العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 29-03-2012, 01:09 PM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light
افتراضي الامبيرزا (سوبارو) ولا المازدا 3 و ليه الامبريزا سعرها عالي كده

الامبيرزا (سوبارو) ولا المازدا 3

ايه الفروقات و كل عربية تتفوق على التانية في ايه ... و ايه العيوب

انا خبرتي قليلة جدا في العربيات .. بالاصح معدومة .. بس شايف ان سعر الامبريزا عالي قوي بالنسبة و كمان 1500cc

طب ما الواحد يشتري اللانسر الشارك افضل .. على الاقل اللانسر منتشرة جدا و اسمها معروف في السوق .. ولا انا بخرف
قديم 29-03-2012, 01:45 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الامبيرزا (سوبارو) ولا المازدا 3 و ليه الامبريزا سعرها عالي كده

المازدا 3 لو ناوى على الإتنين دول بس
سوبارو محترمة جدا بس فى بلدنا ملهاش نصيب و إسال برضو عشان انا معلوماتى قليلة برضو
الشارك شرك بضم الشين إلا موديل 2013 اللى هتنزل فى المعرض اللى جى
بموتور MIVEC1600TWIN إنما اللى موجودة دلوقتى البومة برقبتها
السيفيك جميلة I-VTEC هتنسيك شكل محطة البنزين وحاجتها موجودة ومعمره أوى وشياكة وكعب عالى على كل العربيات فئتها
وربنا يوفقك
تقبل مرورى
قديم 29-03-2012, 02:51 PM
m elbekh m elbekh غير متواجد حالياً

m elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the roughm elbekh is a jewel in the rough

الامبريزا افضلهم طبعا من حيث الأداء وقوة الماتور وانا بعشقها خصوصا انها 4WD
وافضلهم من حيث الصيانة اللانسر وبتمسك سعر لانها منتشرة
قديم 29-03-2012, 02:57 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

المازدا 3 لو ناوى على الإتنين دول بس
سوبارو محترمة جدا بس فى بلدنا ملهاش نصيب و إسال برضو عشان انا معلوماتى قليلة برضو
الشارك شرك بضم الشين إلا موديل 2013 اللى هتنزل فى المعرض اللى جى
بموتور MIVEC1600TWIN إنما اللى موجودة دلوقتى البومة برقبتها
السيفيك جميلة I-VTEC هتنسيك شكل محطة البنزين وحاجتها موجودة ومعمره أوى وشياكة وكعب عالى على كل العربيات فئتها
وربنا يوفقك
تقبل مرورى
يا سلااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااام جبت من الاخر وكلام في الصميم ميتقلش بعده كلام
وانا انصح بالهوندا سيفيك قوة اعتمادية اداء
قديم 29-03-2012, 10:11 PM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light

انا عارف و مقتنع تماما ان المازدا احلى و طبعا السيفيك برقبنهم كلهم بس السيفيك فئة تانية

بس انا هتعفرط و مش فاهم ليه الامبريزا سعرها مبالغ فيه كده
يا ريت لو حد عنده تفسير منطقي يقوله

انا جايب الاسعار من على موقع فابريكا

الامبريزا الموانيوال 1500cc من غير فتحة سقف بس معاها جنوط سبور ونظام ebd ب 150 الف

المازدا المانوال 1600 cc ب 123 الف

المازدا الهاي لاين 1600 اوتوماتيك و ستيب ترونيك و فتحة سقف و جنوط سبور و هيصة ب 152 الف

الاوبل استرا 1600cc اوتوماتيك ب 135 الف بس من غير ebd

يا راجل ده الاوكتافيا ب 152 و ده الاوكتافيا : يزات تليفون - كومبيوتر متعدد الوظائف لقياس الوقت و متوسطات السرعة و استهلاك الوقود - مؤشر لضغط الهواء بالاطارات - فوانس شبورة - غلق مصدر الوقود عند التصادم

حد يفهمني ايه السر وراء الامبريزا هل مثلا اكثر متانة من دول كلهم .. هل التابلو بتاعها فضة
الماتور بتاعها فيه ميزة معينة