العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 17-05-2010, 06:48 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللانسر & الالنترا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

كلام زي الفل يا مان هنا عشاق لانسر يعني اكيد يهقولو هي الافضل و هي فعلا الافضل

و زي ما بنقول ديما تحدي الي يطلع في الانسر عيب و مستعد اكتب ليست بعيوب الالنتراptmnlo123per122
انا سقت الاثنين و لفترات طويله و مجرد انزل من الانترا اقول فينك يا لانسرتي يا حبيptmnlo123per1147

انت فين بقالك فترة غايب ؟
وانا كنت افضل ان السؤال يبقى عن مميزات وعيوب العربيتين وفى النهاية تكون حرية الاختيار للسائل بعد ما يفاضل بين الاثنين
وعنى انا اخدت وقت كبير فى المفاضلة بين العربيتين وكانت معاهم عربيات تانى ولى قريب معة العربيتين فعلا ً وكان رأية ان الانسر افضل
وانا ارى ان الانسر - الالنترا - السيراتوا عربيات حلوة و
فإن كنت تبحث عن الثبات والامان وجودة التقفيل وخاماتة واسم فالسوق يخدم عند اعادة البيع يبقى اليابانى
اما انت كنت تبحث عن اوبشن عالى وكماليات اكثر وسيارة شبابية اكثر يبقى الكورى
بفرض ثبات السعر لانك ممكن تحصل على اوبشن اعلى فاليابانى بسعر اكبر
قديم 18-05-2010, 07:38 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

انت فين بقالك فترة غايب ؟
وانا كنت افضل ان السؤال يبقى عن مميزات وعيوب العربيتين وفى النهاية تكون حرية الاختيار للسائل بعد ما يفاضل بين الاثنين
وعنى انا اخدت وقت كبير فى المفاضلة بين العربيتين وكانت معاهم عربيات تانى ولى قريب معة العربيتين فعلا ً وكان رأية ان الانسر افضل
وانا ارى ان الانسر - الالنترا - السيراتوا عربيات حلوة و
فإن كنت تبحث عن الثبات والامان وجودة التقفيل وخاماتة واسم فالسوق يخدم عند اعادة البيع يبقى اليابانى
اما انت كنت تبحث عن اوبشن عالى وكماليات اكثر وسيارة شبابية اكثر يبقى الكورى
بفرض ثبات السعر لانك ممكن تحصل على اوبشن اعلى فاليابانى بسعر اكبر
الامتحانات قربت يا مان و انا ميحه الحمد لله يعني فبنحاول نزاكر شويه و اعد بحاول اظبط الحوار عشان ابدل بتعتي ب1.6 الحقيقه فرق يستاهل لو عفشه اموتور ادعيلي

كلام تمام جدا يا مان لكن بالنسبه لشباب لو بتوع جري و كدا بيقولو الانترا يعني شايل كفنك علي ايدك و السيراتو ولله لغايت لدوقتي مشفتش حد بيلعب بيها لكن الانترا كتير من صحابي اتقلبو بيها ربنا يحفظنا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 27-05-2010, 04:11 AM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute

يا باشا الالنترا طبعا احنا فى 2010

و هى اشيك بكتير و ثابتة لغاية ال 140 بس مش اكتر
قديم 27-05-2010, 05:16 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

كل واحد ووجهه نظره انا برضه كنت بفاضل بين الاتنين اللانسر والالنترا وانا فضلت الالنترا عشان العربيه شبابيه اكتر
اللانسر ممتازه طبعا ويابانى ماشى بس شكلها عتيق شويه
من ناحيه الراحه والركوب الاتنين زى بعض اما عن الثبات قطبعا اللانسر احسن بس مش عربيه خارقه يعنى الثبات فى الالنترا كويس لو جنطت العربيه وكاوتش عريض
من ناحيه الموتور الالنترا اقوى وتكنولوجيا اعلى
اما عن البودى الصاج فى الاتنين زى الزفت
قديم 27-05-2010, 03:46 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lol64 مشاهدة المشاركة

كل واحد ووجهه نظره انا برضه كنت بفاضل بين الاتنين اللانسر والالنترا وانا فضلت الالنترا عشان العربيه شبابيه اكتر
اللانسر ممتازه طبعا ويابانى ماشى بس شكلها عتيق شويه
من ناحيه الراحه والركوب الاتنين زى بعض اما عن الثبات قطبعا اللانسر احسن بس مش عربيه خارقه يعنى الثبات فى الالنترا كويس لو جنطت العربيه وكاوتش عريض
من ناحيه الموتور الالنترا اقوى وتكنولوجيا اعلى
اما عن البودى الصاج فى الاتنين زى الزفت
هو ده الكلام يا مان الحقيقه انا اول ما شفت اسمك رديت قلت انا هخش الاقيه قلب الانسر فرنا و خلا الانترا s500ptmnlo123per1147
بس الحقيقه كلامك كله مفهوش كلمه يتعلق عليها(غير ان الانسر فتيسها cvt و دي تكونولجيا مش قليله) تماموز يا مان
بس كان عندي سؤال ليك يا مان ايه اخبار العربيه معاك هو انت من النوع بيشد كتير و بيجري جامد ولا هادي عني الموتور لسه بحلته معاك لاني بغير اصلا و كتير منصحونيش بالانترا عشان الثبات و ده موضوع انا مجربه ملهاش دعوه بالثبات اصلا و ان الموتور مش هيكمل معايا سنه و يودع(باللعب الي انا بعمله بالعربيه يعني)

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ