العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 12-08-2012, 09:29 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحقوني يا لوجانية .............لوجي بعافية شوية و محدش عارف يعالجها

على جمعية حقوق المستهلك وش ..... مفيش حل غير كده .... ازاي التوكيل معندهوش قطع غيار للعربية دي ؟؟!!! ... انا لو مكانك اخد بعضي واعمل شكوي وافضح التوكيل ... والمشكلة تتحل ان شاء الله
قديم 12-08-2012, 09:53 AM
danoora danoora غير متواجد حالياً

danoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to alldanoora is a name known to all
افتراضي رد: الحقوني يا لوجانية .............لوجي بعافية شوية و محدش عارف يعالجها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 مشاهدة المشاركة

لا بردوا كده اسعار غالية بمقارنة بالعربيه اللى بحبها وهى اللانوس اللانوس بقى الفانوس بتاعها ب 100 جنية او اقل كمان على ما اعتقد الفنوس نفسه مش فانوس شبورة وعلى العموم ده واجبى انى ارد على حضرتك بس للاسف انا مش لوجانى واعتقد انى مش هكون لوجانى ابدا مفيش حب وقبول بينى وبين اللوجان
طبعا لسه بدري على اللوجان عشان توصل قطع غيارها نص تمن قطع غيار اللانوس !!!!!! اللانوس تقريبا بقالها 13 سنة في السوق المصري
و اكرر تاني حضرتك كلك ذوق والله على المشاركة مع انك مش لوجاني لان بلاحظ من بعض الاعضاء التحيز لعربيته كانها دينه و ماينصحش حتى عضو تاني لو معاه عربية غير زي ماحضرتك نصحتني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

على جمعية حقوق المستهلك وش ..... مفيش حل غير كده .... ازاي التوكيل معندهوش قطع غيار للعربية دي ؟؟!!! ... انا لو مكانك اخد بعضي واعمل شكوي وافضح التوكيل ... والمشكلة تتحل ان شاء الله
دي اوصلها ازاي ؟؟ ممكن اخد رقمها من الدليل؟ بس انا خايفة يحطوني في دماغهم اكتر حتى لو اتحلت المشكلة يغلسوا معايا في الصيانات بعد كده .... ربنا يجازيك خير على المعلومة و يسلم مرورك الكريم

بس عندي سؤال مهم جدا .. مشكلة زي مشكلة الثروتل بادي دي مش بيقى ليها بوادر ؟ يعني لو العربية اتقحصت كمبيوتر من شهر و نص من ظهور المشكلة مش المفروض تظهر في الفحص؟؟
قديم 12-08-2012, 10:01 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

موضوع ان التوكيل يحطك في دماغه انساه خااااالص هما كل التوكيلات بيخافوا من حقوق المستهلك ومش هيقدروا يعملوا حاجة بخصوص السؤال الثاني انا مش هقدر افيدك لاني مليش في الميكانيكا اوي
قديم 12-08-2012, 11:49 AM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

ان شاء الله خير ومتحافيش كل مشكلة وليها حل
شكل اللوجى دى اول عربية تتعلمى عليها السواقة - عموما جربى فرع اخر للتوكيل شوفى فرع المقطم او شوفى الميكانيكون العرب
ولو فقدتى كل الاحتمالات يبقى معلش تعالى على نفسك واشتريها لان حاجة رخمة اوى لما الواحد يكون معاه عربية ويحس انها مش معاه
وتقبلى مرورى
لكن اللوجان عربية بجد كويسة عن تجربة ومحدش اشتكى منها من اعضائها لحد دلوقتى واكيد زى ما قولت لحضرتك شكوتك دية لان اللوجان عربية اتعلمتى عليها السواقة
قديم 12-08-2012, 12:57 PM
pink sky pink sky غير متواجد حالياً

pink sky has a spectacular aura aboutpink sky has a spectacular aura about

اولا الف سلامه على لوجى وربنا يقومهالك بالسلامه
ثانيا معلش بئى انا مش حقدر افيدك لكن ممكن استفاد منك انا بنوته زيك ومن الاسكندرية نويت اشترى عربية و الاعضاء هنا و الناس اللى حوليا بيفضلوا انى اجيب اللوجان واقنعونى بيها مع ان المبلغ اللى معايا ممكن يخلينى اجيب كذا حاجه وخصوصا انى بفكر كمان فى البيكانتو
ياريت بئى تقوليلى حكايتها معاكى و كل نوادرها عشان اقدر احدد اتجاهاتى ويبئى ميرسى ليكى جدا