العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 07-05-2011, 01:13 AM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: إضافة ظالمة في تجديدات مصر للتأمين

هو اية اللى تاريخ 2-5-2011

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 07-05-2011, 01:14 AM
الصورة الرمزية ashussein
ashussein ashussein غير متواجد حالياً
من انا؟: عاصم حسين
التخصص العملى: إدارة نظم ومعلومات / شبكات الغاز الطبيعي
هواياتي: السيارات,الكمبيوتر, السباحة

ashussein has a spectacular aura aboutashussein has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضا عبد الحميد مشاهدة المشاركة

السلام عليكم حقيقي الي انا شايفة ان حد بسوق سمعة شركة عريقة زي مصر للتأمين والدليل ان اغلب البنوك مش بيقبلو الامصر للتامين موضوع الوسيط الي مفروض عليك ده كلام فاضي هو في حد هايخليك تدفع فلوس غصب عنك انتا ممكن تغير الشركة كلها لو كان كلامك صح انما حصرتك بتقول انك دفعت رشوة للوسيط وده اكيد في حد زاتة غلط وتشوية لسمعة وسطاء مصر للتامين اكبر شركة في مجال التامين في مصر وغير كدا حضرتك مش محبر انك تتعامل معا مصر للتامين او معا الوسيط حقيقي في سلبيات في مصر للتامين في السيارات زي التاخير في التعويض بس الي الان هي الاقوي والافضل وكفاية ان الدولة تكلف مصر للتامين لدفع التعويضات في احداث 25 يناير رضا عبد الحميد عضو الجهاز التسويقي بشركة مصر للتامين
سيدي الفاضل شكرا لردك رغن انة هجوم مش رد ...
اولا انتا لم تنظر لكلامي الي من زاوية الهجوم فقط وبالرغم من كده انا ها ارد عليك
اولا انا مادفعتش رشوة
ثانيا الصورة باينة وراء التجديد بان مصر للتامين بتشيل مسؤليتها عن اي احداث شغب او خلافة يعني مش مغطية المؤمن علية الي بقسط إضافي ...
ثالثا لا يوجد ... انا بكرر لا يوجد في كلامي اي نوع من التشوية لانة بدلائل
بمعني اني لم احصل علي الخصم اللي هما زكرينة في الموقع الرسمي ليهم
وثانيا اجبرت فعلا علي (( مخلصاتي )) وانا واقف علي مكتب الاستاذ كرم اللي كتبلي رقم تليفونة علشان انا اكلمة مباشرة ...
واخيرا فعلا انا دفعت الفلوس بطريقه غير لائقة في طرقة الشركة (( دة لانهم معندهمش قسم خدمة العملاء وكان من الممكن اني ادفع في طابور او خلافة امام الخازينة ده كان ها يكون اكرم ))

(( ارجوا لحضرتك التأكد من كلامي ومن الواقعة وان طريقة نشرها لم تكون سوي لنشر معلومات يستفيد منها الاخرون وعدم ابطال الحق بهجوم سلبي سيء لتحويل معني موضوعي من جيد الي سلبي ... ))

قديم 07-05-2011, 01:31 AM
الصورة الرمزية eman2205

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future

اولا انا مادفعتش رشوة
حضرتك انا مش بهاجمك و لا اى حاجة انا عاوزة اوضح لحضرتك معلومة مش اكتر و مش مطلوب من حضرتك انك تدفع اى رشاوى و انا قلت لحضرتك انك ممكن تلغى الوسيط وتتعامل مع الادارة بمعنى ان حضرتك يوم 11-5 اللى هو ميعاد تجديد الوثيقة بتروح الفرع اللى انت تحددة فى الوثيقة و تسدد الوثيقة و تأخد الايصال عن طريق الادارة دون وسيط
و بالنسبة لكلامى انا قلت ان دور الوسيط بيكون مهم لانة افضل فى حالة التعويضات
ثانيا الصورة باينة وراء التجديد بان مصر للتامين بتشيل مسؤليتها عن اي احداث شغب او خلافة يعني مش مغطية المؤمن علية الي بقسط إضافي ...
بالنسبة للوثيقة فهى بتغطى الحوادث اما الشغب و الاضطرابات بتكون بقسط اضافى و الكلام دة مش جديد و ان شاء اللة هجيب كوبى من شروط الوثيقة و انزلها فى المنتدى علشان الكل يطلع عليها
بالنسبة للخصم زى ماقلت لحضرتك انة

يطبق فقط فى حالة منح العميل سعر التعريفة و هو 5% بخلاف الدمغات فى حالة السيارات العادية و 6,25% بخلاف الدمغات فى حالة السيارات اليابانية و الكورية
و انا كان لية موضوع فى المنتدى بتاريخ 3-12-2010
موضحة فيها كل الممعلومات كنت واخدة كوبى من المعلومات اللى فى موقع الشركة و عدلت شرط عدم المطالبة
ممكن حضرتك تطلع على الموضوع و دة اللينك بتاعة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=41563
وثانيا اجبرت فعلا علي (( مخلصاتي )) وانا واقف علي مكتب الاستاذ كرم اللي كتبلي رقم تليفونة علشان انا اكلمة مباشرة ...
كان المفروض ان حضرتك ترفض و تدخل لمدير الادارة و هو كان هيتصرف
واخيرا فعلا انا دفعت الفلوس بطريقه غير لائقة في طرقة الشركة (( دة لانهم معندهمش قسم خدمة العملاء وكان من الممكن اني ادفع في طابور او خلافة امام الخازينة ده كان ها يكون اكرم ))
بالنسبة لموضوع الفلوس ادارة السيارات مافيهاش خزينة اما كل الفروع فيها خزينة كان ممكن حضرتك تروح فرع الالفى تسدد الوثيقة و تاخد ايصال سداد و تستلم الوثيقة من هناك

(( ارجوا لحضرتك التأكد من كلامي ومن الواقعة وان طريقة نشرها لم تكون سوي لنشر معلومات يستفيد منها الاخرون وعدم ابطال الحق بهجوم سلبي سيء لتحويل معني موضوعي من جيد الي سلبي ... ))
الموضوع طبعا مطروح للنقاش و مفيش اى مشاكل فى الموضوع و انا هوصل الموضوع لمدير الادارة و لو حابب انى اساعدك فى اى حاجة انا معنديش اى مانع

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 07-05-2011, 01:53 AM
الصورة الرمزية ashussein
ashussein ashussein غير متواجد حالياً
من انا؟: عاصم حسين
التخصص العملى: إدارة نظم ومعلومات / شبكات الغاز الطبيعي
هواياتي: السيارات,الكمبيوتر, السباحة

ashussein has a spectacular aura aboutashussein has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

اولا انا مادفعتش رشوة
حضرتك انا مش بهاجمك و لا اى حاجة انا عاوزة اوضح لحضرتك معلومة مش اكتر و مش مطلوب من حضرتك انك تدفع اى رشاوى و انا قلت لحضرتك انك ممكن تلغى الوسيط وتتعامل مع الادارة بمعنى ان حضرتك يوم 11-5 اللى هو ميعاد تجديد الوثيقة بتروح الفرع اللى انت تحددة فى الوثيقة و تسدد الوثيقة و تأخد الايصال عن طريق الادارة دون وسيط
و بالنسبة لكلامى انا قلت ان دور الوسيط بيكون مهم لانة افضل فى حالة التعويضات
بالنسبة للوثيقة فهى بتغطى الحوادث اما الشغب و الاضطرابات بتكون بقسط اضافى و الكلام دة مش جديد و ان شاء اللة هجيب كوبى من شروط الوثيقة و انزلها فى المنتدى علشان الكل يطلع عليها
بالنسبة للخصم زى ماقلت لحضرتك انة

يطبق فقط فى حالة منح العميل سعر التعريفة و هو 5% بخلاف الدمغات فى حالة السيارات العادية و 6,25% بخلاف الدمغات فى حالة السيارات اليابانية و الكورية
و انا كان لية موضوع فى المنتدى بتاريخ 3-12-2010
موضحة فيها كل الممعلومات كنت واخدة كوبى من المعلومات اللى فى موقع الشركة و عدلت شرط عدم المطالبة
ممكن حضرتك تطلع على الموضوع و دة اللينك بتاعة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=41563
كان المفروض ان حضرتك ترفض و تدخل لمدير الادارة و هو كان هيتصرف
بالنسبة لموضوع الفلوس ادارة السيارات مافيهاش خزينة اما كل الفروع فيها خزينة كان ممكن حضرتك تروح فرع الالفى تسدد الوثيقة و تاخد ايصال سداد و تستلم الوثيقة من هناك

الموضوع طبعا مطروح للنقاش و مفيش اى مشاكل فى الموضوع و انا هوصل الموضوع لمدير الادارة و لو حابب انى اساعدك فى اى حاجة انا معنديش اى مانع
السيدة eman2205
كان ردي موجة تماما ل ( رضا عبد الحميد عضو الجهاز التسويقي بشركة مصر للتامين )
لانة وجة إهانة في طيات كلامة لموضوعي وعن ما حدث لي وعن طريقة توضيح كل الجوانب الحقيقية في ماحدث بالفعل علي ارض الواقع في مصر للتأمن وعن عدم فهمة للنقاش الجيد وحرية الحوار الهادف البناء لمعرفه السلبيات وتجنبها في المستقبل وقبول الرأي والرأيالاخر....
وده كان اكبر دليل انه لم يقرأة في الاصل وإذا كان العكس فاعتقد انة من الضروري تغيير وظيفتة في الجهاز التسويقي للشركة العريقة مصر تتأمين ..

برجاء العلم ان موضوعي كان للنقاش والتبليغ ولم يكن لتوجية إهانة للشركة الاولي في التامين مصرللتامين ...
اعتقد ان هناك من سيستفيد من موضوعي بجوانبة الجيدة سواء فرد من داخل الشركة او مواطن عادي لقيادة ( اسلوب حياتنا الي الافضل )
وشكرا

قديم 07-05-2011, 02:33 AM
الصورة الرمزية eman2205

اكيد طبعا الموضوع مفتوح للتقاش و توضيح الاراء
و علشان الكل يستفيد

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

الكلمات الدليلية
مصر للتأمين