العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 13-10-2011, 02:25 PM
mhmdkhamis mhmdkhamis غير متواجد حالياً

mhmdkhamis has a spectacular aura aboutmhmdkhamis has a spectacular aura about
افتراضي رد: تقرير صيانة 1000 كيلو بكيا سيرفس المعادى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engtarek مشاهدة المشاركة

عن تجارب شخصيه و مع زملاء و مشاكل مقرؤه فى المنتديات....احذر من التعامل مع هذا المركز النصـــــــــــــــــــــ ــــاب بجميع المقاييس...قطع غيار بتتبدل و العربيه بتتبهدل ,شوف بيسوقوا عربيات الناس هناك ازاى كأنها بفلوس حرام و كل اللى بيحصل ان العربيه بتدخل تغير زيت و فلتر و يتغسل الحوض و تتقلب و خلاص على كده و بيتفك منها قطع الغيار الاصليه و يتحط قطع غيار مضروبه و انت ولا دارى بأى حاجه حضرتك قاعد جوة مش شايف حاجه...و من الأخر أ/محمد السيد بتاع AAA صديق شخصى مقرب جدا أ/ لسعد رشاد مدير و صاحب المركز و البعض بيقول شركاء ((الله أعلم)) فى هذا المركز عشان كده كل الشغل بيروح عليه و كلم أ/محمد سيد قله اروح فين يقولك روح هذا المركز !!!! وتيجى تسأل اى حد من اللى بيعملوا صيانات محدش بيشكر , واحد بيعمل صيانه لعربيه كارينز صيانه 10000 غيروا فيها حاجات ب1780 جنيه الفاتورة فى الاخر ليه و الراجل كان هيتشل منهم و واحد صيانه ال50000 دفع 2750 و كان رايح مغير زيت و فلتر انا قارنت الفواتير دى بفواتير ناس عامله صيانه فى التوكيل لقيت فواتير التوكيل اقل من الارقام دى بكتير !!! وازاى ده بعد عدد الكيلوات ده بس و واحد بيشحن فريون يقولوا ده بره الضمان AAA و الشحن ب 250جنيه اللى هو ب 140 او 150 فى اى حته فى الدنيا و صيانه ال5000 كيلو ب 150جنيه انا شخصيا دى جننتنى عشان التوكيل اللى هو وكيل العربيه نفسه بيعملها ببلاش ازاى انت تاخد فيها 150 جنيه و ليه عشان بيراجع على الزيت و السوائل اللى هى انت ممكن تعملها بعنيك المجردة او عند ميكانيكى ب 20 جنيه و يغسلك العربيه و يقولك خلصت بجد عيب اوى و AAA بتعوض فى مشاكل بسيطه مرايه , فانوس ....الحاجات الخفيفه دى لكن فى المشكل الكبيرة بيقولك اى مسكنات و خلاص عشان ميتطلعش تعويض للعميل , بصراحه شركه غير مريحه فى التعامل و الدليل ابحث هنا فى الموقع و فى نايل موتورز هتلاقى ناس كاتبه عن مشاكل فى عربيتها و متحلتش لحد الان و هما مأمنين فى AAA اظن ان العميل المفروض تتحل مشكلتوا ايا كانت نوعها امال اسمه ضمان ازاى , انا بجد ورا الموضوع ده و هجمع الناس اللى ليها مشاكل و هشوف محامى و هنشوف ايه الجراء القانونى اللى ممكن يتخذ ضد هذه الشركات و المراكز النصابه
انتا تقصد التوكيل و لا المراكز الى بتدخلك تعمل صيانه فى التوكيل
قديم 13-10-2011, 11:06 PM
engtarek engtarek غير متواجد حالياً

engtarek is on a distinguished road
افتراضي رد: تقرير صيانة 1000 كيلو بكيا سيرفس المعادى

ياريس انا بقصد المركز اللى معمول عنه الموضوع ده ....انا هنسخ الكلام ده فى موضوع لوحده جديد عشان الناس اللى مخدتش بالها