العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 02-12-2010, 08:58 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا بكرة التوكيل دة بكرررررررة (جاك)

انا بحترم عربيتي و بصرف عليها بس برضه في الاول و الاخر ما اقدرش اقول عليها زوجتي او بحبها زي زوجتي لحسن اتقطع بسواطير و اتعبى في شنط بلاستيك سوده!!
انا فعلا مش بحب الجمله دي و ما شابهها ((عموما حضرتك اركب العربيات الحلوه وسيبلنا احنا الجاك الصينى دى نلعب بيها .)) اللي عايز يشوف الرأي الاخر و يقبله و يقول وجهة نظر تحترم ماشي و اللي مش عاجبه و جهة النظر و مختلف معاها و عنده دليل يقوله لأ و الله انت غلط علشان كدا و كدا!
لكن الجمله دي بحس انها زي ما بيقولوا كده فكك مننا و خليك في حالك و زي ما انا قلت انا كلامي في الاصل مش موجه لملاكها بل الى الاخرين اللي عايزبن يجيبوا عربيه فبقولهم 78 الف كتير على العربيه و خصوصا انخفاض الاوروبي على الابواب! ده ميدلش ان انا ممعيش تمنها او معايا!!!! و مش عايزك تشوفلي عربيه ب 10 الاف جنيه يا غالي لان انا معايا عربيتي و الحمدلله
قديم 02-12-2010, 09:15 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

انا بحترم عربيتي و بصرف عليها بس برضه في الاول و الاخر ما اقدرش اقول عليها زوجتي او بحبها زي زوجتي لحسن اتقطع بسواطير و اتعبى في شنط بلاستيك سوده!!
انا فعلا مش بحب الجمله دي و ما شابهها ((عموما حضرتك اركب العربيات الحلوه وسيبلنا احنا الجاك الصينى دى نلعب بيها .)) اللي عايز يشوف الرأي الاخر و يقبله و يقول وجهة نظر تحترم ماشي و اللي مش عاجبه و جهة النظر و مختلف معاها و عنده دليل يقوله لأ و الله انت غلط علشان كدا و كدا!
لكن الجمله دي بحس انها زي ما بيقولوا كده فكك مننا و خليك في حالك و زي ما انا قلت انا كلامي في الاصل مش موجه لملاكها بل الى الاخرين اللي عايزبن يجيبوا عربيه فبقولهم 78 الف كتير على العربيه و خصوصا انخفاض الاوروبي على الابواب! ده ميدلش ان انا ممعيش تمنها او معايا!!!! و مش عايزك تشوفلي عربيه ب 10 الاف جنيه يا غالي لان انا معايا عربيتي و الحمدلله
ياعم انت اذا كان سعر الكورى واللى انت بتقارن بيه وعامله عريق . واللى هو بين التصنيف العالمى يعتبر فى المرتبه السابعه او التامنه . العربيه الفاضيه فيه بدون كماليات والصغيره الهاتش باك بيعدى ال 65 الف . واللى ممكن نقوا انه يقدر يقف ادام الجاك وينافس معاها بيعدى ال80 او 85 .
اهدا شويه يا عمنا لأن مش كل ما هو صينى فهو رديئ . الصين هزت عرش الصناعه الأوروبيه واقتصادها .
وعلى فكره . انا مراتى عارفه موضوع العربيه وعشقى ليها . وقابله انها تكون الزوجه التانيه مش الأولى كمان . ودا لأنها بتحب كل ما أحبه . والعربيه دى والله اعلم طبعا انما اكاد اجزم بانها لها احاسيس ومشاعر زيى وزيك تمام . ولها سلوكيات زى اى بنى آدم .... انما ساعات البنى آدمين هما اللى مابيحسوش ولا بيفهموا .
صباحك فل . وكفايه نقاش بأه فى الموضوع دا والنبى عشان انا خلااااااااااص زهقت من كتر ما كل يومين واحد يدخل يرميله كلمتين ويخرج . وزى ما اخونا سيتروين قال . احنا اولا واخيرا اخوه ولكل واحد رأيه وحرية التعبير عنه .

Saif El Deen
قديم 02-12-2010, 01:04 PM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold

الله ينور عليك ويخليك ياخ سيف الدين فعلا اخوات وخلاص ياmmfor باشا حصل خير و النقاش بنفيد ناس تانية غيرنا وبيعرفوا قيمت العربيية والتوكيل من خللنا واحنا كلنا اخوات عشان نفيد الاخرين
قديم 02-12-2010, 04:45 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف الدين سعيد مشاهدة المشاركة

ياعم انت اذا كان سعر الكورى واللى انت بتقارن بيه وعامله عريق . واللى هو بين التصنيف العالمى يعتبر فى المرتبه السابعه او التامنه . العربيه الفاضيه فيه بدون كماليات والصغيره الهاتش باك بيعدى ال 65 الف . واللى ممكن نقوا انه يقدر يقف ادام الجاك وينافس معاها بيعدى ال80 او 85 .
اهدا شويه يا عمنا لأن مش كل ما هو صينى فهو رديئ . الصين هزت عرش الصناعه الأوروبيه واقتصادها .
وعلى فكره . انا مراتى عارفه موضوع العربيه وعشقى ليها . وقابله انها تكون الزوجه التانيه مش الأولى كمان . ودا لأنها بتحب كل ما أحبه . والعربيه دى والله اعلم طبعا انما اكاد اجزم بانها لها احاسيس ومشاعر زيى وزيك تمام . ولها سلوكيات زى اى بنى آدم .... انما ساعات البنى آدمين هما اللى مابيحسوش ولا بيفهموا .
صباحك فل . وكفايه نقاش بأه فى الموضوع دا والنبى عشان انا خلااااااااااص زهقت من كتر ما كل يومين واحد يدخل يرميله كلمتين ويخرج . وزى ما اخونا سيتروين قال . احنا اولا واخيرا اخوه ولكل واحد رأيه وحرية التعبير عنه .
اسلوبك مش ظريف ولا يستحق الرد
قديم 03-12-2010, 04:42 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

بسم الله الرحمن الرحيم
استاذ mmffor اعتقد اننا تناقشنا على العربية فحوار قبل كدة فمنتدى اخر
عموما حضرتك رحت شفت العربية وشفت انها فوجة نظرك خاماتها وحشة وانها مش واسعة بحر وهكذا هل دة يعيب العربية فحاجة؟ بالتأكيد لا
لانى انا كمان قبل ما اشترى رحت شفت الافيو والنيو اكسنت والطابلوة بقى بلاستيك ردئ جدا وطبعا وسع الصالون ميعديش 70 فلمية من الجاك ناهيك عن الشكل الغير متميز بالمرة والاوبشنز الفاضية ( كانت الافيو 2 ازاز كهربا وتكيف وباور فقط وطاسات ) والنيو اكسنت تفرق 4 ازاز كهربا
بلنسبة لنقطة التكيف فانا مش متفق معاك خالص فالموضوع
يا استاذنا العزيز حضرتك ركبت العربية مع احد مالكيها؟؟ شفت اداء التكيف فعز الحر ؟ مش معنا ان حد قعد فالعربية ودورها وشغل التكيف انة اختبر اداء التكيف
الموتور 1500 سى سى معاك انة مش مسعف بس والله بعد صيانة ال5 الاف بيفرق
وزن العربية 1300 كيلو حسب الكاتالوج حضرتك تعرف وزن الافيو كام؟؟ لا يتعدى ال800
انا الى عاوز اوصلهولك ان لو الجاك خاماتها وحشة فالعربيات الى فنفس الفئة حاماتها اسؤا بكتير
وان لو حضرتك شايف الجاك مش واسعة بحر فالعربيات المنافسة فلفئة لا تمت للوسع بصلة
وان لو حضرتك مش مقتنع بالعربية
فاعذرنى انا اخترتها لانى ملقتش منافس ليها بسعرها الى اشتريتة بيها 70 الف لا الافيو ولا البريليانس
على فكرة البريليانس الى فنفس اوبشن الجاك ب 75 ولما جيت انا وقت الشرا كانت ب85 يعنى نزلت 10 الاف جنية ودة وقت معرض اوتوماك اخبار اليوم وللاسف كانوا قايلين انة عرض لكن طلع فهلوة
تقدر تقولى اي ذنب الى اشترا البريليانس منشهر وفجأة ينزل سعرها 10 الاف جنية؟؟ فشرع مين؟ادام حضرتك بتهاجم التوكيل انة غلاها يبقى لازم تهاجم التوكيل بتاع بريليانس واسبيرانزا انهم رخصوا عربياتهم ب 10 الاف جنية و 7 الاف جنية فالاسبيرانزا وضروا بمصالح ناس اشترت وانخفضت قيمة عربيااتها
عموما انا عربيتى مش مراتى ولا حاجة وللو ظهر فيها عيب هفضحها لاننا كلنا هنا بنراعى ربنا ومنرضاش حد يقع ففخ ابدا وانا بايدى انى انقذة منة
لكن اعود واقلك
الجاك افضل عربية ففئتها مع السعر الجديد بردو ليس تعصب ولكن بالاقناع
فاذا كانت الجاك سيئة فصدقنى المنافسين اسؤ بكتير
واشكرك على استماعك وربنا يكرمك

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك