العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل انت تؤيد ام تعارض الغاء الدعم على البنزين ؟؟
نعم 12 21.82%
لا 43 78.18%
المصوتون: 55. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-09-2012, 12:31 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الغاااااء الدعم على البنزييين والرضوخ لصندوق النقد الدولى

اهو دا ياسر على
اللى شبه زكريا عزمى دا
وربنا ما احنا شايفين يوم عدل

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 12-09-2012, 12:33 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حتى الاغنيا من حقهم الاستفادة من الدعم على بنزين 92

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

اثريا ايه بس استاذ وائل .. دا أغلبنا مشتري العربية مستعملة .. و تيجي الحكومة تدخلنا في حوار رفع الدعم عن المحروقات و اللي بيسموه البنزين .. يعني احنا داخلين على اكتر من سنة و نصف على ثورة 25 يناير .. و كانوا بيقولوا البلد بتتنهب و تتسرق من 30 سنه .. طيب حد يقولي ايه اللي اتوفر خلال السنة و نصف اللي فاتوا .. فين الفلوس اللي متسرقتش بعد الحرامية ما اتسجنوا ... و الا طلعلنا حرامية جداد لموا الفلوس اللي كانت مفروض تتسرق خلال السنة ونصف اللي فاتوا ... شكلها كدا مافيش فايدة .. و الشعب المصري هيفضل طول عمره مسحول حتى الموت ...
انا بتريق والله يا باشا اكيد اللى جايب عربيه وبيدفع قسط ولا حتى اللى جايب كاش مستعمل ولا حتى جديد مهواش ثرى يعنى ولا حاجة بالعكس ديه اسمها الطبقة المتوسطة اللى اهم للبلد اقتصادياً واجتماعياً

وحتى الاغنياء بجد المفروض طالماً بيدفعو ضرائب عن اعمالهم ومكاسبهم وخلصنا
مش هنفضل نبتزهم فى كل حاجة وندفعهم فى كل حاجة الدبل

وعلى فكره انا اعرف الناس الاغنياء بجد وكتير منهم بيركب افخم العربيات بالتهرب من الضرائب اللى انا وانت بندفعها على اقل العربيات
علشان الباشا علاقاته كويسه بسفارة كذا ولا كذا فبتنزل العربيات باسمها وكام شهر ولا سنة وتنقلها باسمه

واعرف عيالهم فى منتهى الاستهتار مبتفرقش معاهم تفويله البنزين لو بالف جنيه ومخالفاتهم بتعدى عشرات الالف كل سنة وبالوسائط بتنزل العشر لكن لو حد فينا عليه مخالفه 1000 جنية هيدفعها يعنى هيدفعها

الموضوع مش غنى وفقير اصلاً لكن هما عايزين يصوروه كده لكسب تعاطف الناس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 12-09-2012, 12:34 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ااكيد اللى جايب عربيه وبيدفع قسط ولا حتى اللى جايب كاش مستعمل ولا حتى جديد مهواش ثرى يعنى ولا حاجة بالعكس ديه اسمها الطبقة المتوسطة اللى اهم للبلد اقتصادياً واجتماعياً

وحتى الاغنياء بجد المفروض طالماً بيدفعو ضرائب عن اعمالهم ومكاسبهم وخلصنا
مش هنفضل نبتزهم فى كل حاجة وندفعهم فى كل حاجة الدبل

وعلى فكره انا اعرف الناس الاغنياء بجد وكتير منهم بيركب افخم العربيات بالتهرب من الضرائب اللى انا وانت بندفعها على اقل العربيات
علشان الباشا علاقاته كويسه بسفارة كذا ولا كذا فبتنزل العربيات باسمها وكام شهر ولا سنة وتنقلها باسمه

واعرف عيالهم فى منتهى الاستهتار مبتفرقش معاهم تفويله البنزين لو بالف جنيه ومخالفاتهم بتعدى عشرات الالف كل سنة وبالوسائط بتنزل العشر لكن لو حد فينا عليه مخالفه 1000 جنية هيدفعها يعنى هيدفعها

الموضوع مش غنى وفقير اصلاً لكن هما عايزين يصوروه كده لكسب تعاطف الناس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 12-09-2012, 12:40 AM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough

هما الناس دول هوبل ولا ايه
انا نفسي اقول كلمه بس مش هينفع اقولها
يعني موصلات زحمه يعني لو فكرت تركب ميني باص او اتوبيس هتتشعبط في حزام الي متشعبط في بنطلون الي متشعبط وقافش في في الحديده بتاعت الاتوبيس من فوق
تاني حاجه خد عندك بقا غلاء العيش غلاء الاجره في الموصلات الي مش موجوده اصلآ
سعتها لو ركبت تاكسي ابيض اول فتحه للعداد مش اقل من 10 جنيه وكل كيلو بتاع 3 جنيه ولا حاجه
ده محسسني انهم بيبعوه العربيات رخيصة وشيلين الجمرك من عليها اش حال ال128 الي لسه عايشه في بلدنا بتتباع في وقتنا هذا بي 20 الف جنيه مصر اقولك ايه تيييييييييييييت
مابلكم ان لغايه 100 الف ميجبوش غير عربيه صيني بعد 100 عربيه ها شغاله
مع انك لو معاك 20 الف ونزلت السعودية ولا اي دوله عربيه هتجيب عربيه محترمه
دي بلد قزرة خلاص نفسي سدت منها
قديم 12-09-2012, 01:11 AM
الصورة الرمزية nourelatrosh
nourelatrosh nourelatrosh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب

nourelatrosh is a jewel in the roughnourelatrosh is a jewel in the roughnourelatrosh is a jewel in the rough
افتراضي رد: هل انت تؤيد ام تعارض الغاء الدعم على البنزين ؟؟

لو سكتنا هيلغوا الدعم عن كل حاجه و بصراحه ده اوحش قرار من ساعه ما حكومه مرسي استلمت

my page(drift is a gift
https://www.facebook.com/driftisagift