العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Regata

قديم 22-06-2012, 12:39 AM
momobraveheart momobraveheart غير متواجد حالياً

momobraveheart is on a distinguished road
افتراضي مشكلة سوخنية الريجاتا ارجو الحل

يا رجالة انا عندى ريجاتا وى فيها تكيف وى الموتور لسه عملة عمرة كملة ومشكلة السوخنية دى دوخت عليها وى العربية سوء مشغل التكيف او مش مشغله بتجيب ال 90 درجة وى الميه الخضره الى فيا بتخلص فى تلت ساعة بى الكتير وى انا مشغل التكيف فا يا ريت حد يسعدنى
قديم 22-06-2012, 01:54 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة سوخنية الريجاتا ارجو الحل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momobraveheart مشاهدة المشاركة

يا رجالة انا عندى ريجاتا وى فيها تكيف وى الموتور لسه عملة عمرة كملة ومشكلة السوخنية دى دوخت عليها وى العربية سوء مشغل التكيف او مش مشغله بتجيب ال 90 درجة وى الميه الخضره الى فيا بتخلص فى تلت ساعة بى الكتير وى انا مشغل التكيف فا يا ريت حد يسعدنى
بص يا باشا انت بتقول انها بتجيب 90 هل بتزيد عن الـ 90 وكمان حضرتك بتقول ان المية الخضرا بتخلص هل عندك تسريب فى المياة بتاعت الرادريتير وبعدين فى حاجات كتير تسخن الموتور أول حاجة خرم فى الشكمان الكهرباء مش مظبوطة فى ثرومثتات داخل كوعة المياة هل هى شغالة ولو شغالة اخلعها علشان هى اللى بتعمل السخونية التكهيات مظبوطة ولا لا المروحة بتاعت الرادرتير شغالة كويس هل بتلف يمين ولا شمال هل جربت تسلك الرداديرتير وتغسلة من جوة ومن برة ومعلومة لحضرتك المواتير القديمة أفضل تشغيل لها عند درجة حرارة من 75 الى 90 ده بالنسبة للمحركات القديمة والكربراتير مش الأنجكشن وبالنسبة لمروحة الردارتير الموتور قوى ولا ضعيف الثرومثتات عندك مظبوطة على كام بيبقى مكتوب على الثرومثتات ارقم بتشتغال من كام لغاية كام .
وان شاء الله بقية الأعضاء الكرام يردو عليك ويفيدوك أكتر منى هم على دارية أكثر منى وان شاء الله بسيطة.
أخوك محمد

قديم 22-06-2012, 02:20 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

+ 111111111

وشوف لو خراطيم التكييف السخن متوصلة

إفصلها ووصلها ببعض

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 22-06-2012, 10:56 PM
momobraveheart momobraveheart غير متواجد حالياً

momobraveheart is on a distinguished road

شكرا ... بس انا كشفت على كل الى قولتة وى برضة مفيش فيده .
قديم 22-06-2012, 11:03 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

غير الثرموستات ل70 اوك ونظف الريداتير كويس واظبط كهربه العربيه وشوف اتجاه المروحه مظبوط ولا ايه ؟ وان شاء الله كله يبقي تمام

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128