العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 29-05-2011, 01:24 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أعمل اية فى الدبدبة والترزيع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirsaid1 مشاهدة المشاركة

عندى فية دبدبة فى العجل جامدة مش عارف السبب ايه ممكن يكون كاوتش انا مغيرو من سنه تقريبا

انا عارف ان العفشة فى النيو اكسنت ناشفة بس موضوع الدبه والرزع دة سببه ايه
واالعفشة كنت فى التوكيل من 3 شهور وربطوهالى

وشكر
العمر الافتراضى للاطارات 50 الف كيلو فما هو عمر الاطارات عندك مشيت عليها كام كيلو؟

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 29-05-2011, 01:52 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

العيب اللى عندك من المساعدين اما انها تكون محجرة او انها خفيفة زيادة عن اللزوم مع ظبط ضغط الاطارات

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 29-05-2011, 02:33 PM
samirsaid1 samirsaid1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

samirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

العمر الافتراضى للاطارات 50 الف كيلو فما هو عمر الاطارات عندك مشيت عليها كام كيلو؟
هما بالظبط بقالهم سنة ومشيت حوالى 25000 الى 30000
قديم 12-06-2011, 02:31 PM
samirsaid1 samirsaid1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

samirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant futuresamirsaid1 has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

انا كان عندى نفس اللى بتتكلم علية دبدبة حتى لو على طريق متسفلت
المهم رحت لبتاع عفشة خليك معايا بقى عشان تعرف العيب وتعملة وعلى فكرة مش هياثر على اى حاجة لو عملتة ومطلعش منة بس انا شبة متاكد انة من الموضوع دا والله
بص فك الفرامل هتلاقى مسمار لازم ينفك عشان تفك الفرامل صح طيب عارف بقى مش بتلاقى مقبض محطوط فية التيل واحد من الشمال وواحد من اليمين عشان يمسكوا الطنبورة
فك التيل الاتنين هتلاقى المقبض لوحدة وممكن تطلعة وتنزلة براحتك فك بقى المقبض دا هتلاقى فية مسمار داخل فية من فوق هو اللى مسكة المسمار دا بقى هو العيب والله هات المسمار دا ولف علية شكرتون من نوع كويس يعنى تقيل ودخل المسمار فى المقبض تانى هتلاقية بيدخل بعفية شوية لانك طخنتة بالشكرتون تمام وركب كل حاجة وجرب
لية بقى الدبدبة دى اقولك المسمار لما بيدخل جوة المقبض بيقابل كوتشة صغيرة من جوة بتمسكة عشان ميزنش ويدب زى ما عندك الكوتشة دى مع الوقت بتتاكل فى السخونة بتاعت الفرامل وبتسيب بووش للمسمار يعمل بقى الدبة دى
دى طريقة الطريقة التانية انك تجيب المقبض دا استيراد وتركبة بس دى مش مضمونة زى الطريقة الاولى لانى ممكن يكون متاكلة منة برضة بس والله انا عارف انى دا العيب اللى عندك ان شاء الله جرب وقولى

انا غيرت تيل الفرامل والدبدبة دى راحت فكدة كلام حضرتك اقرب للصح لان الدبة راحت بعد ماغيرت التيل بس ماحططش تيفلون على المسمار سبت الميكانيكى يغيرهم وبعد مامشيت لقيت الدبه قلت كتيييييييييير

وشكرا
قديم 12-06-2011, 02:40 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

انا كان عندى نفس اللى بتتكلم علية دبدبة حتى لو على طريق متسفلت
المهم رحت لبتاع عفشة خليك معايا بقى عشان تعرف العيب وتعملة وعلى فكرة مش هياثر على اى حاجة لو عملتة ومطلعش منة بس انا شبة متاكد انة من الموضوع دا والله
بص فك الفرامل هتلاقى مسمار لازم ينفك عشان تفك الفرامل صح طيب عارف بقى مش بتلاقى مقبض محطوط فية التيل واحد من الشمال وواحد من اليمين عشان يمسكوا الطنبورة
فك التيل الاتنين هتلاقى المقبض لوحدة وممكن تطلعة وتنزلة براحتك فك بقى المقبض دا هتلاقى فية مسمار داخل فية من فوق هو اللى مسكة المسمار دا بقى هو العيب والله هات المسمار دا ولف علية شكرتون من نوع كويس يعنى تقيل ودخل المسمار فى المقبض تانى هتلاقية بيدخل بعفية شوية لانك طخنتة بالشكرتون تمام وركب كل حاجة وجرب
لية بقى الدبدبة دى اقولك المسمار لما بيدخل جوة المقبض بيقابل كوتشة صغيرة من جوة بتمسكة عشان ميزنش ويدب زى ما عندك الكوتشة دى مع الوقت بتتاكل فى السخونة بتاعت الفرامل وبتسيب بووش للمسمار يعمل بقى الدبة دى
دى طريقة الطريقة التانية انك تجيب المقبض دا استيراد وتركبة بس دى مش مضمونة زى الطريقة الاولى لانى ممكن يكون متاكلة منة برضة بس والله انا عارف انى دا العيب اللى عندك ان شاء الله جرب وقولى
هذا الكلام سليم
قمت بعمل هذا منذ سنوات فى لانسر بعد التأكد من سلامة المساعدين والمقصات وعلبة الدركسيون وفطن لها ميكانيكى وقام بالضبط بلف شيكارتون حول هذا المسمار وإنتهت المشكلة