتر جديد وأنا أغيره مع كل مره أقوم فيها بتغيير الزيت بالرغم من أنه موصى من المصنع أن يتم تغييره كل 30000 ولكنني أغيره مع الزيت

نوعه أصلي من التوكيل نفسه وأحيانا أشتريه من أحد المزعين المعتمدين من وكيل"سكودا"
: 14369D~149:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

انا يا جماعه كونت هجربو بس في ناس قالتلي ان مشكلة الزيت ده بخره عالي اوي وكمان نفس الكلام اتقال في منتدي آخر ولذلك فضلت اكمل بالشل الاصفر زي منا ومريحني جدا للأمانة الكلام ده اتقالي انا مجربتوش ومش قصدي اني ابوظ سمعته بس انا كنت هحطه في عربيتي وناس حظرتني منه
شيل الأصفر أحسن منه وخصوصا للبولونيز وال132وال131
لأنه بيحافظ على الموتور ويطيل عمره اما الزيت الألمانى هو متصمم للظروف الجوية المتجمدة فى ألمانيا مش فى مصر وهى دى بلدهم وظروفهم
وبرضو فى إنتظار الرد الرسمى من الإدارة ومن الشركة المستوردة لتلك النوعية من الزيوت
قديم 18-04-2012, 12:13 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of

انا كنت علي طول بستعمل زيت اسو فى ال 131 لحد ما حسيت ان الزيت بقي خفيف و لونه مش زي الأول فقمت باستعمال الليكومولي و لحد دلوقت قاعد عليه يجي 2500 كيلو ومن المفترض انه يتغير علي 5000 و مشاويري اغلبها داخل البلد و يكاد يكون مفيش وقفات ولا اشارات مرور فعلشان كده مش حسيت بموضوعه ان الزيت مش يبقي كويس مع الحرارة العالية

وبرضه مستنين التوضيح من الإدارة

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 18-04-2012, 12:19 PM
ahmedkoko77 ahmedkoko77 غير متواجد حالياً

ahmedkoko77 is on a distinguished road

انا حربت زيت فالفالين في عربيتى دوجان 95 بس اداة ممتاز جداااااااااا ان بجيب بيها 140
قديم 18-04-2012, 03:42 PM
ahmed_gamal777 ahmed_gamal777 غير متواجد حالياً

ahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond repute

متابع

الكلمات الدليلية
ليكوى مولى, liqui moly, زيت, زيت محرك, زيت الموتور, زيت فتيس, زيوت السيارات, زيوت زادو, زيوت سيارات, revitalizant, xado