العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 29-12-2010, 07:44 AM
mottohotto mottohotto غير متواجد حالياً

mottohotto will become famous soon enough
افتراضي رد: تعديلات رفع الاداء في البايك

ده لينك لشمعه احتراق بترفع قوه البايك 10% و ده من خلال توليد شراره كبيره على وش البستم مع أقل كميه بنزين و هواء بارد من فلتر رياضى بيتسبب فى حرق عالى و سريع مع اقل استهلال للبنزين
تابع اللينك و السعر ده لشمعه واحده بس و متوافر لكل الموديلات و كمان للعربيات او لاى محرك عاوز ترفع قدرته و تخفض استهلاك بنزينه
على فكره هما كاتبين لانه لازم عوامل مساعده يعنى لازم تغير فلتر الهواء لنوع يكون رياضى
يعنى زى ما قولنا قبل كده ان إحتراق عالى بيساوى هواء نقى و بارد و تدفقه سريع مع شمعه بتخرج شراره عاليه هتساوى اداء اعلى
و عن تجربه لو عاوز اداء فوق المتوقع كمل و هات شكمان ذو الاداء العالى و ليس الرياضى
و هات داينوجيت كيت لاصحاب الكربراتير او باور كوماندر لاصحاب الانجيكشن و هتلاقى نتيجه غير متوقعه
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PERFO...Q5fAccessories
الموضوع كبير شويه و مكلف و لكن هتركب بايك ملوش حل و مش هتفكر تبيعه و ان بعته مش هتخسر

التعديل الأخير تم بواسطة mottohotto ; 29-12-2010 الساعة 07:50 AM
قديم 03-05-2015, 03:13 AM
khaled12345 khaled12345 غير متواجد حالياً

khaled12345 is on a distinguished road

السلام عليكم يا شباب انا عضو جديد فى الموقع وعجبنى الموضوع...............وكا ن عندى استفسار هو - الباور كوماندر power commander
2-ـالبوجيهات الرياضيه Splitfire
3- الفلتر الرياضي Air filter .....................ينفع تركب على البايك الصينى ولالأ ............ ارجو الافادة ..........ولكم جزيل الشكر
قديم 09-02-2016, 03:58 PM
elghanae elghanae غير متواجد حالياً

elghanae is on a distinguished road

خوي انا عندي باوركوماندور كان راكب في gsxr 1000 لموديل 2004، نقدر نركبه في GSXR 1000 لموديل 2008؟ ارجو الرد خايف اجرب واخرب الموتوربايك؟