العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 23-01-2013, 11:38 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الي كل من اشتكي من غلو اسعار اللوجان وجدت حل مبداي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

ده كده ربنا نجاك من اللوجان والخريطه اللي عاوزها وانت قاعد في صالونها عشان تستعمل الزجاج ولا المرايات وكله كوم وانك تدفع 90000 جنيه وتنزل تفتح الشنطه والتنك من بره ده كوم تاني
طبعا الصني برقبه اللي جبتها من غير نقاش
واختيار موفق للفئه السعريه دي علي الاسعار الجديده
ياعم هوا مين قال انك محتاج خريطة ؟؟؟
الكلاكس مكانه مش وحش هوا في دراع النور بس مكانه عملي ومش مزعج ومكان الازاز الكهربا كمان مش وحش ومع التعود مش هيحصل حاجة والمرايات فعلا مكانها وحش شوية
وثانيا مش مشكلة لما تفتح الشنطة من بره لانك كدا كدا نازل من العربية علشان تجيب اللي انتا عايزه من الشنطة فمش هتفرق انك تفتحها من جوه او من بره او من الريموت
بس دا ميمنعش ان الصني حلوة
الصني عربية كويسة جدا ومحترمة برضه

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 23-01-2013, 11:54 PM
عمرو عبد الحميد الجندى عمرو عبد الحميد الجندى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ليسانس اداب

عمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to allعمرو عبد الحميد الجندى is a name known to all
للاهمية رد: الي كل من اشتكي من غلو اسعار اللوجان وجدت حل مبداي

لماذ ا كل هذا الهجوم على اللوجان له ؟؟؟؟؟؟ شىْ غريب جدا كنها اسؤ انواع السيارات و اغلها سعرا .
انا النهاردة كنت فى كذا معرض زيرو واللى سمعته ان جميع اسعار السيارات و حتى اللى بتتجمع فى مصر زاد ت بنسبة كبيرة و حتى العربيات الصينية و لسه فى عربيات مش عاوزين يقولوا اسعارها فى اليومين دوله و مخبين الاسعار فى ضؤ سعر الدولار . لما تسال عن سعر عربية , يقلولك منعرفش و مش متوفرة . فالرجاء عدم تشويه الوجان و تعقيد الناس منها , هو اللى معرفش يشتريها هيطلع القطط الفطسانة فيها دلوتى
و لعلمكم و الكلام لاحد تاجر السيارات ان اللوجان ستظل فى الفئة الرخيصة رغم زيادة الاسعار بالمقارنة باسعار السيارات الا خرى و بكرة تشوفو
قديم 24-01-2013, 03:59 AM
AliSayed AliSayed غير متواجد حالياً

AliSayed will become famous soon enoughAliSayed will become famous soon enough

ماذ ا كل هذا الهجوم على اللوجان له ؟؟؟؟؟؟ شىْ غريب جدا كنها اسؤ انواع السيارات و اغلها سعرا .
انا النهاردة كنت فى كذا معرض زيرو واللى سمعته ان جميع اسعار السيارات و حتى اللى بتتجمع فى مصر زاد ت بنسبة كبيرة و حتى العربيات الصينية و لسه فى عربيات مش عاوزين يقولوا اسعارها فى اليومين دوله و مخبين الاسعار فى ضؤ سعر الدولار . لما تسال عن سعر عربية , يقلولك منعرفش و مش متوفرة . فالرجاء عدم تشويه الوجان و تعقيد الناس منها , هو اللى معرفش يشتريها هيطلع القطط الفطسانة فيها دلوتى
و لعلمكم و الكلام لاحد تاجر السيارات ان اللوجان ستظل فى الفئة الرخيصة رغم زيادة الاسعار بالمقارنة باسعار السيارات الا خرى و بكرة تشوفو
محدش بيهجم عليها ولا حاجه بدليل الحجوزات الكتير اللي بتأخر التسليم 3 شهور و اكتر و اغلب الناس اقتعنت باللوجان عن طريق هذا المنتدي و غيره و لكن الهجوم علي التوكيل , المشكله ان في توكيلات اخري لم ترفع الاسعار بنفس النسبه يعني زيادات من 3- 7 الاف لو الزياده كانت متناسبه مع الشركات الاخري ماكنتش الناس اضايقت كده
ثانيا : و ده الاهم من وجهه نظري الناس اللي كانت حاجزه و الاسعار كانت اقل 10 الاف , التوكيل معملهمش اي حاجه , اذا كان في زياده و اضطر يرفع الاسعار و انا متفهم ده كان لازم يقدم حاجه للناس دي , دول بقالهم 3 شهور مستنين يعني لو من الاول كانوا راحوا اشتروا اي حاجه مناسبه ليهم يعني اتعطلوا علي الفاضي كان لازم يكون في تخفيض للناس اللي حجزت و عقدت اتفاق مع التوكيل مش لازم نفس السعر القديم بس مستحيل يكون الجديد
قديم 24-01-2013, 07:11 AM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of

أنتا برنس انا بحب الناس الي بتفكر لو كل الناس فكرت صح زيك الوكيل هيحترم الناس و يفهم ان السوق في عربيات أحلا الف مره و انها تقدر تتفوق بكل بساطه علي فيرنا مش صني
قديم 13-02-2013, 04:48 PM
الصورة الرمزية elbagory2020
elbagory2020 elbagory2020 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT Administration

elbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the roughelbagory2020 is a jewel in the rough
للاهمية رد: الي كل من اشتكي من غلو اسعار اللوجان وجدت حل مبداي

نيسان صنى الشكل القديم كامله اتوماتيك ex عند سمير الريان بــ 106 ألف

التعديل الأخير تم بواسطة elbagory2020 ; 13-02-2013 الساعة 05:22 PM