العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 15-11-2012, 11:16 PM
th lawyer th lawyer غير متواجد حالياً

th lawyer is on a distinguished road
افتراضي استفسارات الى ملاك اللوجان

السلام عليكم

ان شاء الله حاستلم عربيتي رينو لوجان 2013 مانيوال فول اوبشن خلال 5 ايام من الطارق ، وبالكاسيت الجديد اللي فيه بلوتوث ويو اس بي ، وطبعاً وقت الإستلام انا واخد معايا اتنين اصحابي علشان افحص العربية ، ، وكان عندي شوية استفسارات :-
- عايز اعرف هو فيه غطاء مخصوص للوجان ولا اي غطاء يكب عليها ، وهل بشيل الإريال كل ما احب اغطيها ولا لا ، وسعر الغطاء كام ( ووتر بورف ) ومقاسه ؟
- عايز افرش العربية بالجلسة ارضية وكراسي ، تكلف قد ايه تقريباً و تاخد وقت قد ايه ، واروح لمين ؟
- موضوع العزل هل لسة مشكلة صوت الموتور والحرارة موجودة في الموديلات الجديدة ولا لا ، ولو لسة موجودة اركب لباد تحت الفرش منين ويكلف كام ؟
معلش انا تقلت عليكما
قديم 15-11-2012, 11:27 PM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسارات الى ملاك اللوجان

أولاً ألف مبروك مقدماً بالنسبة للغطاء لا أنصح بالغطاء الووتر بروف لأنه غير معمر و بيشقق بعد فترة قصيرة -أحسن غطاء هو من قماش إسمه قلع مركب بس هاته من النوع الثقيل حتى لو متوصل لأن فيه منه نوع خفيف ممكن يطير بسهولة و إنت بتنفضه و بيدخل التراب الدقيق و الغطيان دي موجودة عند كذا محل على الكورنيش جنب التليفزيون (وكالة البلح)
قديم 16-11-2012, 12:13 AM
Dr.Smile Dr.Smile غير متواجد حالياً

Dr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really niceDr.Smile is just really nice

1- رأيي إنك تجيب Cover للعربية جبردين ,, وابعد عن الووتر بروف ,, غير إنه بيشقق .. لو اتقطع منك ولو قطع صغير ,, يبقى فلوسك اترمت في الأرض ..
أنا معايا واحد جبردين تفصيل من سنة ,, كان وقتها بـ80 جنيه .. على قد حجم الرينو ,, خصوصاً إن الرينو عالية ,, بس ماشي معايا زي الفل الحمد لله

2- الفرش : أنا عملت فرش في اسكندرية جلد الماني ( كراسي + أرضية + شنطة ) كلفني 900 جنيه ,, هتلاقي أسعار أرخص من كده ( من 400 جنيه وطالع ) .. بس طبعاً الفرق في الخامة والمصنعية

لو انت في اسكندرية قولي وأوصفلك المكان اللي رحتله
قديم 16-11-2012, 01:07 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hal71 مشاهدة المشاركة

أولاً ألف مبروك مقدماً بالنسبة للغطاء لا أنصح بالغطاء الووتر بروف لأنه غير معمر و بيشقق بعد فترة قصيرة -أحسن غطاء هو من قماش إسمه قلع مركب بس هاته من النوع الثقيل حتى لو متوصل لأن فيه منه نوع خفيف ممكن يطير بسهولة و إنت بتنفضه و بيدخل التراب الدقيق و الغطيان دي موجودة عند كذا محل على الكورنيش جنب التليفزيون (وكالة البلح)
ممكن سعر الغطاء وفي محل معين اجيبه منه يكون جنب التليفزيون.؟
هو الإريال لازم يتفك كل مرة بغطي العربية ؟
متشكر جدا ليك
قديم 16-11-2012, 01:09 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Smile مشاهدة المشاركة

1- رأيي إنك تجيب Cover للعربية جبردين ,, وابعد عن الووتر بروف ,, غير إنه بيشقق .. لو اتقطع منك ولو قطع صغير ,, يبقى فلوسك اترمت في الأرض ..
أنا معايا واحد جبردين تفصيل من سنة ,, كان وقتها بـ80 جنيه .. على قد حجم الرينو ,, خصوصاً إن الرينو عالية ,, بس ماشي معايا زي الفل الحمد لله

2- الفرش : أنا عملت فرش في اسكندرية جلد الماني ( كراسي + أرضية + شنطة ) كلفني 900 جنيه ,, هتلاقي أسعار أرخص من كده ( من 400 جنيه وطالع ) .. بس طبعاً الفرق في الخامة والمصنعية

لو انت في اسكندرية قولي وأوصفلك المكان اللي رحتله
شكرا على اهتمامك
انا من القاهرة وسمعت عن محل اسمه جينز كار والتاني اسمه سبير كار .
بس السؤال هو انا حاعمل لباد تحت الفرش علشان اعزل الحرارة والصوت ولا مش محتاجة