العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 24-01-2011, 08:07 PM
الصورة الرمزية medosat
medosat medosat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: خدمات محمول
هواياتي: الصيد والمشي

medosat will become famous soon enough
افتراضي رد: ارجو المساعده في دايو نوبيرا2 خليجي موديل 99

ايه يا جماعه فين المهندسين المختصين ،مفيش حد عارف حل لمشكلتي
قديم 24-01-2011, 10:44 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

نضف الحساسات و شوف ايه النتيجه
خصوصا الايدل

حـازم خـضـر

قديم 24-01-2011, 11:19 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

ممكن تكون مشكلة رشاشات

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 28-01-2011, 01:00 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medosat مشاهدة المشاركة

الاخوه الكرام محتاج مساعدتكم ضروري عايز اعرف مركز صيانه معتمد عشان عندي مشكله مش هتتحل الا علي ايدي صاحب خبره انا عندي دايو نوبيرا 2 خليجي موديل 99 بحاله فوق الممتازه بس عندي مشكله صغيره لما اجي اسخن العربيه بلاحظ صوت الموتور بيعلا ويرجع يهدا تاني طبعا الكل هيقولي دا طبيعي عشان العربيه بتبقي لس دايره الصبح فبتحتاج وقت عقبال ما تسخن هقولكم بعد ربع ساعه تسخين بتفضل المشكله زي ماهي واوقات بلاقي صوت الموتور ناعم جدا ،،اخدت العربيه وكشفت عليه في الحرفيين في الاسكندريه عند اكتر من واحد والنتيجه هي هي يقولولي الموتور مش مسجل اي اعطال علي الكمبيوتر ويحتار الفني اللي بيكشف علي العربيه من المشكله مفيش غير واحد قالي احتمال تكون العربيه مغيره كارته او مشكله بوابه اومشكله طلمبه بنزين ،،غيرت طلمبه بنزين وبوابه استعمال خارج من بورسعيد واستمرت المشكله كما هي ارجو الافاده من اهل الخبره علما بأني استعمل قطع الغيار الاصليه وشغال بنزين 90وبغير الزيت بانتظام
ولكم جزيل الشكر
بسم الله الرحمن الرحيم ( اولا اعرفك بنفسى اخوك الشيخ طارق لتجاره قطع غيار السيارات الاستيراد (فى سخان فى السياره يعمل اوتومتيك عند تشغيل السياره والمفروض ان يفصل اوتوماتيك بعد تسخين السياره فمن الواضح ان هذا السخان به عطل لانه بيعلق ) ( اذا كان هناك اى استفسار اخر يرجى الاتصال على رقم 0181349010 )
قديم 13-02-2011, 01:47 AM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of

شوف الأيديل ممكن يكون عاوز تغيير