العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 10-11-2014, 03:34 AM
أحمد حمدي محمد أحمد حمدي محمد غير متواجد حالياً

أحمد حمدي محمد is on a distinguished road
استفسار ساعدوني في اختيار لابتوب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

محتاج مساعدتكم في اختيار لابتوب جديد. كان عندي Dell Studio بولندي فضل شغال 6 سنين وبعدين باظ فجأة. ومش عارف إيه الأنواع الكويسة اللي موجودة في السوق دلوقت.
ياريت محدش ينصحني بالتوشيبا لأني جربته وبالمقارنة بالـDell يعتبر حقير.
سمعت أن Dell دلوقت بقى مش كويس زي الأول، وسمعت كتير على Asus وVaio وLenovo ومحتار مش عارف أنهو أحسن ومش عاوز أتدبس في حاجة زي التوشيبا.
عاوز حاجة تستحمل شغل لساعات طويلة. ومن المفضل أن يكون اللابتوب مش بكيبورد كاملة، لكن لو الكويس بالكيبورد الكاملة يبقى أمري إلى الله.
ميزانيتي في حدود 4000 جنيه.
قديم 10-11-2014, 08:54 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدوني في اختيار لابتوب

انا معايا DELL INSPIRON ... ماشى معايا كويس و انا انصح اى حد انه يجيبه ... و كان IBM Lenovo كويس جدا ... بس غالى ..للأسف الكلام ده كان من فترة .. مش عارف ايه الى كويس اليومين دول
ربنا يوفقك

قديم 10-11-2014, 09:59 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

جبت ديلل لاخويا من 4 سنين ماشاء الله زى الفل بولندى من تكنولوجى مول اول دور المحل اللى جنب نور كمبيوتر سستم اسم صاحب المحل المهندس احمد
قديم 10-11-2014, 02:43 PM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice

انا اللابتوب بتاعى Hp Pavalion G6 لابتوب محترم وبقالو عندى حوالى اربع سنين والحمد لله مشتكتش منه خالص
قديم 10-11-2014, 11:47 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

فى رأي أن أفضل لاب توب للخدمة الشاقة زى ما حضرتك عايز هو : Apple Mac Book Pro 15-inch with Retina Display وهو مزود بشاشه15 أنش و بمعالج quad-core Core i7 , وكارت شاشه نيفيديا , وبطاريه بعمر 9 ساعات , يمكن استخدام هذا اللابتوب كمحطه عمل وحجمه الصغير ايضا اضاف لمسحه جماليه بس ما أعرفش سعره بصراحه

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية

الكلمات الدليلية
لابتوب, لينوفو, لصوص, ديل, فاجن