العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 04-08-2009, 01:26 AM
elkomi15 elkomi15 غير متواجد حالياً

elkomi15 will become famous soon enoughelkomi15 will become famous soon enough
افتراضي رد: ارجو النصيحة من خبراء المنتدى قبل الشراء غداا

شاكر جدا لحضراتكم انا تقريبا استقريت على التيجو وربنا يسهل وتكون عند حسن ظننا
انا كلمت ناس من معارض قالولى ان العربية فيها طلبات كتير ومش موجودة دلؤتى وقالى هحاول اشوفهالك لأنى الطلب عليها كتير يعنى الحمد لله هتنتشر وطالما هتنتشر دة كويس وانا هبئة اقولكم عليهاااا ومشاكلها ومميزاتهااا بعد استعمال شهرين --------------ان شاء الله

واتمنى تكون زى الألنترا ---------------لأن انا لو مش عندنا فى البيت النترا كنت جبت النترا بدون تفكير ----------خصوصا الخليجى عربيات ايلى بتروح هناك غير التقفيل المصرى خالص
قديم 04-08-2009, 01:55 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

مستنينمنك يا كومي تحكلنا علي التيجو اية اخبارها في المشي وتقفيلها عامل اية والاوبشن بتاعها والف مبروك وربنا يرزقك خيرها واستخير الاول بردة واهلا بك في النتدي

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 04-08-2009, 03:47 AM
الصورة الرمزية هاني بسيوني
هاني بسيوني هاني بسيوني غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص بسيط متواضع يحب الخير للناس كلها
التخصص العملى: مدرس أول لغة عربية
هواياتي: الرياضة - القراءة - الانترنت

هاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the rough

ربنا يبارك لك فيها ويكفيك شرها وإن كنت بفضل تيجو 2000 جاري شاريها من 5 شهور وبيشكر فيها وربنا يجعل ال 1600 في نفس المستوى والسحب يكون جيد لآن الموتور يبدو ضعيف علي البودي ووزن السيارة ودا مجرد رأي وليس عن تجربة فعلية
قديم 04-08-2009, 03:56 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

هقول رأي مختصر في كل عربية..

نيو اكسنت:قطع غيار ناااااااااااااااااااااااا اااااااااااار ولا اللي راكب الماني و صاجها ورق

نيو ماتريكس:الاوتو بتاعها استهلاك البنزين فيه عالي و غير كده تصميم ميعتبرش تصميم عربية

كيا ريو:اختيار معقول لكن مش ممتاز الجين 2 احسن منها

افيو:متدخلش ذمتي بنكله لا اعتمادية ولا ثبات ولا اي حاجة و موتور قديم و جسم غريب !

تيجو:ابعد عن الصيني و غنيله علي اد ما تقدر بلاويه كتير

جين2:مشروع كويس و عربية نزل منها نسخ فيها عيوب لكن اغلبها كويس و طالما استخدامك متوسط هتعجبك ثبات اداء صاج قوي بس توكيل جاهل

دخل السيراتو الجديدة في الحسبه عربية جميلة جدا بالنسبة لانها كوري
قديم 04-08-2009, 04:03 AM
الصورة الرمزية هاني بسيوني
هاني بسيوني هاني بسيوني غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص بسيط متواضع يحب الخير للناس كلها
التخصص العملى: مدرس أول لغة عربية
هواياتي: الرياضة - القراءة - الانترنت

هاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the rough

إذا استقريت على التيجو أذهب وهاتها من أبوغالي موتورز البضاعة عندهم حاضر واستفيد بعرض الصيانة المجانية وأبعد عم المصرية للسيارات وعمايلها مع الناس ولا يغرك إعلاناتها جرب ومش هتندم