العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 26-11-2010, 02:37 PM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: بخصوص السياره جاك بى 15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

وبالنسبه للعربيه معايا الحمد لله ربنا يحميها ويكفيها شر العين والطريق . وهى ما بتحكش فى المطبات الصناعيه لأنها اصلا عربيه عاليه عن الأرض . مش زى الكورى عربياته واطيه .

مافيش اى فرق بين 2010 و2011 خالص . غير وجود مخرج باور زى بتاع الولاعه تحت فتحة التكيف الخلفى اللى بين الكرسيين الأماميين . ودى عشان ولاعه او شاحن موبايل او اى شيئ محتاج لباور فى الجزء الخلفى . اما باقى السياره . فهى زى ما هى . الموديلين واحد .
ربنا يحفظهالك يارب ....يعنى هيا مش بتحك لما تكون كمان مركب فيها ناس ورا وقدام ؟....طيب بالنسبه لوضعى دلوقت لما انشاء الله اشتريها حستلم اللى هيا بتقول عليها اللى فيها مخرج باور ولاعه
قديم 26-11-2010, 04:56 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

ربنا يحفظهالك يارب ....يعنى هيا مش بتحك لما تكون كمان مركب فيها ناس ورا وقدام ؟....طيب بالنسبه لوضعى دلوقت لما انشاء الله اشتريها حستلم اللى هيا بتقول عليها اللى فيها مخرج باور ولاعه
الاخ سيلنت متشغلش بالك بكفاءه السياره الجاك هى غير الفيرنا خالص ومبتحكش فى المطبات مهما تحمل ورا وأدام وموديل 2010 فيه برده مخرج خلفى لشحن الموبايل وميختلفش عن الموديل الحالى ..............وربنا يوفقك لما فيه الخير

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 26-11-2010, 06:40 PM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

الاخ سيلنت متشغلش بالك بكفاءه السياره الجاك هى غير الفيرنا خالص ومبتحكش فى المطبات مهما تحمل ورا وأدام وموديل 2010 فيه برده مخرج خلفى لشحن الموبايل وميختلفش عن الموديل الحالى ..............وربنا يوفقك لما فيه الخير
شكرا على اهتمامك وكان ليا سؤال فى صوره ل2011 متغير فيها جزء من الاكصدام من قدام باللون الاسود من النص مش هيا دى ولا انا غلطان .......وسؤال تانى هو حضرتك من الاسكندريه محرم بيه؟
قديم 26-11-2010, 08:27 PM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light

اخى الفاضل موقع كونتاكت انا شوفته وهما بيقولوا التقسيط الاسلامى بدون تأمين ولكن حقيقا هو فى تأمين وبيئمنوا من ورا العميل بمعنى بيضيفوا التأمين لمبلغ القسط من غير ما انت تحس وبنسبه عاليه كمان
سيدي الفاضل

حضرتك أنا عملت مقارنة بن كونتاكت و بين بنك أبو ظبي الإسلامي ، ولاقت الأتي :مع العلم اني هدفع 30000 جنيه و هقسط الباقي على سنتين :

1- بنك أبو ظبي مرابحة 9.5% في السنة بس التأمين إجباري و دة من غير إثبات دخل مش عارف دة عرض للشركة بتاعتي بس ولا لكل الناس

2-كونتاكت مرابحة 10.78% في السنة و التأمين مش إجباري و محتاج مفردات مرتب

أنا حسبتها مع نفسي و لاقت إن فرق القسط بين إلي اتنين 39 جنيه في الشهر و لو ضربناها في 24 هيدنى 936 جنيه إلي هو عمره ما هيجيب مبلغ التأمين

و على فكرة أنا على حسب معلوماتي التأمين على العربيات الصيني بيبقى ال-Rate بتاعه عالي يعني هتدفع في السنة حوالي 2500-3000 جنيه دة في حالة العربية إلي أنا عايزها BYD F3

أخيراً دة تلفون أستاذ محمود رفعت من كونتاكت 0166657976

و دة تليفون أستاذ كريم من بنك أبو ظبي الإسلامي 0123676713

حضرتك كلمهم و شوف كل واحد هيقلك اه و إنشاء الله ترسى على اللي فيه خير لك مدام إنت بتدور على الحلال
قديم 26-11-2010, 09:18 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

شكرا على اهتمامك وكان ليا سؤال فى صوره ل2011 متغير فيها جزء من الاكصدام من قدام باللون الاسود من النص مش هيا دى ولا انا غلطان .......وسؤال تانى هو حضرتك من الاسكندريه محرم بيه؟
الجزء الاسود اللى فى الاكصدم ده فى النوع الاوتوماتك ومفيش اختلاف تانى فى الشكل غير اللون ده بس .....وانا من العريش شمال سيناء

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله