العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 23-08-2008, 12:55 AM
الصورة الرمزية وليد مجدى
وليد مجدى وليد مجدى غير متواجد حالياً

وليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to behold
Smile ما هى قصتك مع اول سياره تسوقها " اعترف"

صباح .. مساء

معطر بنسمات الورد لأحلى اعضاء ومشرفين بالعالم

موضوعي باين من عنوانه

قصة اول سياره تسوقها

يعني كم كان عمرك ؟؟؟

ونوع السياره ؟؟

وفين المكان يعني بعيد او قريب من بيتكم وكيف كان شعورك وكيف كانت ردود الاهل ؟؟؟

شجعوك والا فشلوك ؟؟؟

وياترى عدت سليمة ولا حصلت كوارت ؟؟؟؟

يلا عايزن نسمع قصصكم وكوارثكم و مشاركاتكم وتفاعلكم معااااااااااي
ptmnlo123per171

اللهم اقسم لنا من خشيتك ما يحول بيننا وبين معاصيك، ومن طاعتك ما تبلغنا به جنتك، ومن اليقين ما يهون علينا مصائب الدنيا، ومتعنا بأسماعنا وأبصارنا وقوتنا ما أحييتنا، واجعله الوارث منا؛ واجعل ثأرنا على من ظلمنا، وانصرنا على من عادانا، ولا تجعل مصيبتنا في ديننا، ولا تجعل الدنيا أكبر همنا ولا مبلغ علمنا، ولا تسلط علينا من لا يرحمنا
قديم 24-08-2008, 12:28 PM
الصورة الرمزية SuMo
SuMo SuMo غير متواجد حالياً

مشرف قسم رياضة المحركات

SuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond reputeSuMo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هى قصتك مع اول سياره تسوقها " اعترف"

bos ya walid basha
awl 3rbya kant 132
w kan 3andy 12 sana
kan waldy allah yr7mo by3lmny el-swa2a
bs 3dt 3la 7'ir

www.darelhasanat.jeeran.com
قديم 25-08-2008, 02:36 AM
Xpert Xpert غير متواجد حالياً
من انا؟: بيشو
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سابق
هواياتي: هاوي سيارات

Xpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to all

همم .. صعب انا اجاوب علي السؤال ده ..
سقت في الجراج عندنا و انا عندي 9 سنين عربيات كتير (ايام ما كنا عايشن بره ) ...
رجلي خدت علي 745 موديل 1985 و دي اللي يعتبراتعلمت عليها السواقه .. 3500سيي تيربو ... (علشان كده اللي بيركب جنبيا دلوقتي بيموت من الرعب غالباُ) ..
جيت مصر و انا عندي 11 سنه ... سقت ال 504 صالون موديل 1979 كانت عامله 35 الف علي العديد (في 1999)
بعديها سقت لادا نيفا ... ملغي منها فتيس الغرز و شغاله رير ويل درايف .. كرونه 10/41 فتيس عش النمل و موتور حالياُ بيلين ..
جبنا بقي بي ام 735 هنا و فككنا ال 745 .. قفلناها في دي . و حالياُ الموتور التيربو طق نصين و ركب فيها 735 سبورت 218 حصان .. فتيس سبورت و كرونه لوك .ز بس للاسف الكرونه مش مظبوطه مع الفتيس ..
دي يا سيدي ملخص كامل عن اهم العربيات في حياتي ههههههههههه

Why?...Cause I can
The Raise of the Don ... Don Johnny

Don Capone

Everything is personal ...every bit of Business , every piece of Crap every Man has to eat everyday of his Life is personal..

///

قديم 25-08-2008, 03:07 AM
الصورة الرمزية وليد مجدى

وليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to beholdوليد مجدى is a splendid one to behold

bos ya walid basha
awl 3rbya kant 132
w kan 3andy 12 sana
kan waldy allah yr7mo by3lmny el-swa2a
bs 3dt 3la 7'ir
ptmnlo123per122رحم الله الوالد والحمد لله انها عدت على خيرptmnlo123per122

همم .. صعب انا اجاوب علي السؤال ده ..
سقت في الجراج عندنا و انا عندي 9 سنين عربيات كتير (ايام ما كنا عايشن بره ) ...
رجلي خدت علي 745 موديل 1985 و دي اللي يعتبراتعلمت عليها السواقه .. 3500سيي تيربو ... (علشان كده اللي بيركب جنبيا دلوقتي بيموت من الرعب غالباُ) ..
جيت مصر و انا عندي 11 سنه ... سقت ال 504 صالون موديل 1979 كانت عامله 35 الف علي العديد (في 1999)
بعديها سقت لادا نيفا ... ملغي منها فتيس الغرز و شغاله رير ويل درايف .. كرونه 10/41 فتيس عش النمل و موتور حالياُ بيلين ..
جبنا بقي بي ام 735 هنا و فككنا ال 745 .. قفلناها في دي . و حالياُ الموتور التيربو طق نصين و ركب فيها 735 سبورت 218 حصان .. فتيس سبورت و كرونه لوك .ز بس للاسف الكرونه مش مظبوطه مع الفتيس ..
دي يا سيدي ملخص كامل عن اهم العربيات في حياتي ههههههههههه
ما شاء الله قصة كفاح حقيقية تستاهل التحية ومتشكرين يا باشا عقدتنا بما فيه الكفايةptmnlo123per1146

اللهم اقسم لنا من خشيتك ما يحول بيننا وبين معاصيك، ومن طاعتك ما تبلغنا به جنتك، ومن اليقين ما يهون علينا مصائب الدنيا، ومتعنا بأسماعنا وأبصارنا وقوتنا ما أحييتنا، واجعله الوارث منا؛ واجعل ثأرنا على من ظلمنا، وانصرنا على من عادانا، ولا تجعل مصيبتنا في ديننا، ولا تجعل الدنيا أكبر همنا ولا مبلغ علمنا، ولا تسلط علينا من لا يرحمنا
قديم 25-08-2008, 03:29 AM
الصورة الرمزية وليد مجدى

ptmnlo123per177انا بقا هحكلكم حكايتىptmnlo123per177

اتعلمت السواقةptmnlo123per1140 على عربية 128 بالطريقة التقليدية رحت مكتب تعليم من ابو 35 جنية فى الحصة وعرفت المبادىء
وبعديها ربنا كرمتى بقرشين واشتريت عربية سيات ب 5250 جنية المهم انا بجد طلع عينى وشوفت الويل ptmnlo123per191كانت كل شوية بتعطل لدرجة انى كنت بخاف اخرج بيها لحسن تعطل وعايز اقؤلكم انى فى فترة وجود هذة العربية -عاملها الله بما تستحق - خسيت جدااااااااااااااااااااااا ااًptmnlo123per1106 عارفين لية لأنى بجد كنت بزوقها اكتر ما بسوقها وعير كدة كل كل شوبة اخبط بيها الناس بصراحة كانت عربية مؤذية على صاحبها وعلى الى بيمشى جنبها هههههههه المهم جاء اليوم وقررت بيعها بعد ان صرفت عليها قرابة 1500 جنية من تصليح وتغير قطع غيار تعرفوا بعتها بكام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعتها ب 3000 جنية بالعافية !!!!!!!!ptmnlo123per166
هتستغربوا ولكن لا تستغربوا العربية كانت وكلاها البرومة والمتور مفوت خالص يعنى عربية محتاجة عربية
واخيراً جائت اللحظةptmnlo123per1128 بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها بعتها ptmnlo123per1128وقبضت ال3000 جمية وكنت بجد فى قمة السعادة والفرحة لأنى خلصت منها لانها لو كانت لسة معايا كان زمانى بشحت علشان اصلحها
ودى كانت حكايتى
ملحوطة
انا عرفت ان الراجل الى اشراها طلع عينة وباعها وخسر فيها برضة
ptmnlo123per176ptmnlo123p er176ptmnlo123per176