العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 04-08-2011, 06:48 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللهم لا شماتة!!!!

حسني مبارك كان كارثة حية ضد مصر

و افسد و خرب اكثر من الملك و عبد الناصر و السادات مجتمعين و فاقهم
قديم 04-08-2011, 06:57 PM
mf mf غير متواجد حالياً
---------

mf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond reputemf has a reputation beyond repute

انا لا القي بالاتهامات جزافا ولا انا من اصحاب الاصوات الحنجورية

واذا تكلمت عن تقرير حلبجة او البصره او الدجيل فهناك مئات بل الالاف التقارير التي تفيد تورط صدام في كل هذه المجازر

وليس هذا موضوعنا اثبات هذا علي صدام ام لا ؟؟؟

وهل العروبي القومي البطل يستاذن من امريكا ليغزو الكويت ؟؟؟

القصد ....

ان كل انسان له وعليه .....

وفي اعتقادي ان مبارك بكل جرائمه لم يصل بمصر الي ماوصلت اليه العراق او ليبيا او سوريا

وبامكانك ان تسال اي عراقي عن صدام ؟؟؟؟

وبالهنا والشفا الفراخ البانيه ....

قديم 04-08-2011, 07:12 PM
الصورة الرمزية د.هبه77
د.هبه77 د.هبه77 غير متواجد حالياً

د.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond reputeد.هبه77 has a reputation beyond repute

اصلا الموضوع قابل للوجهين
بمعني ان داخل كل واحد جزئين ممكن انا اشوف انجازات صدام والتقدم العلمي الباهر اللي كان في عصرة والموارد المالية الضخمة اللي كان مخصصها للعلم والتقدم
وعلي الوجة الاخر المذابح والرعب والقهر اللي كان بيتعامل بية مع شعبة
ومع ذلك لما شنق اول يوم العيد تزامنا كما يفعل مع الخراف اتعمل دة لية لاثارة المسلمين واغاظتهم وحرق دمهم

ومبارك لما عمل اللي عملة مكانش في يوم وليلة
بمعني ان هو كان في فتنة ومحدش هيقدر يحس بيها الا اللي كان فيها هو الوحيد اللي قعد ع الكرسي لا انا ولا انت
انا مبلتمسش له اعذار لا انا بقول هو عمل كدة لية
فصلوة عن الواقع واخبار مغلوطة
كان مفروض ينزل يشوف بنفسه اي نعم
ولكن
مش كان من دعاء عمر رضي الله عنه البطانة الصالحة
لية السديسي في كل سنة رمضان كل يوم يدعي بان ربنا يرزق الحاكم عندهم البطانة الصالحة؟
لية مفيش حاكم بيطلع ع الكرسي الا ويصاب بالفتنه بصورة او باخري
ربنا سبحانه وتعالي قال المال والبنون زينة الحياة الدنيا
سطوة المال تعمي الابصار
هو طغي فعلا وعمل زي فرعون موسي
طب هو كان جزاء فرعون اية
فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفك اية
يعني ربنا اخرجة من اليم بعد موته ليراه الناس بعد ذلك للعظة طيب ما هو كان حاكم وقارون كان حاكم ولكن طغي وتجبر
انا مبقولش نقطع مبارك بالعكس انا يمكن اتاثرت لما شفته كدة ولما قال افندم!!!
ولكن الصراع الداخلي بين الرافة حتي بمن ظلمنا عند وقوعه بموقف الضعف وان ذلك يندرج ايضا تحت مسمي الاستهزاء بمنصب الرئيس
وبين الثار ممن ظلمنا وتطبيق العدالة و يكفي نظرة واحدة لأم شهيد او النظر لاحوال قاطني العشوائيات او اثار حربه ضد الاسلام وسعيه في الارض بالفساد
انما جزاء الذين يحاربون الله ورسولة ويسعون في الارض فسادا ان يقتلو او يصلبو او تقطع ايديهم وارجلهم من خلاف او ينفو من الارض ذلك لهم خزي في الدنيا ولهم في الاخرة عذاب عظيم

وعموما في النهاية سواء غلبنا ايا من الجانبين فمن الواضح ان المحاكمة لن تجدي شيئا
مجرد تطويل للوقت
مجرد تهدئة للشعب
من الاخر هي مسكن!!!

بسم الله الرحمن الرحيم
وما كان ربك نسيا
صدق الله العظيم

قديم 04-08-2011, 07:27 PM
الصورة الرمزية MmFFoR

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

انا فعلا سألت عشرات العراقيين عن صدام حسين!!!!

و كلهم شكروا فيه لاقصى الحدود

حتى مرة سالت واحد طلع شيعي و برضه شكر فيه!!!!

و المصريين اللي كانوا في العراق!!! شكروا فيه لحد ما زهقت من الشكرانية

حرام تقارن امعة زي مبارك بشخص زي صدام
قديم 04-08-2011, 07:37 PM
الصورة الرمزية MmFFoR

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.هبه77 مشاهدة المشاركة

اصلا الموضوع قابل للوجهين
بمعني ان داخل كل واحد جزئين ممكن انا اشوف انجازات صدام والتقدم العلمي الباهر اللي كان في عصرة والموارد المالية الضخمة اللي كان مخصصها للعلم والتقدم
وعلي الوجة الاخر المذابح والرعب والقهر اللي كان بيتعامل بية مع شعبة
ومع ذلك لما شنق اول يوم العيد تزامنا كما يفعل مع الخراف اتعمل دة لية لاثارة المسلمين واغاظتهم وحرق دمهم

ومبارك لما عمل اللي عملة مكانش في يوم وليلة
بمعني ان هو كان في فتنة ومحدش هيقدر يحس بيها الا اللي كان فيها هو الوحيد اللي قعد ع الكرسي لا انا ولا انت
انا مبلتمسش له اعذار لا انا بقول هو عمل كدة لية
فصلوة عن الواقع واخبار مغلوطة
كان مفروض ينزل يشوف بنفسه اي نعم
ولكن
مش كان من دعاء عمر رضي الله عنه البطانة الصالحة
لية السديسي في كل سنة رمضان كل يوم يدعي بان ربنا يرزق الحاكم عندهم البطانة الصالحة؟
لية مفيش حاكم بيطلع ع الكرسي الا ويصاب بالفتنه بصورة او باخري
ربنا سبحانه وتعالي قال المال والبنون زينة الحياة الدنيا
سطوة المال تعمي الابصار
هو طغي فعلا وعمل زي فرعون موسي
طب هو كان جزاء فرعون اية
فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفك اية
يعني ربنا اخرجة من اليم بعد موته ليراه الناس بعد ذلك للعظة طيب ما هو كان حاكم وقارون كان حاكم ولكن طغي وتجبر
انا مبقولش نقطع مبارك بالعكس انا يمكن اتاثرت لما شفته كدة ولما قال افندم!!!
ولكن الصراع الداخلي بين الرافة حتي بمن ظلمنا عند وقوعه بموقف الضعف وان ذلك يندرج ايضا تحت مسمي الاستهزاء بمنصب الرئيس
وبين الثار ممن ظلمنا وتطبيق العدالة و يكفي نظرة واحدة لأم شهيد او النظر لاحوال قاطني العشوائيات او اثار حربه ضد الاسلام وسعيه في الارض بالفساد
انما جزاء الذين يحاربون الله ورسولة ويسعون في الارض فسادا ان يقتلو او يصلبو او تقطع ايديهم وارجلهم من خلاف او ينفو من الارض ذلك لهم خزي في الدنيا ولهم في الاخرة عذاب عظيم

وعموما في النهاية سواء غلبنا ايا من الجانبين فمن الواضح ان المحاكمة لن تجدي شيئا
مجرد تطويل للوقت
مجرد تهدئة للشعب
من الاخر هي مسكن!!!

يا جماعة ايران كانت لسه خارجة من الثورة الاسلامية الشيعية و كان هدفهم كله نشر الفكر الشيعي في العالم العربي كله!! و بدؤا بالحرب على العراق
العراق كانت في حالة حرب لمدة 18 سنة!!
و بعدين الاكراد و هم شراذم حبوا يستغلوا الوضع و بدؤا يعملوا ميليشيات لقتال القوات العراقية!!! كل ده العراق كان بيعاني منه و الدول العربية كلها رفضت تساعده سواءا بالقوات او النقود بل على العكس شاركوا في طعنه عدة مرات في الظهر!!

يا جماعة يا ريت تقرأوا شوية عن العراق و صدام قبل ما ترموا التهم

الشيعة جوا البلد كانوا بيقوموا بالعديد من ثورات و تمرد لقلب نظام الحكم و اقامة دولة شيعية صديقة لايران زي ام هو حاصل حاليا و كلنا عارفين مدى دموية و غلظة الشيعة!!!

و الاكراد للي ما يعرفش هم قوم طبعهم الخيانة و الغدر منطقتهم تقع بين سوريا و تركيا و العراق لما الاحتلال قسم الدول لم يقم باطاءهم دوله لهم - فهم مصدر قلاقل في جميع هذه الدول
في وسط حرب العراق كانت قوات البشمركة تقوم باصطياد الجنود العراقيين و قتلهم بدم بارد و ارهاب و ترويع الاسر السنية من المناطق الكردية