العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 21-01-2013, 09:59 PM
mohammed ahmed mohammed ahmed غير متواجد حالياً

mohammed ahmed is on a distinguished road
افتراضي ممكن حد يرد عليا ضروررري

انا امبارح كانت ماشي بالعربيه ف امان وكنت ف شارع معرفوش ف اسيوط وقدام المزلاقان مستني لما القطر يعدي علشان نعدي لقيت عسكري مرور وقالي انت كدا هتعدي ف المخالف اتضلحي ان الشارع دا اتجاه واحد وانا واقف ف المخالف المهم زميله قاله مترجعش حد خد ارقام العربيات ع طول وانا لقيته رجع بص ف لوحه العربيه وكتب حاجة انا بقا عاوز اعرف هو العسكري دا ممكن يديني مخالفه سير ف عكس الاتجاه ولا دي من صلاحيات الظابط بس ولو ف مخالفه تبقي ايه ف الموقف دا.....ياريت يا جماعه حد يفهمني ويقولي انا دلوقتي اعمل ايه بعد اعزنكم ضروري
قديم 21-01-2013, 10:04 PM
باسم لانسر باسم لانسر غير متواجد حالياً

باسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to all
افتراضي رد: ممكن حد يرد عليا ضروررري

هو عملك مخالفة وفى الغالب فعلاً هى مخالفة سير عكس الاتجاه
عموماً متقلقش مش ب 3 الاف جنيه ولاحاجة زى ما الناس متوقعة ولما بتروح تجيب شهادة مخالفات بتخش تخفضها وفى اجراءات كتير متقلقش

متشغلش بالك وكمل مشى بعربيتك عادى لحد ماتيجى تبيعها ابقى اعمل لها شهادة مخالفات وخفض المخالفات وادفعها

مش عاوز تتصدم برقم كبير من المخالفات روح كل كام شهر ادفع المخالفات الى عليك

ومتكبرش الموضوع متقلقش يعنى ان شاء الله بسيطة
قديم 21-01-2013, 10:15 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة باسم لانسر مشاهدة المشاركة

هو عملك مخالفة وفى الغالب فعلاً هى مخالفة سير عكس الاتجاه
عموماً متقلقش مش ب 3 الاف جنيه ولاحاجة زى ما الناس متوقعة ولما بتروح تجيب شهادة مخالفات بتخش تخفضها وفى اجراءات كتير متقلقش

متشغلش بالك وكمل مشى بعربيتك عادى لحد ماتيجى تبيعها ابقى اعمل لها شهادة مخالفات وخفض المخالفات وادفعها

مش عاوز تتصدم برقم كبير من المخالفات روح كل كام شهر ادفع المخالفات الى عليك

ومتكبرش الموضوع متقلقش يعنى ان شاء الله بسيطة

طيب هو مش المفروض كان سحب الرخص مني ..هو كمان من اختصاص عسكري المرور ان يخرر مخالفات هو مكنش معاه دفاتر ولا اي حاجة دا كشكول صغير..ولو انا عاوز اسال عليها بعد كام يوم اسال وشكرا خالص لزوق حضرتك
قديم 21-01-2013, 10:23 PM
الصورة الرمزية wael elhussiny
wael elhussiny wael elhussiny غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رئيس قسم الصيانة وخدمة العملاء
هواياتي: كل شئ عن السيارات

wael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nicewael elhussiny is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed ahmed مشاهدة المشاركة

طيب هو مش المفروض كان سحب الرخص مني ..هو كمان من اختصاص عسكري المرور ان يخرر مخالفات هو مكنش معاه دفاتر ولا اي حاجة دا كشكول صغير..ولو انا عاوز اسال عليها بعد كام يوم اسال وشكرا خالص لزوق حضرتك
السلام عليكم
استاذ محمد
ادارة المرور علي يقين ان تحرير المخالفات عن طريق العساكر بيكون عشوائي وكتير جدا بيغلطوا...متقلقش وان شاء الله تتخفض او تتشال خالص..
امال بالنسبة لموضوع الكشكول ده في شك انه يكون دفتر خالفات او يكون كشكول بيخوف بيه الناس ومش من صلحياتة تحرير مخالفات(الله اعلم) وممكن تسأل عن المخالفة بعد اسبوعين من تحريرها وان شاء الله مش هتلاقي مخالفات
تقبل مروري

يارب احمي مصر
قديم 21-01-2013, 10:28 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael elhussiny مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
استاذ محمد
ادارة المرور علي يقين ان تحرير المخالفات عن طريق العساكر بيكون عشوائي وكتير جدا بيغلطوا...متقلقش وان شاء الله تتخفض او تتشال خالص..
امال بالنسبة لموضوع الكشكول ده في شك انه يكون دفتر خالفات او يكون كشكول بيخوف بيه الناس ومش من صلحياتة تحرير مخالفات(الله اعلم) وممكن تسأل عن المخالفة بعد اسبوعين من تحريرها وان شاء الله مش هتلاقي مخالفات
تقبل مروري
شكرا خالص لرد حضرتك