العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 29-09-2010, 12:48 PM
أيمن عبدالواحد أحمد أيمن عبدالواحد أحمد غير متواجد حالياً

أيمن عبدالواحد أحمد is on a distinguished road
افتراضي رد: (جهاز حماية المستهلك) تليفونات عنواين

معلومات قيمة جدا وحسيت أنى شايل سلاح لمحاربة الغشاشين
والطماعين .
قديم 04-10-2010, 11:31 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

والله مية مية جمعتلنا كل حاجة كنا عايزنه فى حماية المستهلك شكرااا .
قديم 25-10-2010, 01:19 AM
الصورة الرمزية phantiza
phantiza phantiza غير متواجد حالياً

phantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant futurephantiza has a brilliant future

ربنا يبعدنا عن كل الارقام دي
ومجهود رائع ومشكور
قديم 03-11-2010, 01:00 AM
الصورة الرمزية magd131
magd131 magd131 غير متواجد حالياً
هواياتي: مصر موتورز و القراءه

magd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond reputemagd131 has a reputation beyond repute

السلام عليكم اخي الكريم ابو نورا
اولا بشكرك علي مواضيعك المتميزه والمفيده وربنا يوفقك
انا عاوز اعرف افضل معرض سيارات في مصر من ناحيه المصداقيه في التعامل والالتزام في المواعيد ونظم التقسيط التي يتعامل بها
عارف يا ابو نورا ليا صديق اشتري سياره من معرض في الغردقه واتفق معاه علي سياره كيا سيراتو ودفع عربون علي ان التسليم بعد 10 ايام المهم راح يستلم السياره لقي سياره داتسون وصاحب المعرض مصر علي ان هي دى السياره المتفق عليها وصارت مشكله المهم صاحب المعرض قاله اصبر اسبوع كمان لحد ما تيجي دفعه جديد الكلام ده كان انهارده وادينا مستنيين علشان كده انا قلقان اروح اى معرض احط فيه تحويشة عمرى وفي الاخر يطلع كله نصب في نصب ولاني اشتريت سياره قبل كده من واحد قريبي عنده معرض و ضحك عليا واكلني الاونطه كانت لانسر مستعمله واكتشفت المقلب الكبير بعد ما اخد السياره
ممكن ترشحلي معرض في القاهره يكون سمعته طيبه

محمد مجد
قديم 03-11-2010, 10:49 AM
moumenza moumenza غير متواجد حالياً

moumenza is on a distinguished road

السلام عليكم | تحياتى وشكرا على المجهود الرائع وكان عندى مشكلة وياريت حد يفيدنى فيها من حوالى شهر ونصف رحت اشترى طلمبة باور لعربية اسبرانزا 516 من محل فى الحرفيين اسمه كريم وكريم موزع معتمد وللعلم الراجل له محلين( واحد للجديد اسمه كريم وكريم)( والتانى اسمه الشيخ للمستعمل) وسألته عن سعر المستعملة وبعد الفصال ب500 جنيه والجديدة ب900 جنيه المهم ركب لى واحدة مستعملة ولكن طلعت ضعيفة جدا وما تنفعش فقلت اركب الجديدة واريح دماغى ودفعت ال900 جنيه وهو اللى ركبهالى وخد مصنعية 50 جنيه بالعافيةاللى حصل ان الطلمبة فصلت تمامابعد مرور شهر ونصف ورحت للميكانيكى قال ان الطرمبة بايظة ومفيش فيها اى ضغط ونصحنى اروح للى اشتريتها منه ولما رحت اعرض المشكلة على المحل اللى اشترتها منه قال لى الحاج صاحب المحل ما اعرفكش وانا ذنبى ايه وبعدين قال لى تعالى بكرة اكون شفت لك حل ولما رحت له تانى يوم عرض عليه واحدة مستعملة وقال لى انه هو بيبيعها مستعملة ب850 جنيه وعشان خاطرى حايبيعها لى ب500 جنيه ولما قلت له ماهوده سعرها وانا عارفه من المرة اللى فاتت وقلت له انت كده عايز تبيع لى واحدة تانية وتكسب فيها برده وخلاص وكد ه انت ما حلتليش مشكلتى ده انت بتزودها وبعدين انت ما ضمنتش الجديدة حاتضمن المستعملة فقالى ان ده اخر كلام عنده واللى انا عايزه اعمله نفسى حد يقول لى على طريقة اخد بيها حقى وعلشان الراجل ده ما يعملش مع حد تانى كده وهل جميعيات حماية المستهلك تقدر تعمل حاجة . ولو حد يعرف حد بيصلح طلمبات الباور ياريت يقول لى عليه واسف للأطالة

الكلمات الدليلية
حماية المستهلك