العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 27-08-2012, 12:03 AM
mody10150 mody10150 غير متواجد حالياً

mody10150 is on a distinguished road
افتراضي خدمه يا شباب محدش يعرف ميكانيكى شاطر فى تغيير السيور فى القاهره

السلامه عليكم يا شباب انا معايا فيرنا موديل 2007 و عمله 58 الف كيلو و بقالى سنه مبروحش لغبور و عايز اعرف ميكانيكى نضيف اغير عندو سير الكاتينه و بقيت السيور بالمره بس خايف ميل بسمعو عن اخطاء تركيب سير الكاتينه فيا ريت لو حد يعرف ميكانيكى شاطر مجربه قبل كده فى القاهره يقول و بالمره عايز اسئل على عيب فى السياره انا عندى بسمع صوت مثل احتكاك من الفرده الى ورا لما اجى اهدى عند المطب كمثال مع العلم انى اسمع هذا الصوت عند التهديه الأخرنيه حتى و انا شايل رجلى من على الفرامل و الدبرياج يعنى ملهومش علاقه و عمرى مسمعتو و انا ماشى عادى لازم لما اشيل رجلى من على البنزين و العربيه بتهدى على سرعه 20 و انتا نازل ارجو الأفاده و لكو جزيل الشكر
قديم 31-08-2012, 09:50 PM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light
افتراضي رد: خدمه يا شباب محدش يعرف ميكانيكى شاطر فى تغيير السيور فى القاهره

بص سير الكاتينه ده مهم جدا ميستحملش اي خطا دي فيها موتور بس و باقي السيور كمان انا زيك مبرحش لغبور الا جاجة محتاجهم فيها لان لو حصل غلط منهم هيصلحوه طول مافي فاتوره انا حتى بجيب قطع الغيار الاصلي من منافذ غبور و اركبها بره. نصيحتي العربيه قربت على 60000 و ده لازم هما يبصوا و يفحصوها انت ممكن تتطلب بس تغير السيور بس مع الصيانه العاديه و لو في حاجة محتاجة تتغير يقولك عليها و هاتها من منفذ غبور اللي في شارع دمشق جنب بنك عوده و ركبها بره بس السيور انا ناوي باذن الله اغيرها عندهم و القرار ليك
قديم 27-09-2012, 01:13 PM
mody10150 mody10150 غير متواجد حالياً

mody10150 is on a distinguished road

الف شكر على الرد و النصيحه
قديم 27-09-2012, 01:23 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

سير الكاتينة بيتغير كدة

قولى بقى اية المشكلة انة يتغير برة التوكيل

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 27-09-2012, 01:44 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

قولى بقى اية المشكلة انة يتغير برة التوكيل
غبور عندوا قطع الغيار الأصلية

بس كده هى دى المشكلة انه يتغير برا التوكيل

هتحتاج كمان يباشا تغير تيل فرامل خلفى وهما هناك يكشفوا عليها لو بلية ولا حاجة