العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 14-09-2011, 03:39 PM
الصورة الرمزية وسام السيد
وسام السيد وسام السيد غير متواجد حالياً

وسام السيد is on a distinguished road
عاجل عايز اشتري بطارية ومش عارف الافضل لعربيتي

السلام عليكم انا عربيتي لسة شاريها من شهر وعايز اشتري بطارية جديدة تكون جافة ومش عارف احسن انواع البطاريات الجافة ايه ؟ وكمان انا لاقيت البطارية القديمة 70 امبير وحد شاف العربية وقال انها كبيرة وان العربية محتاجة بطارية 55 امبير انا عربيتي سيينا 2001 ومش عارف اعمل ايه وايه البطارية المناسبة للعربية علشان لا يتأثر الدينامو ؟والبطارية القديمة لسة في الضمان هي ديليكو بس مش عارف مراكز الخدمة او الصيانة مكانها فين . ارجو من اصحاب الخبرة الرد علي ومعلش انا طولت عليكم انا لسة ماليش خبرة في السيارات
قديم 14-09-2011, 05:07 PM
الصورة الرمزية وسام السيد
وسام السيد وسام السيد غير متواجد حالياً

وسام السيد is on a distinguished road
عاجل عايز اشتري بطارية ومش عارف الافضل لعربيتي

السلام عليكم انا عربيتي لسة شاريها من شهر وعايز اشتري بطارية جديدة تكون جافة ومش عارف احسن انواع البطاريات الجافة ايه ؟ وكمان انا لاقيت البطارية القديمة 70 امبير وحد شاف العربية وقال انها كبيرة وان العربية محتاجة بطارية 55 امبير انا عربيتي سيينا 2001 ومش عارف اعمل ايه وايه البطارية المناسبة للعربية علشان لا يتأثر الدينامو ؟والبطارية القديمة لسة في الضمان هي ديليكو بس مش عارف مراكز الخدمة او الصيانة مكانها فين . ارجو من اصحاب الخبرة الرد علي ومعلش انا طولت عليكم انا لسة ماليش خبرة في السيارات
قديم 14-09-2011, 05:10 PM
cars admire
Guest

افتراضي رد: عايز اشتري بطارية ومش عارف الافضل لعربيتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وسام السيد مشاهدة المشاركة

THE BEST IN THE EGYPT NOW !!

85RAMSES

street CAIRO EGYPT
TEL.25744714,

: 01FDAB~189:
<!-- / message --><!-- مواضيع العضو بوست بت -->
قديم 15-09-2011, 05:55 AM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

بطارية ديليوكو بطارية محترمة وطبعا فارتا الامانة وربنا معاك وعلى ما اعتقد السيينا 70 امبر وانتظر رد باقى الاعضاء

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 15-09-2011, 06:02 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

مراكز خدمة الديلكو هى مراكز خدمة شركة منصور شيفورلية لانه وكيل ديلكو فى مصر
من الممكن ان تذهب الى اى كهربائى ثقة للكشف عن البطارية وقياس مستوى شحن الدينامو
اذا وجد الشحن جيد والدينامو سليم عليك بالذهاب بالبطارية والضمان كما ذكرت للوكيل او للوكيل المذكور فى الضمان اذا كان قريب منك
اذا كان العيب بطارية يمكن استبدالها فى الضمان
اما اذا رغبت فى نوع آخر فيوجد الفارتا الالمانية المستوردة ووكيلها ممدوح غطاطى بالهرم
اما بخصوص الامبير ال70 مناسبة جداً