العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 11-07-2009, 11:03 PM
الصورة الرمزية paradise lover
paradise lover paradise lover غير متواجد حالياً

paradise lover has a spectacular aura aboutparadise lover has a spectacular aura aboutparadise lover has a spectacular aura about
افتراضي رد: اية رايك فى سواقة السيدات

اية رايك فى سواقة السيدات ؟
السائقات من النساء فى مصر اما هاديه لانها متعلمه جديد او خايفه تعمل حادثه ويقولوها انا قلت الستات مبتعرفش تسوق والكلام الخايب اياه او متهوره (وانا من النوع الثانى الى استحاله حد يكسر عليا وخصوصا لو حسيت انه عمل كده استهانه بيا علشان انا ست وميفرقش معايا يطلع ميكروباص او ملاكى ده شئ ثانوى فى قرارى)
تقيمك ليهم كام ؟
بكل موضوعيه 4/10 ولكن لهم اسبابهم

وانا واحده من الناس الى ممشيش ورا واحده ست سايقه ولا ورا راجل بيتكلم فى موبايل او راجل سواقته متختلفش عن سواقة السيدات الهاديه)
وده مش تناقض فى راى ولكن لعلمى بطبيعة الحال

الحل اية من رايك ؟
نديهم فرصتهم الكامله حتى يثبتوا انفسهم
ولو عاوز تقيمها صح ولو ان ده مش من حق حد لانك مثلا عمرك مبتقيم سواقة راجل ولكن ان حدث وقيمهتا يكون بعد لما تديها نفس سنوات خبرتك فى القياده

تعمل اية لو حصلك لاقدر الله حادثة مع واحدة ست (خبطلت عربيتك )او العكس ؟
زى لو راجل الى خبطنى بالضبط لو انا الى غلطانه هعتذر واشوف هى عاوزه ايه ولو هى الى غلطانه هستنى لما اشوف رد فعلها وعلى حسب فداحة الحادث تتم المحاسبه

نوســــــــــــــــptmnlo 123per1105ـــــــــــــــ ه
قديم 21-08-2009, 03:24 PM
الصورة الرمزية santaclose
santaclose santaclose غير متواجد حالياً

santaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nice

بصراحه عن تجارب قله ذوق فظيعه خاصه من المحجبات ( المفروض العكس) و احسن شيء تحط اعصابك في ثلاجه و تصدر الطرشه و الخرصه و العاميه
قديم 21-08-2009, 05:35 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

اكيد مش منطقى يا سانتا ان تبقى فيه قلة ذوق من المحجبات عموماً او حتى غير المحجبات كل فئة من الناس فيها وفيها والتعميم اكيد مش صح ولا ايه رايك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 25-08-2009, 01:37 PM
pro a7mad pro a7mad غير متواجد حالياً

pro a7mad is a jewel in the roughpro a7mad is a jewel in the roughpro a7mad is a jewel in the rough

بصو يا شباب بصراحة من ساعة ما نزلت عشت في مصر مشفتش حد بيقفلك بالعربية و انت معدي الشارع غير الستات - وده ربما نابع عن الخوف - , و مرات قليلة شفت ستات هنا في مصر سواقتهم ملهاش حل سواقة محترفين, و في مرة نادرة الحدوث كنت راكب مع صاحبي و في عربية بي ام الفئة السابعه طالعة من جنبنا فا ادت اشارة انها طالعة و طبقت كل حاجة صح بس صاحبي ضربلها الطرشة و كمل ... شوية جت جنبو و الازاز اتفتح طلعت بنت قالتلو: انا اديت لحضرتك اشارة مرة و اتنين بس حضرتك مخلتنيش اعدي , بصراحة صاحبي ساعتها كان محرج قوي مش عارف يقول ايه لو قالها انا اسف... بس قصاد احترامها و ادبها لي كأنه بيشتمها , بس طبعا اغلبية الستات حدث و لا حرج بتسوق و لا على بالها مين جنبها و مين و راها , و اتفرج عليهم بقى في مفارق الطرق تشد الشدة و ملهاش دعوة مين يمين و مين شمال

ptmnlo123per111 و مرة شفت حاجة غريبة قوي اتنين ستات قابلو بعض بالعربية دي جاية عكس طريق دي و راحو واقفين في وش بعض و دي نزلت و دي نزلت و كل واحدة ادت وصلة الردح و بعد كده كل واحدة طلعت و رقة و قلم ...وقال ايه .. بتكتب نمرة عربية التانية .. دول بيكتبو لبعض مخالفات .. و كل واحدة تتوعد التانية ... يعني بيحاولو يطبقو القانون و العقوبة ماشاء اللهptmnlo123per154

التعديل الأخير تم بواسطة pro a7mad ; 25-08-2009 الساعة 01:46 PM
قديم 04-09-2009, 08:50 PM
rockeromda rockeromda غير متواجد حالياً

rockeromda has a spectacular aura aboutrockeromda has a spectacular aura about

مش كل الستات تعبانين في السواقة يعني نسبة كبيرة منهم لكن الامر لا يمنع قلة منهم رائعات في القيادة بس يمكن النسبة اللي شفتها مش اكتر من 10 % كويسات - حسب ما بيحصل معايا.
انا باخاف منهم جدا واحاول ماستخدمش كلاكس ولا نور واوسع لهن على قد ما قدر بدل ما الاقي الدنيا وقفت والعملية لخبطت.
فيما يخص الحوادث لا قدر الله غالبا الواحد عيستعوض ربنا الا في حالات الغلاسة وربنا يكفينا شر سواقة الستات