العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 07-06-2010, 02:32 AM
adriano_lala adriano_lala غير متواجد حالياً

adriano_lala will become famous soon enough
افتراضي رد: FIAT 132 2000

اللي ب18 دي موديلها 77 وشكلها عامل زي الـ2000 سي سي بالظبط لكن هي 1600
يعني رأيك أشوف دي أحسن واحاول انزلها زي ما الراجل قاللي ل16 ونص مع صاحب العربية ؟

قديم 07-06-2010, 03:15 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adriano_lala مشاهدة المشاركة

اللي ب18 دي موديلها 77 وشكلها عامل زي الـ2000 سي سي بالظبط لكن هي 1600
يعني رأيك أشوف دي أحسن واحاول انزلها زي ما الراجل قاللي ل16 ونص مع صاحب العربية ؟

دي علي فكره احسن عربيه فيهم
بيسموها في السوق 2000 كداب
نفس شكل ال 2000 لكن زجاج عادي مش كهربا و شكلها افضل من ال جي ال اس و الموديلات الاقدم
لو العربيه دي نضيفه اتوكل علي الله
يعني صاج و صالون و فرش و تابلوه و فرش سقف و فرش ابواب
و جنوط و شبكه و فوانيس و نواكل الابواب كامله كلها
يبقي خدها وبلاش تشتري عربيه تقعد تصرف عليها و يا عالم حترجع كويسه ولا لاء

حـازم خـضـر

قديم 07-06-2010, 07:12 PM
adriano_lala adriano_lala غير متواجد حالياً

adriano_lala will become famous soon enough

صح انت عندك حق والله
ان شاء الله بكرة هنروح نتفرج عليها تاني وناخد معانا سمكري وربنا يكرم بقى
قديم 22-07-2010, 01:58 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
رد: FIAT 132 2000

اهلا يا جماعه معاك عاشق 132 محمد من طنطا انا عندى 132 2000سى سى وموديل 79 ولكن بحالته نادرجدا انك ممكن تلاقى واحده زيها انا عندى واحده موتسبيشى القرش ودى بتاعتى انا اما 132 فهى بتاعت والدى وانا بحب العربيه جدا وبحب اركبها عن عربيتى لانها عمليه جدا وبعدين احب اوضح حاجه انا العربيه عندى ما بتاكلش بنزين خالص لانها بتعمل 170 كيلو فى الصفيحه الواحده والعربيه لونها نحاسى وبفرش بلادها الاصلى (الفبريقه) السقف مش متهان خالص والتابلوه بحاله شاذه جدا والتكيف شغال والباور والسنتر والزجاج الكهرباء ولسه لحد دلوقتى بجنوط بلادها المروحه والموتور متعمرش خالص ولسه بحالته والله العظيم وده لان العربيه مرفوعه 16 سنه ودا بسسب ظروف عمل مالكها الاول ويمكن سيادتكم تعرفوها وهى والده المذيع ادهم الكمونى مقدم برنامج سكوت هنغنى وطبعا هى كانت بتهمل فى مجال الاذاعه والتلفزيون وكانت عربيه الشغل تاتى لاخذها من الفيلا وترجع بها الى هناك وكانت هذه السياره مرفوعه فى جراش الفيلا 16 سنه حتى اشتراها والدى من تاجر سيارات وبقيت معنا حتى الان والعربيه انا ميشت بيها 160 كيلو وهى بسم الله ماشاء الله ثابته تماما على الارض ومن اقوى العربيات فى المناورات على الطريق وعمل الغرس وكان جيلى فيها 27 الف ووالدى مر ضاش يبعها خالص ويعتبر صالون السياره من افخر الصلونات الموجوده بالسيارات ولو حد عاوز صور للعربيه ممكن يراسلنى على الايميل بتاعى MIDO202020002000@YAHOO.CO M

التعديل الأخير تم بواسطة محمدصلاح القاضى ; 22-07-2010 الساعة 02:07 AM
قديم 22-07-2010, 04:36 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا و سهلا بيك استاذ محمد معانا
يا ريت حضرتك ترفع الصور في المنتدي
علشان تفرجنا علي تحفتك بارك الله لك فيها
دا اميلي لو تبعت ليا الصور اكون شاكر و ارفعها انا
hazem_khidr@yahoo.com

حـازم خـضـر

الكلمات الدليلية
fiat, fiat 132, فيات, فيات 132