العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 01-12-2013, 07:55 PM
mostbader mostbader غير متواجد حالياً

mostbader is on a distinguished road
عاجل افضل عربيه 4*4 فى حدود 65 الف

السلام عليكم

انا كنت عاوز رايكم يا جماعه محتار بين الشروكى و الفرونتيرا و اللي عنده اقتراحات افضل او يعرف يقارنلي بين الشروكى و الفرونتيرا يبقى كتر خيره

مش حطول انا بس انا عاوز اللي يجاوب يطول براحته هاهااهاها عاوز بالتفصيل الممل
قديم 01-12-2013, 11:42 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: افضل عربيه 4*4 فى حدود 65 الف

انا مش حفيد حضرتك كتير ... علشان انا مش معايا اى من السيارتين ... بس عندى بعض المعلومات العامة عن السيارتين

لازم حضرتك تدور كتير و على مهلك ... و تتفرج كتير و تسأل كتير ... على الانترنت و على الطبيعة

الشيروكى ....

حضرتك تقصد الشيروكى من موديل 1993 الى 2001
عربية شكلها حلو ... و حجمها معقول جدا ... و مطلوبة دائما و ليها سوق كويس ... لأنها منتشرة جدا فتلاقى قطع غيارها بسهولة
منها4 سلندر 2500 سى سى او 6 سلندر 4000 سى سى
الاوبشنز فيها معقول جدا .... و قطع غيارها متوفرة .. فيه منها الهندى و الاصلى و الاستيراد
و من عيوبها ..... ضيق الكابينة الواضح جدا ... و خاصة الكنبة الخلفية ... ياريت حضرتك تجرب بنفسك الجلوس فى الكنبة الخلفية
الحساسات الكتير ... و دى احيانا بتكون مشكلة لما الحساسات دى بتبوظ

اعتقد فيه مواضيع قديمة كتير عن الشيروكى فى المنتدى

الفرونتيرا ...
عربية من انتاج شركة ايسوزو اليابانية ..... و كالعادة .. شيفروليه بتنزلها فى الشرق الاوسك باسم فرونتيرا ... و بتنزلها فى اوروبا باسم تانى ...

الكويس الى فى الفرونتيرا انها على شاسيه الدبابة .... فعضمها كدة اقوى من الشيروكى
بس الاوبشنز فيها مش كتير زى الشيروكى ... يعيبها شكلها القريب من الدبابة .... فيه ناس كتير مش بتحبها علشان شكلها
و فيه ناس كتير كانت بتنصح تسقط فيها موتور الدبابة الديزل ... و فيه ناس تانية مش بتشجع الفكرة دى على الاطلاق

كانت فيع عربية معروضة على من سنتين ب 80 الف جنيه ... حالتها كانت كويسة جدا
لو اتساوت الحالة بينها و بين الشيروكى ... انا اختار الفرونتيرا ... و اعتقد انها غالية شوية عن الشيروكى

ان شاء الله احد الاخوة الاعضاء يفيدك اكتر

قديم 02-12-2013, 03:33 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ahmed_eng2001

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 05-12-2013, 01:42 PM
mostbader mostbader غير متواجد حالياً

mostbader is on a distinguished road

الف شكر ليك يا باشا و اتمنى فعلا حد يفيدنى و خاصه فى موضوع توفر قطع الغيار و خاصه فى الاسكدريه
قديم 06-12-2013, 01:13 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostbader مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك يا باشا و اتمنى فعلا حد يفيدنى و خاصه فى موضوع توفر قطع الغيار و خاصه فى الاسكدريه
لو حضرتك عندك وقت .... ممكن تنزل بنفسك و تستفسر عن قطع الغيار ... و تسال بتوع قطع الغيار ... بس متصدقهمش اوى
ربنا يعينك