العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 15-10-2008, 12:47 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هى قصتك مع اول سياره تسوقها " اعترف"

ptmnlo123per155معلش يابني
العتب علي النظر
ptmnlo123per144ptmnlo123p er1125

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 15-10-2008, 02:00 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

انا بقي اول عربية سقتها في حياتي كانت الابيزا بتاعتنا ابيزا 94 و سقتها في الساحل الشمالي في مراقيه تحديدا
و اتعلمت ساعتها السواقة التاتا تاتا هههههه و في شرم الشيخ لما سافرنا بيها جريت بيها لاول مرة علي سرعة 100
و بعد كده في 2 و 3 ثانوي اتعلمت السواقة في الشوراع و اتقنتها و ده كان علي ايد والدتي والدي بقي استلمني بعدها اولي و تانية جامعة و علمني شقلباظات الشوارع و الجرأة في السواقة و الجري معاه جريت بيها 140
و انا لوحدي جبت اخرها 170 :D:D
تاني عربية سقتها اكسنت 2001 1300 سي سي حسيت اني راكب عجلة جنب الابيزا عربية خفيفة جدا
تالت عربية فرونتيرا 3200 سي سي غوووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووول
وسقت لانوس و شاهين و ابيزا 2000 1400 سي سي و ابيز 94 مقلوبة هاف انجكشن و ابيزا 94 عادية و المرسيدس 280 بتاعتنا ملهاش حل و عربيات تانية بس مش فاكرها اصلهم كتير:D:D
قديم 15-10-2008, 09:39 PM
الصورة الرمزية محمد حنفى
محمد حنفى محمد حنفى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسام كمبيوتر
هواياتي: حب السيارات

محمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond reputeمحمد حنفى has a reputation beyond repute

انا اول سياره سوقتها كانت سيارة والدى فيات 132 وده كان سنة1985 وكان اجمل لحظات حياتى عندما كنت اركبها واسوقها لأنها كانت هوايتى من الصغر

قديم 16-10-2008, 12:02 AM
الصورة الرمزية ميدورءوف
ميدورءوف ميدورءوف غير متواجد حالياً
من انا؟: رءوف
التخصص العملى: مصور
هواياتي: الرسم والتصوير

ميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the roughميدورءوف is a jewel in the rough

انا بقا كنت فاليمن تانيه ثانوى وهناك كان اللى معاه عربيه بدون رخصه كان يروح ساحة وياجرها للشباب الصغيرين واناولله الحمد كنت بضيع كل فلوسى هناك وبعدين لما رجعت مصر خالى اتبرع لى ببيتل 1984 شريطه الحفاظ عليها ولكن للاسف معرفتش قيمتها واللى يجى سهل يروح سهل المهم بعض الزملاء لعبو فى نفوخى دى 2باب دى ضيقه دى دى المهم استلمنى واحد نصاب وخدها منى وادانى128 موديل 82 وكمان دفعتلة 4 الاف جنيه ونظرا لعدم خبرتى ايامها طلعت العربيه مضروبه كلها برومه والماتور مفوت وحالتها حاله حاولت ابعها مطلعتش رحت مديهى لصنايعى اخد منى 5500 وظبتهالى مشيت بيها سنتين وبعتها من كام شهر ب16 الف وحمدت ربنا انى خلصت منها ودلوقتى اشتريت اكسنت 2005 وربنا عوض صبرى خير بس دى مرحله وان شاء الله واخش عالزيرو
قديم 31-10-2008, 05:01 PM
coconut coconut غير متواجد حالياً

coconut is on a distinguished road

محدش هيصدق بس انا اول عربية سوقتها كانت عربية بابا نسر شاهين1.4و كان عندي وقتها 12 سنة.
العربية موديل 2001 والغريب في الموضوع انا محدش علمني اسوق ازاي . من وانا صغير عندي هوس
بالعربيات وكنت كل ما ااعد جنب اي حد بيسوق اتفرج علية هو بيعمل اية .ساعتها كان بابا بيعمل عمرة
وكان سايب المفتاح بتاع العربية اخدت المفتاح ونزلت دورت العربية اول ما جيت احركها بطلت بس بعدها
اتحركت عادي وغيرت وجبت التاني والتالت وبقيت هيصة سوقتها ساعتين وركنتها اودام البيت تاني
ومن ساعتها وانا بسوق العربية دي والحمد للة معملتش بيها اي حوادث والعربية سليمة ومفهاش خدش
وعاملة دلوقتي 86 الف ك/م ومتغيرش فيها حاجة وبتروح المركز كل شهرين وبهتم بيها اكتر من نفسي