العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 13-09-2012, 05:19 PM
الصورة الرمزية رامي ناجي
رامي ناجي رامي ناجي غير متواجد حالياً
من انا؟: لا تقلق من تدابير البشر فأقصي ما يستطيعون فعلة معك هو تنفيذ إرادة الله
التخصص العملى: باحث قانوني
هواياتي: البحث الجنائي عن الادلة والبراهين

رامي ناجي will become famous soon enoughرامي ناجي will become famous soon enough
للاهمية مشكلة في لانسر 99 عجز عن حلها مهندسين الصيانة

السلام عليكم ( الفتيس عندي تقيل في الغيارات يعني اول ما ادور العربية واطلع علي الاول زي الفل امشي وادي التاني جميل اطلع علي التالت حلو قوي اجي مثلا ارجع للتاني الفتيس يتقل ويبقي زي العضمة اتعافة علية علشان يدي التاني ولما اجي اقف وامور وادي الاول الاقية تقيل ويعضم معاية اتعافة علية لحد ما ياخد الاول روحت للميكانيكي الغبرة قالي غير زيت الفتيس روحت بنزينة مصر للبترول في القصر العيني غيرتة زيت كثافة 90 ـــــــ 2.5 كيلو بردة زي ما هية اية الحل ودة عيب من اية مع العلم الموضوع دة معاية من حوالي شهرين بس والعربية معاية من الزيرو ومكانتش بتعمل كدة خالص وكمان انا خروجي بيها ضعيف جدا يعني ماشية حوالي 150 الف وكل صيانيتها في التوكيل لحد سنة 2008 حد عندة فكرة من فضلكم علي وجة السرعة كدة المشكلة في اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ملحوظة انا ببقي دايس علي الديبرياج لحد اخر المشوار في كل غيار بنقلة وكمان كشفت علي الديسك والاسطوانة والبلية مافيهمش مشكلة لاني مغيرهم من حوالي سنة ونص
قديم 13-09-2012, 05:29 PM
الصورة الرمزية يسري أبو الخير
يسري أبو الخير يسري أبو الخير غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب - مجال التصدير
هواياتي: كتابة القصة القصيرة

يسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond reputeيسري أبو الخير has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة في لانسر 99 عجز عن حلها مهندسين الصيانة

روح عند ميكانيكي فاهم و يكون كويس .. تلاقي الجلبة الرئيسية في وصلات نقلات ما قبل الفتيس .. عايزة تتغير ..و الميكانيكية القدام بيسموها (العقربة) .. و هي مسئولة عن نقلات الفتيس المانيوال .. لانها حصلت معايا و الميكانيكي راح للخراط و عملي واحدة تانية و ركبها و كل حاجة تمام دلوقتي الحمد لله .. عموما شوف كدا و قولنا عملت أيه ..

هكذا أنت يا إمرأة .. بين جنبات النفس و الروح
و بين العقل و القلب .. أتدركين لماذا ؟ ......!!!!
قديم 13-09-2012, 06:06 PM
الصورة الرمزية رامي ناجي

رامي ناجي will become famous soon enoughرامي ناجي will become famous soon enough

أ/ يسري بعد اذن حضرتك هي دية بتبوظ اساسا من اية وكمان لو سمحت انا لما بمشي بالعربية يعني مشوار حوالي ساعة والعربية تسخن بلاقي الغيارات ريحت ومبتعملش المشكلة دية الموضوع دة بيحصل بس اول ربع ساعة من خروجي بالعربية وهل سيارات حضرتك كانت كدة علطول ولا بردة ساعات وسعات ممكن تفهمني اكتر انا اسف للاطالة وكان الله في عون العبد ما دام العبد في عون اخية
قديم 13-09-2012, 08:04 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
معلش سؤال ايه اخبار الماستر والزيت الموجود فيه هل لونه غامق
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 13-09-2012, 08:42 PM
الصورة الرمزية رامي ناجي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
معلش سؤال ايه اخبار الماستر والزيت الموجود فيه هل لونه غامق
والله المستعان
الاستاذ مشمش مساء الخير يا باشا وربنا يعطيك العافية بص يا سيدي زيت الكلتش فتحت علبتة وهي علبة صغيرة علي اليمين جمب علبة زيت الفرامل لاقيتة لونة رمادي غامق انا اول مرة افتحة اصلا ومعرفش بتاع اية انا قريت في كتاب السيارة لقيت اسمة زيت كلتش اية لزمتة مش عارف اما الماستر انا معنديش مشكلة فية كل الي عندي اني كت بسمع صوت هواء تزييق وانا بدوس علي الديبرياج وبعد كدة زيت البدال راح الصوت المهم عندي دلوقتي الموضوع الي انا سألت فية ممكن حل لية