العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 08-06-2009, 08:15 PM
الصورة الرمزية د./أليشع ثابت
د./أليشع ثابت د./أليشع ثابت غير متواجد حالياً

د./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوق السيارات في الحي العاشر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledsamo مشاهدة المشاركة

أخي العزيز اللي ناوي يشتري سيارة من سوق السيارات بالعاشر

نصيحة :::::::
يا ريت ما تشتريش من التجار !!!!!!!!!!!!!
و لو اشتريت منهم يبقي زنبك علي جنبك
و لو قلنا اخذت معاك ميكانيكي - سمكري - بوهيجي : فأنت ممكن تتباع وقتي اي كانت معرفتك بيهم

المهم اهم حاجة تشتري سيارة من شخص عادي --- و صدقني في عربيات نظيفة في السوق -- بس مش من تجار (( خلي بالك من تجار المنص...... ) اوعاك

الأجراءات :
1- شهادة بيانات العربية اللي هتشتريها متكونش مر عليها 15 يوم -- مهم قوي -- علشان ما تتدبسش في المخالفات
2- عقد بيع ابتدائي و دفع عربون و ميكونش مبلغ عالي من تمن السيارة
3- التوجة في الحال لنقل الملكية في الشهر العقاري اللي بجوار السوق --- علشان ربنا يستر و تنقل باسمك ان شاء الله
4- لو العربية فيها اكتر من توكيل --- ياريت متشتريش
5- بعد كدة طبعا التوجة للمرور التابعلة سيادتكم لترخيص السيارة و استخراج رخصة سيارة باسمك

و ربنا يبارك فيك و الف مبروك مقدما
كلام حضرتك محترم جدا

بس صعب انك تتباع عن طريق واحد جارك و الوش فى الوش بلغة أولاد البلد

لانة أجلأ أو عاجلأ هتتعرف و ساعتها هيبقى شكلة وحش قوووى

قدامك و قدام المنطقة كلها سا عتها هيفقد مصداقيتة حتى فى عملة و حتى فى تعاملاتة كأنسان و جار

و طبعا لا أحد يقبل ان يوضع فى مثل هذا الموقف

_________________________ _________________________ _________________
أحبوا أعداءكم باركوا لاعنيكم. أحسنوا إلى إلى مُبغضيكم، وصلوا لأجل الذين يسيئون إليكم ويطردونكم
قديم 08-06-2009, 10:44 PM
supermorsy supermorsy غير متواجد حالياً

supermorsy will become famous soon enough

متشكر جدا والله يا رجاله مش عارف من غيركم كنت هنيل أيه فعلا شكلي كنت هلبس لبسه سوده بس الحمد لله الواحد خبرته بتزيد أخر حاجه بقي و عارف اني رخم بس ماباليد حيله انا لو خدت معايا سمكري أو بوهيجي أديله كام علشان أبقي عامل حسابي و ولا أظلمه ولا يظلمني متشكر جدااااااااااااااااااااااا اااااااا يا جماعه علي الاهتمام ptmnlo123per1127
قديم 08-06-2009, 10:50 PM

د./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond reputeد./أليشع ثابت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة supermorsy مشاهدة المشاركة

متشكر جدا والله يا رجاله مش عارف من غيركم كنت هنيل أيه فعلا شكلي كنت هلبس لبسه سوده بس الحمد لله الواحد خبرته بتزيد أخر حاجه بقي و عارف اني رخم بس ماباليد حيله انا لو خدت معايا سمكري أو بوهيجي أديله كام علشان أبقي عامل حسابي و ولا أظلمه ولا يظلمني متشكر جدااااااااااااااااااااااا اااااااا يا جماعه علي الاهتمام ptmnlo123per1127
لو وفق لك فى الشراء بحمد الله من حقة بما يرضى الله حلالأ مبلغ 250 جنية

و أن لم يكن هناك نصيب فى الشراء فا من حقة مبلغ 50 جنية

و اى سؤال كلنا فى خدمتك و مافيش اى احراج ولا رخامة ولا الكلام دة بينا خالص

أحبوا أعداءكم باركوا لاعنيكم. أحسنوا إلى إلى مُبغضيكم، وصلوا لأجل الذين يسيئون إليكم ويطردونكم
قديم 09-06-2009, 03:40 PM
supermorsy supermorsy غير متواجد حالياً

supermorsy will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د./أليشع ثابت مشاهدة المشاركة

لو وفق لك فى الشراء بحمد الله من حقة بما يرضى الله حلالأ مبلغ 250 جنية

و أن لم يكن هناك نصيب فى الشراء فا من حقة مبلغ 50 جنية

و اى سؤال كلنا فى خدمتك و مافيش اى احراج ولا رخامة ولا الكلام دة بينا خالص
متشكر جدااااااااااااااااااااااا اا جداااااااااااااااا و مد الالف لمالا نهايه ptmnlo123per154

انا دلوقت بدور علي حاجه و لو مافيهاش تناحه بقي قبل ما أشد في حاجه هستشيركم فيها ان شاء الله و متشكر تاني ليييكم علي الاهتمام و النصائح الاكثر من رائعه ديه ptmnlo123per122
قديم 11-06-2009, 06:13 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة supermorsy مشاهدة المشاركة

متشكر جدااااااااااااااااااااااا اا جداااااااااااااااا و مد الالف لمالا نهايه ptmnlo123per154

انا دلوقت بدور علي حاجه و لو مافيهاش تناحه بقي قبل ما أشد في حاجه هستشيركم فيها ان شاء الله و متشكر تاني ليييكم علي الاهتمام و النصائح الاكثر من رائعه ديه ptmnlo123per122
تحت أمرك فى أى وقت يا باشا