العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-11-2012, 04:31 PM
mo_hamed100 mo_hamed100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Computer Engineer

mo_hamed100 will become famous soon enoughmo_hamed100 will become famous soon enough
افتراضي نيسان (قديمه او جديده) او لانسر

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الحقيقه انا محتار ما بين نيسان صني الشكل القديم زيرو اوتوماتيك و هي دلوقتي مفيش منها غير ex salon و هي ب 100000Le و ما بين ال lancer 1300cc automatic و هي ب112000Le و ما بين النيسان صني الشكل الجديد ال ex salon برده و بصراحه انا مش عاجبني شكلها حاسس انها مش قاعدة السيارات الياباني يا تري تنصحوني بايه مع العلم انا معايا بيرسونا 2009 مانيوال و التغيير لاني محتاج اوتوماتيك و شكراً مقدماً لكل من يمر علي هذا الموضوع .
قديم 05-11-2012, 04:43 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نيسان (قديمه او جديده) او لانسر

الصني القديمة أفضل عن تجربة للسيارتين

Mohamed Hussein - journalist

التعديل الأخير تم بواسطة sehsss ; 05-11-2012 الساعة 04:54 PM
قديم 05-11-2012, 04:58 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

بصراحة و على الرغم ان معى بومة 1300 cc / at بس حرام تجيب عربية فى 2013 بتكنولوجيا من 2000
البومة عربية اعتمادية من الدجة الاولى ولكن بلا رفاهية
وسحب العربية والتسارع مش هيعجبك لو انت واخد على التسارع و الحرق على الغيار
والصنى الشكل القديم فيها مشكلة استهلاك بنزين غير مبرر
اعتقد الصنى الجديدة افضل
وتقبل مرورى
قديم 05-11-2012, 05:15 PM
mo_hamed100 mo_hamed100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Computer Engineer

mo_hamed100 will become famous soon enoughmo_hamed100 will become famous soon enough

واللهي يا جماعه مش عارف انا مشكلتي اني عايز عربيه اوتوماتيك ضروري علشان الشوارع بقت حاجه فظيعه و بعد لف و تفكير كتيير وجدت ان الثلاث عربيات دول هما امكنياتي و لو ان اللانسر ازيد 12 الف عن امكنياتي بس بفكر اتصرف فيهم و خلاص لو هجيبها و انا فكرت في الثلاثه دول بعد مش هقول معاناه موصلتش لكده بس بعد شبه او خوف من معاناه في قطع غيار البيرسونا رغم انها عاجباني جداً بس فعلا عايز اغير و اجيب اوتوماتيك و مش بروتون بصراحه انا محتار جداً لاني مش عايز اغير العربيه تاني قريب و شكراً ليكم جميعاً علي الردود و المساعده .
قديم 06-11-2012, 12:06 AM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

لانسر افضل من نيسان بكتيييييييير.....بس بلاش 1300...السحب ضعيف....هاتها 1600....

كن مطمئنا جدا جدا و لا تفكر فى الأمر كثيرا بل دع الأمر لمن بيده الأمر
السرعة فى القلب و القلب ميت..هدفى بدون تفكير و سباق بدون قلب..