العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 22-07-2010, 09:17 AM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold
افتراضي رد: نوع زيت كويس للكيا برايد

والله يا محمد أنا من الأول كنت عايز احط زيت شيل لكن للاسف مالقيتش قريب منى فاضطريت اروح لموبيل ، بس عامة أنا باحس ان شيل احسن ، ممكن لانى لما بحط من عندهم بنزين بحس بفرق فى العربية كانها فاقت كده فقررت اجرب الزيت بتاعهم يمكن يكون احسن .
قديم 13-09-2010, 07:36 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

غيرت لزيت شيل من اسبوع كده ومن اللى شايفه لغاية دلوقتى شيل احسن بشكل ملحوظ ، العربية بقت انعم وصوت الموتور قل ، وكمان انا كنت بادفع فى موبيل 105 جنيه فى الزيت اللى بيقعد 3000 كيلو نفس السعر ده دفعته فى شيل الاصفر بس الفرق انه بيقعد ل 5000 كيلو
قديم 13-09-2010, 07:44 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

الشل افضل نوع
السعر لل 5الاف كم 135ج جركن ازرق

السعر لل10الاف كم 250ج جركن رصاصى فاتح
قديم 09-10-2010, 11:18 PM
علي الشرفاني علي الشرفاني غير متواجد حالياً
من انا؟: بكالوريوس علوم كيمياء
التخصص العملى: محلل كيمياوي في شركة حكومية
هواياتي: صيانة السيارات

علي الشرفاني is a glorious beacon of lightعلي الشرفاني is a glorious beacon of lightعلي الشرفاني is a glorious beacon of lightعلي الشرفاني is a glorious beacon of lightعلي الشرفاني is a glorious beacon of light

اخي لايوجد زيت ردئ او جيد . انما درجة لزوجة الزيت وحسب نوع السيارة .امتلك سيارة برايد/2008 واستعمل زيت لزوجته10 30w