العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 18-12-2010, 04:49 AM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future
افتراضي رد: استفسار عن الهوندا 1800 cc

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسد مشاهدة المشاركة

انا فعلا دخلت على موقع الهوندا ومالقيتش فيه 1800 غير ال VTX وال BTX آخره ال 1000 المهم فعلا بيبقى فيه خسارة كبيرة عند اعادة البيع رغم انى باشتريه مستعمل
بص ياباشا
نصيحه من اخ يعني
لما تحب تشتري بايك متشتريش البايك اللي سوق بيعه تقيل زي الكوزاكي او التريومف وانواع تانيه
خليك في الانواع الدارجه يعني الفي تي اكس الناس كلها تعرفه وسوقه معروف لكن البي تي اكس محدش يسمع عنه كتير
عشان لما تحب تبيع تقدر تبيبع بسهوله او تبدل او تدخل في حاجه اعلي او اقل

قديم 18-12-2010, 11:28 AM
الصورة الرمزية kameluo
kameluo kameluo غير متواجد حالياً
من انا؟: Ahmed Kamel
التخصص العملى: engineer

kameluo is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box مشاهدة المشاركة

بص ياباشا
نصيحه من اخ يعني
لما تحب تشتري بايك متشتريش البايك اللي سوق بيعه تقيل زي الكوزاكي او التريومف وانواع تانيه
خليك في الانواع الدارجه يعني الفي تي اكس الناس كلها تعرفه وسوقه معروف لكن البي تي اكس محدش يسمع عنه كتير

صح واله عندك حق
انا اتئلي كدة من ناس كتير
بس نعمل ايه الحكومة افلأها علينا و فكرنها سلعة ترفيهية

Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death
قديم 18-12-2010, 12:41 PM
الصورة الرمزية اسد
اسد اسد غير متواجد حالياً
من انا؟: الاسد المغواراضعف من فى الكون لانه مسالم
التخصص العملى: ملك الغابة المغلوب على امره
هواياتي: متابعة شئون اهل الغابات والاطمئنان عليهم

اسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of light
عاجل رد: استفسار عن الهوندا 1800 cc

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Jack Box مشاهدة المشاركة

بص ياباشا
نصيحه من اخ يعني
كلامك عين العقل وده اللى انا بافضله بس بحدود عشان كدة انا لاحظت ان ال VTX ممكن يكون بيعه اتقل مثلا من الشادو واكيد برضه الشادو 750 اتقل من الشادو 450 لان الناس يهمها الارخص للظروف المادية اللى حطانا فيها حكومتنا ولاحظت برضه ان اللى ماشى كويس هو ال CBR وخاصة ال 250 وبرضه مش شرط ان الناس بتفضله عشان تمنه بس ولكن ايضا بيستهويهم شكله الرياضى بس مش الشكل ده اللى انا بافضله انا بيستهوينى الكلاسيك عن الريس رغم ان ممكن يكون الكلاسيك بيعه اتقل من الريس بكتير

التعديل الأخير تم بواسطة اسد ; 18-12-2010 الساعة 12:54 PM
قديم 18-12-2010, 12:45 PM
الصورة الرمزية اسد
اسد اسد غير متواجد حالياً
من انا؟: الاسد المغواراضعف من فى الكون لانه مسالم
التخصص العملى: ملك الغابة المغلوب على امره
هواياتي: متابعة شئون اهل الغابات والاطمئنان عليهم

اسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of lightاسد is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kameluo مشاهدة المشاركة

صح واله عندك حق
انا اتئلي كدة من ناس كتير
بس نعمل ايه الحكومة افلأها علينا و فكرنها سلعة ترفيهية
سؤال لو سمحت برة المنهج انت معاك بايك ايه وكنت تتمنى يكون معاك ايه بداله

قديم 18-12-2010, 04:04 PM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسد مشاهدة المشاركة

كلامك عين العقل وده اللى انا بافضله بس بحدود عشان كدة انا لاحظت ان ال VTX ممكن يكون بيعه اتقل مثلا من الشادو واكيد برضه الشادو 750 اتقل من الشادو 450 لان الناس يهمها الارخص للظروف المادية اللى حطانا فيها حكومتنا ولاحظت برضه ان اللى ماشى كويس هو ال CBR وخاصة ال 250 وبرضه مش شرط ان الناس بتفضله عشان تمنه بس ولكن ايضا بيستهويهم شكله الرياضى بس مش الشكل ده اللى انا بافضله انا بيستهوينى الكلاسيك عن الريس رغم ان ممكن يكون الكلاسيك بيعه اتقل من الريس بكتير
تمام
بس الشادو 400 مش 450
والفي تي اكس يتباع بسهوله جدا بس للتجار مع الخساره القريبه ا2000 او 3000 مش مشكله بس هتخلص منه بسرعه علي عكس البيع الاعلاني زي النت او الوسيط او خلافه عشان مبيبقاش في جديه في التعامل دايما والناس بتتصل وبتتفرج وبس مهما كانت الحاله حلوه الناس طبيعتها كده وهتتعامل معاهم لما تيجي تعرض حاجات للبيع
وربنا يكرمك وتتعرف علي تاجر كويس ويبقي في بينك وبينه صداقه هتلاقي البيع بالنسبالك من اسهل ما يكون