العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 08-11-2010, 11:20 PM
chister chister غير متواجد حالياً

chister is on a distinguished road
افتراضي رد: انت مع ام ضدد عمل ((فتحته سقف فى العربيه ))

أولاً فتحة السقف دى شئ يرجعلك انت يعنى ماتبصش لأراء الناس قوى لأن هتلاقى كله بيتكلم فى نفس الوقع على كلام غير التانى
غير كدة ان يكون فى فتحة سقف أو لأ ده انت بتمشيه على حسب توضيب العربية وشكلها الأساسى بحيث ان انت تعمل حاجة تكون متناسقة مع بعضها

على العموم اللى يرحك هو اللى تعمله.. وربنا يوفقك
قديم 17-11-2010, 11:18 AM
الصورة الرمزية lRatedl
lRatedl lRatedl غير متواجد حالياً

lRatedl is on a distinguished road

وانا كمان ضد فتحة السقف

انا لو بموت تعرف وروحى كانت فيك اموت ولا ارجع ليك ولا يوم تشوفنى اضعف

Eng.Khaled

قديم 17-11-2010, 12:17 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

انا بقى هجيب الديب من ديله و هاقولك على فكرة جامدة ليك و لكل الناس لو عربيتك اى لوم معادا الاسود ممكن تجيب الكاوتش بتاعت فتحت السقف و حتحة فاميه سوبر دارك و تلزقها و خلاص انا شوفتها مع واحد صحبى معاه كيا سيراتو بيضا و مديا منظر جامد جداااااا
قديم 17-11-2010, 03:41 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
رأى رد: انت مع ام ضدد عمل ((فتحته سقف فى العربيه ))

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طبعا أنا ضد فتحة السقف قطعيا و بشدة شديدة جدا .

أنا أصلا عربيتنا البيجو ال505 مو 1980القدييييييييييييييييي يمة , كانت نازلة بفتحة سقف من بلدها و فضلت لحد ماعطلت و بأت لاهى اللى شغالة و لا هى اللى قافلة و حابكة كويس بحيث أن الميه بتاع المطر ماتعديش و ورتنى أيام سودا بنت الايه دى, و طبعا كان لازم فى أول كل شتا , أشترى أنبوبة سيليكون شفاف و أدور على الجوان بتاع الفتحة عشان أكتمها بالسيليكون عشان ماتدخلش ميه فى الشتا لحااااااااااااااااد ما جيت أشد العربية سمكرة و دوكو فى 2006 , قفلتها بشكل دائم كما لو أن العربية كانت نازلة من غيرها .

قال فتحة سقف قال !!!!!!!!!

الظريف أن أنا لقيت أن عشان أصلحها , هتحتاج منى بتاع 1200 جنيه , لكن عشان أقفلها قفلة بلادها و ده صعب عشان الcurvature اللى فى السقف, هتكلفنى بتاع 200 جنيه , تتوقعوا منى ايه و النبى , أكيد أقفلها و غيرت فرش السقف من جوه بواحد تانى من غير الفتحة, عشان تبقى كملت .

فتحة سقف؟؟؟؟ يا نهار أسود !!!!!!!!!!!!

MERCEDES E230

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 17-11-2010, 03:50 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

الاوربيين صمموا فتحات السقف فى السيارات للاستمتاع بأشعه الشمس فى الايام القليله المشمسه عندهم لكن احنا استخدمناها لاغراض اخرى،وطبعا عايز اقول ان ممكن تقع عليك حاجات مش ولابد وانت ماشى فاتحها من الاتوبيسات اواى حاجه اعلى من سيارتك.

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"