العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Regata

قديم 12-06-2011, 10:41 AM
Regata85 Regata85 غير متواجد حالياً

Regata85 is on a distinguished road
افتراضي رد: موتور جديد للريجاتا

معلش يا جماعة أنا إتلخمت مع الصنايعية.
سئلت بالتليفون عند يوسف محمد يوسف و الكيلاني و فيات 2000 و الثلاثة أكدوا أن قطع غيار الــ100 إس متوفرة إلا القليل جدا و هو متوفر إستيراد، فتوكلت على الله و إشتريت الموتور من شارع أحمد سعيد على 2500 و كانت بيعة سهلة و إنشاء الله فيها بركة

مشكلتي دلوقتي في إيجاد كهربائي محترم في الجوار لتركيب الكنترول يونيت و تضبيط الضفيرة لأني نويت أن أشغل الموتور زي ما الخواجة صنعه - بالبلدي على أبوه - يعني عايز أشغل الحساسات و مش ناوي أقلب الكاربيراتير عاده، عايز أسيبو هاف إنجيكشن زي ما هوا

الراجل اللي جبت منو الموتور لسه مديلي إثنين كنترول يونت أجرب اللي هينفع فيهم لأنه مش فاكر اللي بيشتغل مع المكنه إيه و اللي هيشتغل أركبه المشكله إن الفيشه الوحيدة اللي إدهالي مقصوصه، يعني راكبه في اليونيت و طالع منها مجموعة السلوك و لكن بدون فيش في الطرف الأخر

هل سيستطيع الكهربائي تشغيل هذه الفيشة ولا أشتريله واحده بفيشها و أريحه و أريح نفسي معاه. و لو كنت مضطر لشراء فيشه جديدة فكم ثمنها جديده؟

و لكم جزيل الشكر
قديم 12-06-2011, 02:10 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

مبروك عليك الموتور
ثمن الموتور بلفتيس ولا من غير فتيس
هات فيشة جديدة اسئل عليها عند محمد يوسف او الكيلانى ممكن تلاقيها

قديم 13-06-2011, 09:40 AM
Regata85 Regata85 غير متواجد حالياً

Regata85 is on a distinguished road

ثمن الموتور 2500 بالفيتيس و البائع كان كريم و لم يحاسبني على الكنترول يونيت، و أظن أن الكنترول من المفروض أن يكون ضمن البيعة أصلا لأن الموتور هاف إنجكشن لهذا السبب - و طبعا لحسن أخلاق البائع - لم يطالب بثمنه
قديم 13-06-2011, 02:08 PM
broadband broadband غير متواجد حالياً

broadband has a spectacular aura aboutbroadband has a spectacular aura aboutbroadband has a spectacular aura about

الف مبروك عليك الموتور الجديد و انا ابشرك انك حاتحس بفرق كبير جدا بين الموتور 1500 سي سي و ال 1600 سىسى خصوصا 2 كامة و عزم شديد
انا لما بشد جنب جيب شيروكى الناس بتبصلى على انى مجنون فى حين ان العربية مش بتتأثر من الشد او الأرص على الموتور

طيارة مش ريجاتا

مبروك للمرة الثانية و خلى بالك ان مفي اى حاجة تتغير فى الضفيرة او الحساسات
و تتربط كويس جدا . و لازم تكون واقف على ايد الصنايعيى حتى لو كان اخوك هههههه

و اى خدمة تحت امرك
قديم 13-06-2011, 02:11 PM
broadband broadband غير متواجد حالياً

broadband has a spectacular aura aboutbroadband has a spectacular aura aboutbroadband has a spectacular aura about

و 1600 2كامة DOHC