العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Regata

قديم 02-09-2010, 12:33 PM
diaaking diaaking غير متواجد حالياً

diaaking is on a distinguished road
افتراضي افتراضي إللى يشترى الريجاتا يبقى اشترى العتبه الخضرا... دعوه مفتوحه للنقاش

السلام عليكم
انا من مالكى الريجاتا حديثا موديل 85 مكيفه نصفها نوفا ونصفها عاديه
سألت على اشياء فى التابلوه لم اجدها فى اى مكان لا قديم ولا مستعمل ووجدت زرار درج التابلوه بالعافيه فى عزبة شلبى وصاحبه إتنك وطلب 120 جنيه بعد لف فى الوكاله والحرفيين
إتكسرت طنبورة الكرنك وهى زى بتاعة الريجاتا النوفا بيركب عليها 2 سير ولم اجدها ابدا استيراد ووصيت كل الميكانيكيه والعربيه اتركنت لحد ما الكيلانى جبهالى ب 450 جنيه مجرد قطعة حديد مصمته
علامات الريجاتا الاصليه غير موجوده
مراية الريجاتا الداخليه غير موجوده
كراسى الريجاتا غير موجوده
طارة الدريكسيون غير موجوده
الاوكر غير موجوده
العتب الباغ بتاع اللابواب والرفرف غير موجوده...........الخ
كلها اشياء يصعب ان لم يكن مستحيل ان تجدها
فمن يعرف شيئا يقول
قديم 02-09-2010, 02:35 PM
diaaking diaaking غير متواجد حالياً

diaaking is on a distinguished road
افتراضي رد: افتراضي إللى يشترى الريجاتا يبقى اشترى العتبه الخضرا... دعوه مفتوحه للنقاش

ونعم الردود اعضاء اخر زمن
قديم 02-09-2010, 09:17 PM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of
افتراضي رد: افتراضي إللى يشترى الريجاتا يبقى اشترى العتبه الخضرا... دعوه مفتوحه للنقاش

مع احترامى الشديد لكن الطريقة اللى بتدور بيها ليها عامل
يتوع الاستعمال مجرد مايلاقى زبون دايخ على حاجة يقولك بس كده اتعشيت ...يعنى الزرار اللى انت جايبه ب 120 جنيه لو راحله واحد معاه شاهين مثلا وماعندوش ممكن يقوله عندى زرار الريجاتا ممكن يتوفق مكانه وب 10 جنيه بس ياراجل لو روحت لخراط وصنعته نحاس مش هايوقف ب 20 جنيه فى نفس الوقت مش كل حاجة اول ماتلاقيها خلاص انا ممكن الف على 20 محل ولو لقيت عند رقم 12 استنى لما اخلص العشرين محل وبعدين اشترى
وراعى انك ممكن توفق حاجات يعنى مثلا ازرار الكهرباء ساعات تسمع 30 جنيه وكلام فارغ انما لو روحت عند بتوع الاكترونيات (مالهومش دعوة بقطع الغيار ) اكيد هتلاقى زرار يمشى مكانه وب 5 جنيه يعنى المقصود اتشطر عليهم وقيم الحاجة لو حسيت انك مش مقتنع انها تسوى ثمنها سيبها حتى لو محتاجها وهتلاقى غيرها اكيد
قديم 02-09-2010, 11:01 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

والله انا شايف ان حضرتك متحامل جدا على الريجاتا العربية دى مع ابن عمى وعديلى ومسمعتش الكلام اللى حضرتك بتقولة دة انا فكرت اشتريها بس انا مشكلتى انى ما بسوقش مانيوال
الريجاتا عربية محترمة جدا وقطع غيارها مالية السوق تقريبا حضرتك بتدور فى حتت مفهاش قطع غيار امال لو معاك عربية مش منتشرة كان اية اللى حصل

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 03-09-2010, 03:52 AM
رامى الروش رامى الروش غير متواجد حالياً
من انا؟: رامى ابراهيم
هواياتي: السيارات

رامى الروش will become famous soon enough

معضم قطع غيار الريجاتا هى الفيات الريتمو مثل الابواب والصالون الداخلى والماتور