العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 20-08-2009, 03:47 AM
ice_wolf
Guest

افتراضي رد: سيات ابيزا موديل 2006

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

هي مانوال بس علي فكرة مفيش منها اوتو

سعرها في حدود 100-110 الف

الليون average consumption حوالي 7 لتر في ال100 كيلو

110 مستعمل طب وموديل 2005 مستعمل بردو لو غالية كدة يبقة خالينى فى الابيزا وبالنسبة للجولف موديل 2001 والبولو 2006 احسن من الابيزا موديل 2005 ويفرقوا اية عن الابيزا

التعديل الأخير تم بواسطة ice_wolf ; 20-08-2009 الساعة 04:03 AM
قديم 20-08-2009, 07:28 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

110 مستعمل طب وموديل 2005 مستعمل بردو لو غالية كدة يبقة خالينى فى الابيزا وبالنسبة للجولف موديل 2001 والبولو 2006 احسن من الابيزا موديل 2005 ويفرقوا اية عن الابيزا
مفيش ليون 2005 حضرتك هي نزلت في 2006 و الموديل اللي قبلها كان 2000-2002

الجولف حاجة و الابيزا حاجة يا باشا و الجولف افضل في الثبات لانها اتقل لكن الابيزا ثباتها ممتاز برضه و الابيزا ادائها اعلي من الجولف لان نفس المكنة تقريبا بس علي جسم اقل للابيزا

البولو هي الابيزا فرق شكل و ممكن فرق كماليات بس و مفيش ابيزا 2005 الابيزا نزلت اول 2006

IBIZA
قديم 20-08-2009, 03:19 PM
ice_wolf
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

مفيش ليون 2005 حضرتك هي نزلت في 2006 و الموديل اللي قبلها كان 2000-2002

الجولف حاجة و الابيزا حاجة يا باشا و الجولف افضل في الثبات لانها اتقل لكن الابيزا ثباتها ممتاز برضه و الابيزا ادائها اعلي من الجولف لان نفس المكنة تقريبا بس علي جسم اقل للابيزا

البولو هي الابيزا فرق شكل و ممكن فرق كماليات بس و مفيش ابيزا 2005 الابيزا نزلت اول 2006

بالنسبة للجولف هل قطع غيارها متوفرة اكتر واسعارها اقل مقارنة بالابيزا موديل 2006 وبالنسبة للجولف موديل 2001 هل افضل فى الكماليت ام الابيزا احسن بمعنى تفرق الابيزا اية عن الجولف
وشكرا على سرعة الرد
قديم 20-08-2009, 04:10 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ice_wolf مشاهدة المشاركة

بالنسبة للجولف هل قطع غيارها متوفرة اكتر واسعارها اقل مقارنة بالابيزا موديل 2006 وبالنسبة للجولف موديل 2001 هل افضل فى الكماليت ام الابيزا احسن بمعنى تفرق الابيزا اية عن الجولف
وشكرا على سرعة الرد
الاتنين حاجتهم موجودة يا باشا و الاسعار تعتبر زي بعض اكتر حبه او اقل حبه مش فرق كبير

انا ركبت الجولف من زمان مش فاكر كمالياتها خصوصا اني مش بهتم بموضوع الكماليات و كده انا اغلب اهتمامي بيبقي في الصوت و الموتور و هكذا

الابيزا فئة و الجولف فئة الابيزا ادائها اعلي و شكلها مختلف و موديل احدث و الجولف اوسع من الابيزا من جوه شوية و هابطه علي الارض اكتر من الابيزا توكيل الابيزا احسن من الجولف.......

IBIZA
قديم 20-08-2009, 05:31 PM
ice_wolf
Guest

انا ركبت الجولف من زمان مش فاكر كمالياتها خصوصا اني مش بهتم بموضوع الكماليات و كده انا اغلب اهتمامي بيبقي في الصوت و الموتور و هكذا

صوت الموتور بتاع الابيزا لية زنة كدة فى الجرى وبيجرى العربية حلو ولا اية النظام وياريت اسم الموتور بتاع الابيزا وكمان انا بشوف الموديل قليل مش موجود لية بتاع الابيزا وكمان العربية تحس انها عادية كدة وهى ماشية ملهاش صوت كدة فحبيت اعرف منك طبعا على سرعات مش عالية
انا سمعت ان بتنزل بموتور جولف جولف اية مش عارف فياريت تفيدنى شكرا على تعبك

الابيزا فئة و الجولف فئة الابيزا ادائها اعلي و شكلها مختلف و موديل احدث و الجولف اوسع من الابيزا من جوه شوية و هابطه علي الارض اكتر من الابيزا توكيل الابيزا احسن من الجولف.......[/quote]

مشكور والله على مشاركتك وايفادتى بالمعلومات ووانا خلاص رسيت على الابيزا
لان انا اهم حاجة عندى العلو عن الارض وبلنسبة لكماليات الابيزا موديل 2006 بتيجى باية ويالريت اعرف سعرها كام جديدة واية نظام التقسيط مع التوكيل او البنك بدفع مقدمة كام ولو مستعملة استعمال نضيف تعمل كام و2007 بردة

الكلمات الدليلية
سيات seat ibiza