العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 22-12-2010, 04:13 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موقف مستفز قوي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudysf مشاهدة المشاركة

مش عارف مين اللي ادا الناس الحق تتحكم في نهر الشارع وكانة ملكية خاصة
في حقوق ارتفاق وحقوق مرور وانه ممنوع الوقوف امام المحال العامه وحقوق ربنا انك متضيقش حد ووو
تلاقي كل واحد واقف ومش عايز حد يركن قدامة
والحجة دا مكان اكل عيش
لا مش حجه ليه انت واخدها كدا ومين اساسا اداك الحق تقول انه بيتحجج وهو ادري بحتياجاته لو مش هديقه ماكنش ساب شغله وجه كلمك هو يعني من قله مشاغله ومشاكله

ما تاكل عيش يا اخى هو حد حاشك ولا انا جيت وقفت بالعرض قدام محلك ومحدش عارف يدخل ويخرج
الغريب تلاقي قدام المحل رصيف عرضة 2 متر ااقل تقدير وبعدين الشارع
طيب انت تعرف ايه عن احتياجات الصيدليه للمكان ده انت عارف كام شركه بتيجي انت عارف ان ممكن يكون واحد تعبان ومحتاج ابره تنقذ حياته وممكن يموت في اثناء نقله او لما الصيدلي يجيله بعيد او اساسا ميقدرش يروح بعيد عن الصيدليه
اللي مسموح فيه اصل بالركن صف واحد مثلا
وتلاقي الواحد خارج يجري متركنش هنا ده محل اكل عيش
وللاسف لما اللي يقول الكلمة واحد جاهل ممكن نعذرة لاكن لما يكون اللي بيقول كدة واحد متعلم مش حاجة تكسف [وبعدين طواريئ اية
دى صيدلية مش استقبال مستشفى
شوفت بقي انك متعرفش يعني ايه صيدليه
اي مصيبه تحصل في الشارع بتيجي لاقرب صيدليه علي اساس يسعفوه وكل مانت معروف عنك الكفائه و العلم كل ما الناس تبعتلك من ده كتير مره حاله اغماي واحد مسخسخ واحد ةضرب في وشه ريدراتير سخن حوادث جروح وحرايق ويقولو لحد ما نروح للدكتور او يلحقو اللي معاهم او تنصحم او او
تخيل انت لاقدر الله معاك حاله زي كدا ومش لاقي ركنه تعمل يه حط نفسك مطرح اللي محتاج صيدليه
كمان معضم الناس بتبقي مرضي يعني مش ناقصه متساعدهمش ليه ده حتي الاتوبيس فيه اربع مقاعد لكبار السن

وقدام المكان ده مكان لاي حد يركن طالما مش مشغول
ده مش باركينج خصوصي لاستقبال زبينك بس
يا ريت نتعلم نكون متفتحين اكتر من كدة انا بقول كدا برضو
ممكن اكتب لبه الصيدليه محتاجه المكان ده اد كدا ميت مره انت بقي ليه مصر علي المكان ده ياريت يبقي فيه تفهم ويكون فيه رحمه وونراعي حاجه و ظروف الناس

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 22-12-2010, 06:23 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudysf مشاهدة المشاركة

مش عارف مين اللي ادا الناس الحق تتحكم في نهر الشارع وكانة ملكية خاصة
تلاقي كل واحد واقف ومش عايز حد يركن قدامة
والحجة دا مكان اكل عيش
ما تاكل عيش يا اخى هو حد حاشك ولا انا جيت وقفت بالعرض قدام محلك ومحدش عارف يدخل ويخرج
الغريب تلاقي قدام المحل رصيف عرضة 2 متر ااقل تقدير وبعدين الشارع
اللي مسموح فيه اصل بالركن صف واحد مثلا
وتلاقي الواحد خارج يجري متركنش هنا ده محل اكل عيش
وللاسف لما اللي يقول الكلمة واحد جاهل ممكن نعذرة لاكن لما يكون اللي بيقول كدة واحد متعلم مش حاجة تكسف
وبعدين طواريئ اية
دى صيدلية مش استقبال مستشفى
وقدام المكان ده مكان لاي حد يركن طالما مش مشغول
ده مش باركينج خصوصي لاستقبال زبينك بس
يا ريت نتعلم نكون متفتحين اكتر من كدة
مع احترامي حضرتك لو انا زي ما بتقول قدامي رصيف 2 متر او متر واحد بالعرض كنت سكت واللي يركن يركن مادام مش هيعوق الدخول والخروج انما انا عندي سلم عالشارع عالطول واللي بيركن بيقفل السلم . تخيلها معايا ؟ هتعرف اني عندي حق..

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 22-12-2010, 06:33 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

والله يا اخوانا لو جيتوا وشفتوا وضع الاجزخانه ووضع الشارع ولما يبقي جنبك اكبر سوق موالح علي ( ليمون تحديدا ) علي مستوي مصر هتعرفوا يعني ايه نص نقل وجامبوا داخليين طالعيين طول اليوم لدرجه المحلات كتبت شكوي لسوء المرور في الشارع وان السوق ده عامل زحمه وحوادث ده غير اللي عايز ينزل مثلا يغسل عربيته ويطوقها قدام الصيدليه ؟؟؟؟؟
انا علي استعداد زي ما المحترم بيقول ابقيمتحضر لاني متعلم؟؟ بس هاتولي كزا مراره بقي علي مرارتي ؟؟ ولما ست كبيره عايزه تقيس السكر وهي في عربيتها وانا مش عارف اعدي سلمي من الباردين اللي راكنيين ولما عيل عربيه تخبطه الناحيه التانيه من الشارع عشان البيه اللي راكن قدامي؟؟
الحمدلله البلد لسه فيها شرطه بتاخد حقوق الناس .. شكرا

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 22-12-2010, 07:11 PM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold

معاكم يا صيادلة يا جدعان ومعاكم كل الحق والله يبيت العربية ادام مكان حيوي زي ده وفي اماكن تانية ايه الانانيه وحب النفس ده
قديم 22-12-2010, 08:05 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute

[QUOTE=nktis;321206]والله يا اخوانا لو جيتوا وشفتوا وضع الاجزخانه ووضع الشارع ولما يبقي جنبك اكبر سوق موالح علي ( ليمون تحديدا ) علي مستوي مصر هتعرفوا يعني ايه نص نقل وجامبوا داخليين طالعيين طول اليوم لدرجه المحلات كتبت شكوي لسوء المرور في الشارع وان السوق ده عامل زحمه وحوادث ده غير اللي عايز ينزل مثلا يغسل عربيته ويطوقها قدام الصيدليه ؟؟؟؟؟
انا علي استعداد زي ما المحترم بيقول ابقيمتحضر لاني متعلم؟؟ بس هاتولي كزا مراره بقي علي مرارتي ؟؟ ولما ست كبيره عايزه تقيس السكر وهي في عربيتها وانا مش عارف اعدي سلمي من الباردين اللي راكنيين ولما عيل عربيه تخبطه الناحيه التانيه من الشارع عشان البيه اللي راكن قدامي؟؟
الحمدلله البلد لسه فيها شرطه بتاخد حقوق الناس ..[/SIZE][/COLOR]
والله انا برضو نفس المشكله والناس برضو ما بترحمش لاحد تعيان ولاكبير في السن
كفايه شغلين طول الاسبوع ومابنخدش غير العيدين بس اجازه علي شان الناس اللي مش عجبنهم دول لما يحتاجوا علاج او نصيحه او اي ظروف انا مش هافضل اقول واعيد علي اللي بنشوفه في الصيدليه و الحالات اللي بتيجي و ظروف الناس واحوالهم اللي يجي يرمي مشاكله وتشتغل طبييب نفسي وانت عاوز اللي يشيل عنك وتقول حرام الناس اللي بتثق في تيجي تلاقيني فاتح متاخر مطر برد تلج شمس تراب تنزل علي شان اللي تعبان وعاوز بخاخه اقول ايه ولا ايح
احنا والله بنحتسبه عند الله وكفايه تمن الادويه و تكاليف انشاء الصيدليه وبيجي علينا ايام تراب منبعش ب 150 جنيه علي شان الناس و للعلم دول مكسبهم ما يكملش بنزيم العربيه مرواح بس من غير مجي كمان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رياح التغيير مشاهدة المشاركة

معاكم يا صيادلة يا جدعان ومعاكم كل الحق والله يبيت العربية ادام مكان حيوي زي ده وفي اماكن تانية ايه الانانيه وحب النفس ده
ربنا يبارك فيك و يهدي الناس اللي ما بتقدرش و شيفه نفسها وخلاص و احنا بنخدم الناس كلها الحافي قبل اللي راكب ماي باخ وكله عند الله
شكرا يا باشا كلك زوق

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء